Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، جشنواره فیلم بوسان که از معتبرترین رویدادهای سینمایی در آسیاست، امسال از شش تا ۱۵ اکتبر برگزار می‌شود و «آنیتا» به کارگردانی لانگمن لیونگ از هنگ‌کنگ-چین فیلم اختتامیه آن است. در دوره بیست و ششم ایران در مجموع پنج نماینده در بخش‌های مختلف دارد و «قهرمان» فرهادی قرار است در بخش نمادها به نمایش درآید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بخش چهره‌هایی چون آندریا آرنولد، ژانگ ییمو، جین کمپیون، شان بیکر، نانی موره‌تی، پائولو سورنتینو، وس اندرسن و دیگر بزرگان حضور دارند.

سینمای ایران در بخش رقابتی جریان‌های نو در جشنواره فیلم بوسان دو نماینده دارد؛ «در نبود کارگردان» به کارگردانی آروند دشت‌آرای و «سیارک» مهدی حسینی‌وند علی‌پور. دشت‌آرای که از کارگردانان سرشناس تئاتر است، در نخستین تجربه سینمایی خود «در نبود کارگردان» را بر اساس فیلمنامه نغمه ثمینی در سکوت خبری ساخته و بازیگران آن بیشتر چهره‌های تئاتری هستند.

«سیارک» هم که در سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر جایزه بهترین فیلم بخش جلوه‌گاه شرق را برده، در جریان‌های نو به نمایش درمی‌آید. این، اصلی‌ترین بخش رقابتی جشنواره بوسان است و در ۲۵ سال اخیر به محل کشف استعدادهای آسیایی تبدیل شده است. در جریان‌های نو ۱۱ فیلم آسیایی از ایران، هند، کره، ژاپن، ویتنام، اندونزی، قزاقستان و چین برای بردن جایزه رقابت می‌کنند.

«قصیده گاو سفید» به کارگردانی مشترک مریم مقدم و بهتاش صناعی‌ها در بخش پنجره‌ای به سینمای آسیا و «مرد ابری» به کارگردانی شاهین جلالی در بخش مسابقه فیلم کوتاه دیگر نمایندگان سینمای آسیا در جشنواره فیلم بوسان هستند که بیست و ششمین دوره آن ۱۴ تا ۲۳ مهر در کره جنوبی برگزار می‌شود.

کد خبر 627215 برچسب‌ها اصغر فرهادی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اصغر فرهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۴۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ نکته از کن ۲۰۲۴؛ سهم اندک هالیوود تا تمرکز بر حضور سلبریتی‌ها

هفتادوهفتمین دوره بزرگ‌ترین جشنواره سینمایی جهان، تا کمتر از یک‌ماه دیگر آغاز به کار می‌کند؛ دوره‌ای که طی آن برخی ویژگی‌ها نظیر نام‌های بزرگ و تمرکز بر روی سینمای اروپا، می‌تواند اتفاقات به‌مراتب بهتری را نسبت به دوره‌های اخیر رقم بزند. با این حال، این دوره کن، واجد ویژگی‌هایی است که در ادامه، به برخی از مهمترین آنها اشاره می‌کنیم.

۱. برگ برنده کن امسال، رونمایی از آخرین ساخته فرانسیس فورد کاپولا است. مگالوپلیس (شهر خیلی بزرگ) ۴۵ سال بعد از افتخارآفرینی اینک آخرالزمان که نخل طلا را برای کارگردانش به همراه داشت، در این فستیوال رونمایی می‌شود. سال گذشته بود که کن و ونیز، رقابت تنگاتنگی را برای رونمایی از قاتلان ماه گل مارتین اسکورسیزی آغاز کردند؛ رقابتی که در انتها به نفع کن تمام شد. این رقابت امسال بر روی فیلم کاپولا بوده است و دایره جشنواره‌هایی که خواهان رونمایی از این فیلم بودند نیز به بیش از ۴ رویداد رسید. شاید به همین دلیل بود که مگالوپلیس چندین روز قبل، به نخستین فیلمی تبدیل شد که از آن به عنوان یکی از آثار بخش مسابقه کن امسال نام برده شد. در روز‌هایی که کاپولا در سوگ از دست دادن همسر خود به سر می‌برد، حضور او در کن ۲۰۲۴ می‌تواند تنور این دوره جشنواره را حسابی داغ کند.

۲. فیلم افتتاحیه کن امسال، پرده دوم کوئنتین دوپیوی فرانسوی است. نکته مهم این رخداد آن است که با توجه به حضور نسبتا کمرنگ بازیگران در دوره قبلی این جشنواره که به دلیل تاثیرات فرآیند اعتصاب بازیگران هالیوودی رقم خورد، حالا کن می‌خواهد از همان روز نخست، سوژه‌های فرش قرمز خود را حسابی ترند کند به همین دلیل قرار است فرش قرمز فیلم افتتاحیه با حضور انبوهی از بازیگران مشهور فرانسوی ازجمله آلن شابات، بنویی پوئلوورد، ژان دوژاردن، آدل اگزارچوپولوس، لئا دراکر، بنوا ماگیمل، آنائیس دموستیر، ونسان لاکوست، ژیل للوچ، ادوارد بائر و پیو مارمایی برگزار شود که بمب رسانه‌ای بسیارخوبی برای روز نخست این دوره از کن خواهد بود.

۳. حضور دقیقه نودی فیلم جدید یورگوس لانتیموس از دیگر نکات کنجکاوی‌برانگیز کن امسال خواهد بود. لانتیموس که سال میلادی گذشته با بیچارگان، یک فصل جوایز رویایی را پشت‌سر گذاشت، حالا با انواع مهربانی، دنباله جاه‌طلبانه‌ای بر بیچارگان ساخته که می‌تواند در رقابت با چند فیلم مهم بخش مسابقه، اتفاق‌های خوبی را در کن امسال رقم بزند و در ادامه، افتخارات بسیاری را در سینمای ۲۰۲۴ بیافریند.

۴. کن امسال به‌اندازه‌ای، نام بزرگ دارد که بخواهد برای سینمادوستان سراسر جهان حساسیت داشته باشد. در بخش مسابقه، حداقل ۱۰ فیلم مهم وجود دارند. در این بخش، رقابت مگالوپولیس فرانسیس فورد کاپولا، پرنده آندریا آرنولد، امیلیا پرز ژاک اودیار، انواع مهربانی یورگوس لانتیموس، تخم مرغ عشق ژیل للوش، الماس وحشی آگاته رایدینگر، اوه، کانادا پل شریدر، لیمونوف: تصنیف کریل سربرنیکوف، پارتنوپ پائولو سورنتینو و کفن‌های دیوید کراننبرگ توجه بسیاری از سینمادوستان را به خود جلب می‌کند و می‌تواند ترکیب فصل جوایز امسال را تاحدودی از هم‌اکنون مشخص کند.

دیگر بخش کنجکاوی‌برانگیز کن امسال، بخش فیلم‌های خارج از مسابقه است که شامل ۴ فیلم است و ازقضا، هر ۴ فیلم، آثاری وسوسه‌انگیز کن امسال به شمار می‌روند: فیوریوسای جورج میلر، افق، حماسه آمریکایی کوین کاستنر، او نامی ندارد چان پیتر هو سان و شایعات ایوان جانسون، گالن جانسون، گای مدین قطعا خبر‌های بسیاری را از کن مخابره خواهند کرد.

۵. با توجه به اتفاق‌های خوبی که برای فیلم‌های اروپایی کن ۲۰۲۳ ازجمله آناتومی یک سقوط و منطقه مورد علاقه در سطح بین‌المللی رقم خورد، طبیعی است که این جشنواره بخواهد برای جشنواره امسال، سهم کمتری از سینمای آمریکا داشته باشد علی‌الخصوص آن‌که فرآیند اعتصاب بازیگران و نویسندگان آمریکا طی سال گذشته، سبب تاخیر در تولید بسیاری از پروژه‌های هالیوودی شد؛ بنابراین کاملا طبیعی است که سهم هالیوود در کن ۲۰۲۴، به پائین‌ترین میزان خود طی یک دهه اخیر برسد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • اجراهای عمومی نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شدند+فیلم
  • جدول اجرای عمومی نمایش‌های هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شد
  • اعلام جدول اجراهای عمومی آثار جشنواره ملی تئاتر رضوی
  • جدول اجرای عمومی آثار صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی
  • «زنان لجمن» و «خروس» به آمریکا رفتند/ آغاز مراحل فنی «سرخ»
  • از رنج در زندگی بدون عشق تا عشق به وسعت بی نهایت
  • ۵ نکته از کن ۲۰۲۴؛ سهم اندک هالیوود تا تمرکز بر حضور سلبریتی‌ها
  • سینمای ایران مسافر کره جنوبی شد
  • رسمی: بازگشت قهرمان جنجالی به UFC
  • برتری دو مستند چهارمحال و بختیاری در نخستین جشنواره ملی اقوام ایرانی