Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@20:49:03 GMT

قند خونتان را اینگونه کنترل کنید

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۴۵۸۴

قند خونتان را اینگونه کنترل کنید

دیابت از جمله بیماری‌هایی است که اگر به موقع کنترل نشود، ممکن است منجر به عواقب بدی شود که گاهی می‌توان با یک ترکیب ساده گیاهی از این اتفاق جلوگیری کرد.

به گزارش برنا؛ برخی از دستور العمل‌های خانگی می‌توانند به دستیابی به تعادل مورد نیاز در خون بیمار کمک کنند. به عنوان مثال کرفس یکی از غذا‌های موثر در این زمینه بوده، زیرا حاوی فیبر است و متابولیسم قند را بهبود می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرفس همچنین حساسیت گیرنده‌های انسولین را در بدن افزایش می‌دهد و اگر به رژیم غذایی اضافه شود، می‌تواند نوسانات قند خون را کاهش دهد.

کرفس را می‌توان به دستور العمل‌های غذایی یا سوپ‌ها اضافه کرد یا می‌توان آن را به سادگی به صورت خام هر ساعت یک بار جوید، اما قبل از امتحان این دارو، البته، باید با پزشک مشورت کنید و اگر فردی دارای مشکلات کلیوی است نباید آن را امتحان کند.

تنها چیزی که برای تهیه این مخلوط کرفس لازم است ۳۰۰ گرم کرفس و بین ۵-۶ لیمو است. ابتدا باید گیاه را بشویید و پوست بگیرید، سپس به یک کاسه منتقل کنید و آب لیمو را به آن اضافه کرده و خوب آن را ببندید.

پس از آن، یک ظرف فلزی را تا نصف آب پر کرده و ظرف حاوی کرفس و آب لیمو را داخل آن قرار داده  تا دمای جوش گرم کنید، سپس به حرارت دادن به مدت دو ساعت روی حرارت کم ادامه دهید و از روی آتش بردارید و درب آن را باز کنید.

پس از خنک شدن در یخچال قرار داده شود و هر روز صبح بیمار حداقل نیم ساعت قبل از وعده غذایی صبحانه خود یک قاشق چایخوری از مایع را به مدت دو ماه صرف کند تا سطح قند خون به حالت عادی بازگردد.

نکته مهم این است که نباید بدون مشورت با پزشک این کار را انجام داد، زیرا ممکن است مطالعات بر جنبه‌ای از عوارض یا علائم متمرکز باشد، بنابراین باید بر اساس توصیه‌های پزشکی عمل کنید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قند رژیم غذایی پزشک مشکلات پوست صبحانه تغذیه سالم قند خون ترکیب گیاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۴۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور مردم در محفل امام حسنی‌ها نشان دهنده ماهیت ملت ایران است

به گزارش خبرنگار مهر، محفل قرآنی امام حسنی‌ها امروز سه شنبه از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه آزادی آغاز شده و در حال برگزاری است.

سید احمد عبودتیان دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت که در محفل قرآنی امام حسنی‌ها حاضر شده است در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: این اجتماع عظیم نشان دهنده ماهیت ملت ایران است. مردم ما اینگونه هستند. برای قرآن، اهل بیت و ارزش‌ها در میدان حاضر هستند. حتماً اگر بسترهای حضور مردم فراهم شود، مردم در همه حوزه‌هایی که به ورود آنها نیاز است وارد می‌شوند و دولت و حاکمیت مکلف است که این بسترها را فراهم کند. طبیعتاً اجتماعات اینگونه نیاز به زیرساخت و تسهیل گری دارد. این اتفاق نقطه عطفی برای نشان دادن ماهیت فرهنگی متعالی مردم ایران اسلامی شد.

وی در ادامه در خصوص نهضت «زندگی با آیه ها» گفت: کشور و جامعه ما اگر بخواهد یک کشور و جامعه دینی باشد، این امکان پذیر نیست مگر آنکه انس با قرآن وجود داشته باشد. طبعاً این شدنی نیست که همه ما همه قرآن را از حفظ باشیم، ولی حداقل می‌توانیم با کاربردی‌ترین آیات قرآن که در زندگی روزمره مان به کار می‌بندیم انس داشته باشیم.

کد خبر 6063010

دیگر خبرها

  • توصیه‌های تغذیه‌ای برای کودکان در معرض اضافه وزن و چاقی
  • روش تخلیه قند اضافه از بدن در ۳ روز
  • اقدامات دیندارانه در کاهش جرم مؤثر است
  • هرچه خوردیم دیگر بس است! چند توصیه برای کنترل وزن در تعطیلات
  • اینگونه افطاری بخورید تا فواید روزه را حفظ کنید + فیلم
  • چه شربتی را جایگزین نوشابه و دلستر کنیم؟
  • ۵ واحد متخلف بهداشتی در کاشان پلمب شد
  • تشدید نظارت بازرسان بهداشت محیط / انجام بیش از ۶۰۰۰ بازرسی تا ۵ فروردین و پلمب ۵ واحد صنفی
  • حضور مردم در محفل امام حسنی‌ها نشان دهنده ماهیت ملت ایران است
  • چند اشتباه رایج برای رفع پشیمانی از پرخوری