Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-03-28@09:34:29 GMT

کدام خطای هند؟ این یک پنالتی واضح بود (عکس)

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۴۶۴۶

کدام خطای هند؟ این یک پنالتی واضح بود (عکس)

گل جنجالی مهدی طارمی به اتلتیکو در تلویزیون رومانی مورد بررسی قرار گرفت و آنجا هم به قربانی شدن ستاره ایرانی رای دادند.

به گزارش "ورزش سه"، چهارشنبه شب تیم‌های پورتو و اتلتیکومادرید در چارچوب مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه متروپلاتینو به مصاف هم رفتند که گل فرصت‌طلبانه مهدی طارمی ستاره ایرانی پورتو به اتلتیکومادرید با تصمیم "اویدیو هاتگان"، داور رومانیایی و تیم VAR مردود شد تا جنجال بزرگی در این باره شکل بگیرد و این دیدار با نتیجه صفر بر صفر خاتمه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

 

 

بازی دو تیم تا دقیقه 80 بدون گل در جریان بود تا اینکه مهدی طارمی با دنبال کردن هوشمندانه مسیر توپی که در قالب پاس کوتاه از مدافع اتلتیکو مادرید به سمت دروازه‌بان این تیم روانه شده بود، موفق به باز کردن دروازه شد. مهدی طارمی با یورشی سریع به سمت به توپ سرگردان آن را از اوبلاک دروازه‌بان اتلتیکوی میزبان گذراند و در شرایطی که تازه جشن گل اروپایی‌اش را آغاز کرده بود داور رومانیایی بازی اویدیو هاتگان آن را مردود اعلام کرد.

 

 

 

 

در حالی که مهدی طارمی مثل همیشه با خونسردی تمام می‌رفت که شادی پس از گل خود را برگزار کند، اویدیو هاتگان داور بازی تصمیم به بررسی صحنه به کمک VAR گرفت. پس از بررسی صحنه در میان استرس شدید اعضای تیم پورتو، گل طارمی به دلیل برخورد توپ به دست این بازیکن پیش از ورود به دروازه مردود اعلام شد. مهدی طارمی که انتظار چنین تصمیمی از سوی داور را نداشت با چهره‌ای بهت زده و با حرکت انگشت و تکان دادن سر به اعتراض مشغول شد؛ اعتراضی که البته تاثیری در تصمیم عجیب داور نداشت.

 

 

 

 

گل مردود طارمی واکنش های مختلفی در رسانه ها داشت. پرتغالی ها معتقدند این یک سرقت بزرگ بود و در اسپانیا نیز دو دستگی هایی وجود دارد. برخی معتقدند تصمیم داور درست بود و برخی دیگر معتقدند که تصویر برخورد توپ به دست طارمی واضح نیست و بهتر بود گل صحیح اعلام می شد.

 

 

 

 

تلویزیون رومانی نیز این صحنه را به دقت مورد آنالیز قرار داد و جالب اینکه "ایون کراچیونسکو"، داور بین المللی سابق رومانی از منظری دیگر به این گل جنجالی نگاه کرده است.

کراچیونسکو در این رابطه گفتاز نظر من این صحنه پنالتی بود و هاتگان باید خطای یان وبلاک روی طارمی را اعلام می کرد. ابتدا برخورد صورت گرفت و سپس توپ به دست طارمی برخورد کرد. در فوتبال همیشه اولین خطا جریمه دارد و داور این مورد را لحاظ نکرد.

 

 

 

 

اگر ابتدا توپ به دست طارمی برخورد می کرد و سپس برخورد با اوبلاک صورت می گرفت، تصمیم داور درست بود اما مساله اینجاست که ابتدا اوبلاک مهاجم را سرنگون می کند و صحنه برخورد توپ به دست، بعدا اتفاق می افتد.

بین اوبلاک و کندوگبیا سوتفاهم شد و طارمی هم فرصت طلبی کرد. معتقدم اصلا نیاز به بررسی صحنه برخورد توپ به دست نبود و داور یا در نهایت وی ای آر باید برای پورتو پنالتی می گرفتند

 

 

 

 

سرجیو کونسیسائو سرمربی پورتو هم در نشست خبری پس از بازی به همین نکته اشاره کرد:«  هنوز صحنه گل طارمی را ندیدم و نمی‌دانم که قبل برخورد احتمالی توپ به دست او، خطای پنالتی روی مهدی طارمی صورت گرفت یا نه!»

 

واکنش یان اوبلاک گلر اتلتیکو در این مورد نیز جالب بود:« نمی دانم توپ چطور از بدنم جدا شد و خوش شانس بودم که وی ای آر وجود داشت و برخورد توپ به دست طارمی باعث شد گل مردود اعلام شود.»

 

 

 

 

ژرژ کاستا بازیکن سابق پورتو مصرانه معتقد است که گل طارمی درست بوده است:« گل طارمی درست و قانونی بود و پورتو از ناحیه داوری ضربه خورد. پورتو نتیجه خوبی گرفت ولی این نتیجه می توانست بهتر باشد، اگر داور و وی ای آر مانع نمی شدند.»

 

پورتو مهدی طارمی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: پورتو مهدی طارمی برخورد توپ به دست توپ به دست طارمی مهدی طارمی گل طارمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۴۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخطار عجیب کنعانی، خطا هم نبود!

به گزارش ورزش سه  دقیقه 40 بازی ایران و ترکمنستان در عشق آباد با ساده ترین برخورد ممکن پشت محوطه جریمه ، داور تایلندی به سود میزبان خطا گرفت و ترکمنستان را صاحب یک ضربه ایستگاهی از فاصله حدودا بیست متری کرد.
نکته عجیب در مورد این صحنه اینکه در لحظه برخود دو بازیکن ملی پوش ایران با بازیکن ترکمنستان برخوردی که منجر به خطا شود اتفاق نیفتاد و این مهم در تصویر آهسته مشخص بود.
در واقع اگر هم خطایی اتفاق افتاد  کنعانی عامل این خطا نبود اما در کمال تعجب داور ضمن اعلام خطا در نقطه ای حساس به کنعانی اخطار هم داد تا اولین بازیکن تیم ایران باشد که  در این میدان اخطار می گیرد.

بعد از این صحنه کنعانی زادگان هر چه تلاش کرد تا برای داور توضیح بدهد که خطایی انجام نداده یا عامل این خطا نبوده فایده‌ای نداشت.
کنعانی که در بازی رفت مقابل ترکمنستان بریس کرده بود در این بازی شرایط متفاوتی را تجربه می کند و با توجه به جرات و جسارت بیشتر ترکمن‌ها در  زمین خودشان کار دشوارتری در فاز دفاع دارد.
کنعانی این بار کنار شجاع خلیل‌زاده قرار گرفته که بارها کنارش بازی کرده و فوتبال او را خیلی خوب می شناسد.

دیگر خبرها

  • بازگشت سریع طارمی به پرتغال! + عکس
  • اینتری شدن مهدی طارمی در سال حسرت آسیایی؛ لژیونر پلاس
  • عکس| بازگشت سریع طارمی به پرتغال!
  • خشم رونالدو و واکنش تند به داور چهارم!
  • عکس| خشم رونالدو و واکنش تند به داور چهارم!
  • مربی تونس تقلب پنالتی رساند (عکس)
  • خشم رونالدو: لعنتی 2 پنالتی‌مان را نگرفتی!
  • پنالتی بحث‌برانگیز در دیدار اسپانیا-برزیل (عکس)
  • اخطار عجیب کنعانی، خطا هم نبود!
  • نزاع جنجالی سرمربی پورتو با شهردار کارتایا!