Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@15:02:46 GMT

آغاز انتخابات ۳ روزه مجلس دومای روسیه

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۳۴۵۳

روند رأی گیری در انتخابات مجلس دومای روسیه صبح امروز (جمعه) آغاز شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روند رأی گیری در انتخابات مجلس دومای روسیه صبح امروز (جمعه) آغاز شد و قرار است تا سه روز ادامه داشته باشد.

به گفته منابع روسی طی ۲۰ دقیقه اول شروع انتخابات ۵۰۰۰ تن از ساکنان مسکو رأی دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای مجلس دومای روسیه برای پنج سال انتخاب می شوند که شامل ۲۲۵ نماینده از لیست های حزبی و ۲۲۵ نماینده به صورت انفرادی است. ۱۴ حزب برای دستیابی به ۴۵۰ کرسی مجلس دوما با هم رقابت می‌کنند.

روند رای گیری انتخابات در مناطق شرقی روسیه از چندین ساعت پیش آغاز شده است.

انتخابات از امروز آغاز شده اما روز یکشنبه ۱۹ سپتامبر روز اصلی رای گیری در روسیه است.

نمایندگان دومای روسیه برای دوره پنج ساله انتخاب می‌شوند.

در مجموع ۴ هزار و ۱۷۸ نفر به عنوان نامزد برای شرکت در انتخابات دوما معرفی شده بودند که ۳ هزار و ۸۱۲ نفر تایید صلاحیت شده و ثبت شدند.

انتخابات برای تعیین سران مناطق روسیه هم در ۱۲ منطقه برگزار می‌شود و روسای جمهور چچن، اوستیای شمالی، ماردوویا، داغستان، تووا و کاراچایوو-چرکسیا و استانداران خاباروفسک، پنزا، بلگورود، تیورسکایا، تولسکایا و اولیانوف با رای مردم انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه مجلس دومای روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۳۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده رأی لحظه آخری احمدی‌نژاد در انتخابات بعد از عمل پلک

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز، در بخشی از گفتگوی خود با ما، درباره رای دادن لحظه آخری احمدی نژاد در انتخابات مجلس دوازدهم توضیح داد که در ادامه می‌خوانید.

*آقای احمدی‌نژاد نمی‌خواستند رأی دهند که آخرین لحظه رفتند رأی دادند؟

رأی دادن آقای احمدی‌نژاد هم یک نوع اعتراض بود که لحظه آخر رفتند رأی دادند.

*یعنی احمدی‌نژاد از اول نمی‌خواست در انتخابات رأی دهد ولی لحظه آخر رفت و رأی داد؟

باید از احمدی‌نژاد سوال کرد، من از او اطلاعی نگرفتم. اما احمدی‌نژاد در حال حاضر برای اینکه از خودش رفع اتهام کند، رأی داد چرکه برخی می‌گویند که چشم احمدی‌نژاد به پساجمهوری اسلامی است، لذا برای اینکه این اتهام را از خودش دور کند، با وجود اینکه پزشک به او گفته بود به دلیل عمل جراحی روی پلک چشم‌هایش، نباید در معرض باد و هوا قرار بگیرد، اما صرفاً برای اینکه اثبات کند که نگاهش به پسا جمهوری اسلامی نیست رفت و در انتخابات شرکت کرد.

منبع: خبرآنلاین

tags # محمود احمدی‌نژاد ، انتخابات مجلس سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • ماجرای رأی لحظه آخری احمدی نژاد در انتخابات مجلس
  • (ویدیو) مصطفی معین: از انتخابات مجلس هفتم دیگر رای نداده‌ام جز یک بار به روحانی
  • پشت پرده رأی لحظه آخری احمدی‌نژاد در انتخابات بعد از عمل پلک
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • روسیه: نقش غرب در حادثه تروریستی مسکو مشخص شود
  • روایت محمد مهاجری از دو شبهه انتخاباتی
  • وزیر کشور: انتخابات دور دوم مجلس در ۸ حوزه الکترونیکی برگزار می‌شود
  • در یک قدمی جنگ جهانی سوم
  • خشم انگلیس از حملات سایبری چین
  • علیرضابیگی ، نماینده مجلس: به نظر می‌رسد، اصلاح طلبان و مستقلین از ترس نبویان و رسایی، زیر علم قالیباف می‌روند