Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی اکبرسلطانی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه مراسم تقدیراز رانندگان قانون‌مند در فرهنگ شهر شیراز، گفت: شورای اسلامی شهر شیراز موظف است تا در راستای موضوعاتی از قبیل احیاء فرهنگ ترافیک و دیگر مواردی که با فرهنگ مردم ارتباط مستقیم دارد، برنامه ریزی، تولید محتوا و حمایت داشته باشد تا بتواند ضمن توسعه فرهنگ مناسب، آرامش و امنیت روانی بیشتری را در سطح شهر برای شهروندان فهیم در شیراز گسترش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز دوره ششم ادامه داد: اساس مسائل فرهنگی بحث مردمی بودن و ظرفیت مردم و بکارگیری در این امر است.

او با اشاره به اینکه مجمع خیرین شهر ساز و فرهنگ ساز یک مجموعه مردم نهاد است، افزود: ویژگی خاص مجمع پرداختن مسائل فرهنگی به صورت موضوعی به ویژه موضوعات شهروندی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: شورا از مجموعه‌های مردم نهاد که فعالیت آن‌ها دقیق، حرفه‌ای و تخصصی، حمایت و استقبال می‌کند.

سلطانی اظهارداشت: در آینده قصد داریم از مجموعه‌های مختلفی که درموضوعات فرهنگی، بحث انتشار و توزیع فرهنگ را در بدنه مردمی شهر دارند و به صورت ویژه و تخصصی مد نظر قرار می‌دهند حمایت خاص داشته باشیم.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز، از ملاک‌های انتخاب رانندگان قانون مند، در هفتمین مرحله تقدیر را، صحبت نکردن با تلفن همراه درحین رانندگی، رانندگی بین خطوط، بستن کمربند ایمنی و رعایت فاصله با خودرو جلوی عنوان کرد.

سید عبدالرضا دستغیب گفت: در این طرح با مشارکت پلیس راهور استان فارس محلی در شهر شیراز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در این راستا گشت نامحسوس پلیس، دوربین‌های ایستاده نظارت گر آن دسته از راننده‌هایی که آیتم‌های مذکور را رعایت کردند شناسایی و توسط همیار مهربان ترافیک مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز با اهدا تندیس نشان مهربانی، یک جلد دیوان حافظ و چند جلد کتاب فرهنگی و باستانی مرتبط با شهر شیراز مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

او درباره اجرای این طرح افزود: تاکنون طرح تقدیر از رانندگان قانون‌مند در بلوار مدرس، رحمت، شهید چمران و شهید رجایی (فرهنگ شهر) اجرا شده است.

دستغیب بیان کرد: امیدواریم با یاد آور شدن فرهنگ فراموش شده ترافیک درسطح شیراز بتوانیم روزی این شهر را به عنوان شهری قانون‌مند درحوزه راهنمایی و رانندگی و بدون تصادف در کشورمعرفی کنیم.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز افزود: در فرهنگ سازی نیاز به ارائه الگو داریم که به مردم معرفی و از آن‌ها تقدیر شودو لذا فرهنگ سازی در این خصوص انجام شود.

دستغیب افزود: همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها درگسترش فرهنگ عمومی به نوعی تلاش کنند، زیرا مجمع یک نهاد مردمی و نیاز به همکاری درنهادینه شدن فرهنگ سازی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در شیراز دارد.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ سازشیرازبا اشاره به اجرا تقدیر از رانندگان قانون‌مند دررعایت مقرارت راهنمایی و رانندگی درسطح شهرشیراز افزود: تاکنون در ۷ مرحله از ۴۰ نفر راننده قانونمند به صورت کنترل نامحسوس پلیس راهور استان فارس در سطح شیراز توسط همیار مهربان ترافیک مجمع خیرین شهر ساز و فرهنگ ساز تقدیرشده است.

دستغیب بیان داشت: طرح تقدیر از رانندگان قانون‌مند درسطح شیراز با همت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز و همکاری پلیس راهور استان فارس ادامه خواهد داشت.

عبدالعظیم مباشری کارشناس ارشد و مدیر رسانه‌ای پلیس راهور استان فارس هم گفت: به منظور ایجاد بستر فرهنگ سازی در راستای کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن و به دنبال آن کاهش پیامد‌های اجتماعی پدید آمده از خسارات مالی و جانی تصادفات رانندگی و در هامش همین برنامه از رانندگان قانونمدار توسط همیاران مهربان ترافیک در حضور کارشناسان پلیس راهور تقدیر شد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: همیاران مهربان ترافیک مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز رانندگان قانون مند شورای اسلامی شهر شیراز پلیس راهور استان فارس ساز و فرهنگ ساز مجمع خیرین شهر مهربان ترافیک فرهنگ سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۳۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در حاشیه زاینده‌رود / با رانندگان متخلف برخورد می‌شود

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به ترافیک سنگین در حاشیه رودخانه زاینده رود هم‌زمان با جاری شدن آب در این رودخانه، از اجرای طرح ویژه برای کنترل و مدیریت تردد در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، علی اصغر زارع اظهار کرد: به‌دنبال جاری شدن آب در رودخانه زاینده‌رود و ازدحام مسافران و شهروندان برای حضور در اطراف این رودخانه، شاهد ترافیک سنگین در بعضی از ساعات شبانه‌روز در این منطقه بودیم.

وی افزود: به همین منظور طرح ویژه‌ای برای کنترل و مدیریت تردد در خیابان‌های اطراف رودخانه زاینده رود به‌صورت فیزیکی و هوشمند انجام و با رانندگانی که با پارک دوبل و پارک در محل‌های توقف ممنوع باعث ایجاد ترافیک و راه‌بندان شوند، برابر قانون برخورد می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان اتوبوس‌های ویژه‌ای برای حمل و نقل شهروندان و مسافران برای رفتن به نقاط گردشگری در نظر گرفته است، بیان داشت: به شهروندان و مسافران نوروزی توصیه می‌شود با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای تردد در هسته مرکزی شهر به ویژه نقاط گردشگری همچون پل خواجو، سی و سه پل، چهلستون و میدان تاریخی حضرت امام خمینی (ره)، به پلیس در مدیریت و کنترل ترافیک و تسهیل عبور و مرور روان کمک کنند.

کد خبر 739480

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۵درصدی تصادفات و سوانح رانندگی در شیروان
  • آغاز موج بازگشت مسافران نوروزی
  • مسافران نوروزی بازگشت خود را به روزهای پایانی موکول نکنند
  • ترافیک سنگین در حاشیه زاینده‌رود / با رانندگان متخلف برخورد می‌شود
  • ترافیک در محورهای مازندران نیمه سنگین
  • آغاز موج بازگشت سفرهای نوروزی
  • ترافیک نیمه سنگین در لاین شمالی آزادراه قزوین - کرج
  • هشدارهای پلیس درباره رانندگی در معابر خلوت تهران
  • همه راه‌های خوزستان باز هستند/ بارندگی در محورهای شمال شرقی‌ و شمالی
  • ترافیک نیمه سنگین در آزادراه‌های قزوین