Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@11:57:40 GMT

بازگشت موفقیت آمیز فضانوردان چینی به زمین

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۳۹۴۳

بازگشت موفقیت آمیز فضانوردان چینی به زمین

به گزارش ایرنا از روزنامه مردم چین،  وضعیت فیزیکی فضانوردان پس از فرود بر زمین بسیار مطلوب گزارش شده است.

به این ترتیب نخستین سفر رفت و برگشت فضاپیمای سرنشین دار چین بین ایستگاه فضایی ساخت این کشور و زمین با موفقیت به پایان رسید.

فضاپیمای سرنشین دار «شن جوئو-۱۲» ساعت ۹ و ۲۲ دقیقه ۲۷ خرداد امسال با موشک Y۱۲-F۲LM از پایگاه «جیو چوان» با سه فضانورد فوق به فضا پرتاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فضاپیما پس از ورود به مدار پیش فرض به طور اتوماتیک با ماژول اصلی ایستگاه فضایی «تیان هه» چین که پیش تر در مدار زمین قرار گرفته بود، متصل شد.

این فضانوردان به مدت سه ماه در ایستگاه فضایی اقامت داشتند و  در این مدت علاوه بر دو پیاده روی فضایی، رشته ای از آزمایش های علمی و فنی را انجام دادند و فناوری های کلیدی برای اقامت طولانی مدت در ایستگاه فضایی، سیستم حمایت از زندگی بر پایه احیای زیستی، پیاده روی فضایی، عملیات در خارج از ایستگاه، نگهداری و تعمیرات فضایی و دیگر فناوریهای مهم مربوط به تکمیل و بهره برداری از ایستگاه فضایی را مورد آزمایش قرار دادند.

موفقیت فضاپیمای سرنشین دار «شن جوئو-۱۲» پایه برنامه های آتی چین در راستای  تکمیل و ادامه بهره برداری از ایستگاه فضایی خواهد بود.

برچسب‌ها چین ایستگاه فضایی ماهواره پکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چین ایستگاه فضایی ماهواره چین ایستگاه فضایی ماهواره پکن ایستگاه فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۳۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفینه های فضایی بر روی زمین! + عکس

تین نیوز

شرکت BYD که بزرگ ترین خودروساز چین محسوب می شود، سه خودرو آینده نگرانه و جذاب به نمایش گذاشت.

به گزارش تین نیوز یه نقل از خبرآنلاین، شرکت BYD، رهبر بی رقیب خودروهای برقی چین، سه خودرو جدید تحت برند لوکس خود یعنی فانگ چنگ بائو (Fang Cheng Bao) رونمایی و توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است.

براساس گزارش زومیت، برترین خودرو جدید BYD با نام Bao 8، شاسی بلندی با طراحی الهام گرفته از مدل مفهومی زیبای Super 8 است. Bao 8 از ظاهری بهره می برد که به گفته ی شرکت سازنده، المان هایی از سفینه های فضایی آینده در آن به کار رفته است. این خودرو روی پلتفرم هیبریدی اختصاصی BYD موسوم به DMO ساخته می شود که انتظار می رود عملکرد قدرتمند هنگام رانندگی آفرود را در کنار ویژگی های مختلف شاسی بلندهای لوکس ارائه دهد.

BYD از دو خودرو مفهومی دیگر در کنار Bao 8 رونمایی کرده که جاه طلبی های جسورانه تر فنگ چنگ بائو را به نمایش می گذارند. اولین مدل Super 3 نام دارد که نسخه ی بهبودیافته ی Bao 3 محسوب می شود و در طراحی آن از جت های جنگنده الهام گرفته شده است.

سومین خودرو مفهومی BYD با نام Super 9، مدل اسپرت دو نفره با سقف پانورامیک کشیده و خطوط آیرودینامیکی جذاب است که ارتفاع کمی دارد.

این مدل های مفهومی نگاهی اجمالی به آینده ی فنگ چنگ بائو ارائه می دهند؛ برندی که برای رقابت با بزرگان بازار خودروهای برقی ایجاد شده است.

تأکید Fang Cheng Bao بر طراحی و ویژگی های لوکس، نشان دهنده ی تلاش BYD برای جذب خریداران ثروتمند است. این استراتژی مشابه رویکرد موفق رقبایی مثل هیوندای است که با خلق برند جنسیس همین کار را انجام می دهد. با افزایش فروش جهانی خودروهای برقی، این اقدام BYD برای ارتقای جایگاهش به فراتر از سازنده ی خودروهای برقی اقتصادی، بسیار به موقع بود.

به نوشته ی CnEVPost، مجموعه خودروهای جدید فنگ چنگ بائو در نمایشگاه خودرو پکن به نمایش گذاشته می شوند تا بازدیدکنندگان نگاهی اولیه به این خودروها داشته باشند.

BYD پس از شکستن رکوردهای فروش در سال ۲۰۲۳، فروش بسیار بالایی را برای سال ۲۰۲۴ پیش بینی کرده است و انتظار دارد بیش از ۳٫۶۳ میلیون خودرو در سال جاری به فروش برساند؛ بدین ترتیب نقش برند فنگ چنگ بائو و تمرکز آن بر خودروهای پریمیوم، برای تحقق اهداف جهانی BYD بسیار مهم است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • چین ۳ فضانورد را به ایستگاه فضایی‌اش می فرستد
  • حمایت مردم اردستان از عملیات موفقیت‌آمیز «وعده صادق»
  • سه فضانورد چینی به مدار زمین می‌روند
  • سفینه های فضایی بر روی زمین! + عکس
  • ۳۱  فروردین در دنیای علم چه خبر؟
  • ناسا برخورد زباله‌های ایستگاه فضایی با خانه مردی در فلوریدا را تایید کرد
  • سقوط یک شی عجیب از فضا بر روی خانه‌ای در آمریکا
  • اجراي موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ كیلومتر توپكرانی در نفت و گاز گچساران
  • برخورد زباله فضایی با خانه‌ای در فلوریدا
  • پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل موفقیت‌آمیز و حاکی از توانمندی بود