Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، جواد اوجی وزیر نفت امروز در جریان سفر به استان خوزستان پس از بازدید از دکل حفاری ۲۵ فتح اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خدا را شاکرم که توفیق داد سومین سفر استانی و کاری را در خوزستان باشم، استانی که ۷۴ درصد تولید نفت کشور از میدان‌های آن تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت حفظ و نگهداشت تولید در میدان‌های مشترک نفت و گاز کشور، افزود: ما به آقای رئیسی قول دادیم که توسعه میدان‌های مشترک نفتی و گازی در این دولت تعیین‌ تکلیف شود که بخشی از این میدان‌های مشترک هم در استان خوزستان و کشور عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سفر هم روند پروژه‌ها و قراردادهایی که در بحث حفظ و نگهداشت امضا شده و پیشرفت این پروژه‌ها همچنین توسعه میدان‌های جدید را بررسی می‌کنیم.

وزیر نفت گفت: همچنین از نزدیک روند پروژه‌های میدان‌های مشترک غرب کارون را بازدید می‌کنیم که بخشی از آنها توسعه پیدا کردند اما کامل نیست و نیاز است دیگر بخش‌های آن تکمیل شوند و هرچه سریع‌تر فاز دوم یا سوم توسعه آنها را آغاز کنیم.

حداکثر برداشت نفت از میدان‌های مشترک در برنامه است

اوجی با بیان اینکه بحث حداکثر برداشت نفت از میدان‌های مشترک را در برنامه داریم، ادامه داد: با بیش از ۱۵۳ میلیارد بشکه نفت قابل استحصال ظرفیت خوبی برای برداشت از این مخازن و میدان‌های نفتی داریم.

وی با اشاره به برنامه سفر یک روزه خود به استان خوزستان، اظهار کرد: همچنین بازدیدی از حوزه میدان‌های مستقل نفتی و گازی خواهیم داشت و خداقوتی به همکاران می‌گوییم و با مشکلات و چالش‌های این عزیزان آشنا می‌شویم.

اوجی افزود: با برنامه‌هایی هم که دولت سیزدهم دارد و با همت و کمک مجلس، مسائل و مشکلات نیروی انسانی(رسمی و قراردادی) را مرتفع می‌کنیم.

وزیر نفت تأکید کرد: با یاری و کمک نمایندگان مجلس و کمیسیون انرژی به ویژه آقای حسنوند، رئیس این کمیسیون با ارائه راه‌های مختلف هم بحث افزایش برداشت از میدان‌های مشترک و هم حفظ و نگهداشت آنها را دنبال خواهیم کرد.

اوجی در ادامه با بیان اینکه آغاز به کار پتروشیمی‌های بزرگی در برنامه است و توسعه متوازنی از زنجیره ارزش و صنایع تکمیلی پتروشیمی انجام می‌شود، گفت: آمادگی داریم از ظرفیت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به منظور توسعه میدان‌ها، با اولویت میدان‌های مشترک نفت و گاز در قالب قراردادهای مختف و مشوق‌هایی که دولت و مجلس و کمیسیون انرژی مدنظر دارد، استفاده کنیم.

وی افزود: متاسفانه در چند سال گذشته آن مقدار سرمایه‌گذاری که باید برای حفظ و نگهداشت تولید انجام می‌شده، نشده است و ان‌شاالله با این نگاه با اولویت سرمایه‌گذاران داخلی قراردادها امضا شوند و به سقف ظرفیت تولید و بالاتر از آن برسیم.

تخصیص ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار حوزه مسوولیت اجتماعی برای خوزستان

وزیر نفت همچنین با اشاره به حوزه مسوولیت اجتماعی وزارت نفت، اظهار کرد: اعتبارات خوبی برای استان خوزستان در نظر گرفتیم و پروژه‌هایی در حوزه‌های آموزشی، بهداشتی و فرهنگی مدنظر دستگاه‌های اجرایی استان بوده که روند این پروژه‌ها دنبال می‌شود و اولویت نخست وزارت نفت، اولویت‌دادن به همین پروژه‌های مسوولیت اجتماعی است که مردم این منطقه از توسعه پروژه‌های نفت و گاز بهره‌مند شوند.

اوجی اظهار کرد: تأمین اعتبار واحدهای مسکونی در مسجد سلیمان که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود هم تکمیل شده است از سویی بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه مسوولیت اجتماعی برای استان خوزستان تخصیص داده می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر نفت توسعه میادین نفتی تعیین تکلیف میادین نفتی تخصیص اعتبار اعتبارات خوزستان میدان های مشترک نفت مسوولیت اجتماعی توسعه میدان ها استان خوزستان حفظ و نگهداشت وزیر نفت پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۴۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ درصد اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحامد عاملی عصر پنجشنبه در اولین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل اظهار کرد: دولت با مجاهدت شبانه روزی سعی در رفع مشکلات اقتصادی کشور دارد و در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم ماموریت یافتیم تا تقویت نظام تولید را به عنوان کانون اصلی تحول در این استان مورد توجه قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی های استانی در بخش های مختلف بینظیر است و در هیچ برهه ای از زمان چنین همدلی را در بین بخش های اجرایی، قضایی و نمایندگان مجلس شاهد نبودیم.

استاندار اردبیل گفت: حضور اثربخش کارآفرینان و سرمایه گذاران در استان وابسته به حل موانع و مشکلات زیرساختی در بخش تولید است و ما باید از ظرفیت ستاد تسهیل، کمیته حمایت قضائی و شورای گفت و گو بهره بگیریم تا بهبود فضای کسب و کار رقم بخورد.

عاملی حذف قوانین مخل تولید و شناسایی ظرفیت های جدید مالی را در حمایت از کارآفرینان یادآور شد و بیان کرد: در چهار فصل توسعه استان باید دستگاه های اجرایی عناوین طرح های اولویت دار و اثربخش خود را که قابلیت اجرایی در سال جاری را دارند اعلام کنند تا ما بتوانیم اجرای آنها را رصد کنیم.

وی ادامه داد: با وجود محدودیت جذب اعتبارات هزینه ای ما تا آخرین روز سال گذشته پیگیر جذب این اعتبارات بودیم تا معوقات کارکنان به شکل کامل پرداخت شود.

استاندار اردبیل گفت: اعتبارات عمرانی استان اردبیل نیز در حال جذب و تخصیص بیشتر است و در این چهار ماه ۶۰ درصد بودجه ملی و استانی تخصیص یافته است.

عاملی افزود: همچنان راه آهن، توسعه راه ها و حوزه بهداشت، درمان، آب و فاضلاب جزو اولویت های اصلی در تکمیل پروژه های نیمه تمام است و مدیران دستگاه های اجرایی باید به این حوزه توجهی جدی داشته باشند.

وی اظهار کرد: توزیع اعتبارات شهرستان ها باید براساس توسعه نیافتگی و پائین بودن شاخص های توسعه ای روستایی و مناطق محروم باشد تا به حاشیه نشینی دامن نزده و امکانات بیشتری را در روستاها فراهم کنیم.

استاندار اردبیل از مدیران دستگاه های اجرایی خواست؛ تا سهم استان را از منابع ملی و ردیف اعتبارات وزارتخانه ای پیگیر بوده و نسبت به جذب آن اهتمام داشته باشند.

عاملی ضرورت تکمیل و بهره برداری ۹۱ پروژه استانی را یادآور شد و بیان کرد: ظرفیت های قانونی جوانی جمعیت، تکمیل پروژه های نیمه تمام و مباحث فرهنگی و ورزشی جوانان در بودجه سال جاری جزو برنامه ریزی ها و هدفگذاری های اصلی خواهد بود.

کد خبر 6082095

دیگر خبرها

  • ۶۰ درصد اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است
  • تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای فاز سوم پروژه‌‎های زودبازده
  • ۲۲۲۴ میلیارد اعتبار سفر رئیس جمهور به اردبیل تخصیص یافت
  • دولت سیزدهم برای جاده معلمان و بیمارستان دامغان چه اعتباری درنظرگرفت؟
  • تعیین تکلیف طرح‌های مسکن مهر در خوزستان
  • تخصیص اعتبار جدید به ابر رایانه سیمرغ/ افزایش توان و ظرفیت پردازش
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های دولت سیزدهم است
  • گود میدان مشق رفع خطر می‌شود | همکاری مشترک وزارت امورخارجه و شهرداری
  • تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد
  • تخصیص ۱۲۸ میلیارد تومان برای جاده یاسوج به سی‌سخت