Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@14:06:39 GMT

جزئیات واردات ۵۸ میلیون دُز واکسن/ ۷۷ درصد در دو ماه

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۴۷۷۴

جزئیات واردات ۵۸ میلیون دُز واکسن/ ۷۷ درصد در دو ماه

طبق گزارش‌های رسمی با واردات اخیر، میزان ورود واکسن به کشور به بیش از ۵۸.۳ میلیون دُز رسیده است.

به گزارش ایسنا، گمرک ایران  در جریان واردات واکسن که از نیمه بهمن ماه سال گذشته آغاز و تاکنون ادامه داشته، آمار مربوط به این واردات را منتشر می‌کند که تازه‌ترین گزارشی که معاون فنی گمرک ایران بعد از آخرین واردات صورت گرفته اعلام کرده است، نشان می‌دهد که تا ۲۶ شهریورماه سال جاری ۵۸ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۶۰۶ دز واکسن وارد کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزئیات واکسن‌های وارداتی این گونه است که از ۵۴ مرحله ورود ، ۳۱ محموله مربوط به سینوفارم چین با ۴۸ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۳۹۶ دز بوده است. دیگر واکسن ورودی از چین، آسترازنکا در قالب کواکس با یک محموله یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۰۰ دزی بوده است. از روسیه نیز ۱۲ محموله به تعداد یک میلیون و ۳۴۵ هزار دز اسپوتنیک و دو محموله آسترازنکا به تعداد ۹۶۳ هزار دز وارد کشور شده است.

یک محموله نیز از ایتالیا به تعداد یک میلیون و ۴۵۲ هزار دز در قالب کواکس وارد شده و از کره جنوبی نیز یک محموله به تعداد ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دز(کواکس) به ایران آمده است. محموله‌های دیگر مربوط به ۶۵۰ هزار دز آسترازنکا از اتریش در دو محموله و ۱۲۵ هزار دز از هند با یک محموله است.

۵۴ درصد در شهریور

طبق گزارش ارونقی عمده واکسن‌های وارداتی مربوط به شهریورماه سال جاری با ۵۴ درصد و بعد از آن مرداد با ۲۳ درصد است که بر این اساس از ابتدای مرداد تاکنون حدود ۷۷ درصد واکسن‌های وارداتی به ایران آمده‌اند.

در سایر نیز ۱۱ درصد در تیرماه، دو درصد خردادماه، هفت درصد اردیبهشت، دو درصد فروردین، حدود یک درصد اسفند سال گذشته و کمتر از یک درصد نیز در بهمن‌ماه وارد شده است.

این در حالی است که در شهریورماه سال جاری از مجموع واکسن‌های وارداتی ۳۱ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۹۹۶ دز و در مرداد ۱۳ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۱۰ دز وارد شده است.

در سایر ماه‌ها نیز ۶ میلیون و ۴۰۴ هزار و ۸۰۰ دز، خرداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار دز، اردیبهشت سه میلیون و ۶۵۲ هزار دز، فروردین یک میلیون و ۳۰۰ هزار و ۸۰۰ دز، اسفند ۵۷۵ هزار دز و در بهمن ۱۲۰ هزار دز  واکسن وارد کشور شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واردات واکسن کرونا همه باهم علیه کرونا واکسن کرونا واکسن های وارداتی یک میلیون یک محموله ماه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۴۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد دولت از اخذ عوارض تولید و واردات وسائط نقلیه چقدر است؟ / افزایش ۱۰۲ درصدی یک درآمد

بر اساس جزئیات بخش دوم لایحه بودجه سال جاری، دولت برای سال جاری ۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد از محل اخذ عوارض از تولید و واردات وسائل نقلیه و ۱۰۱ میلیارد تومان از محل افزایش عوارض خودروهای سواری به میزان ۵ درصد ارزش گمرکی پیش‌بینی کرده که این عدد نسبت به سال گذشته ۱۰۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، بعدازظهر امروز (شنبه ۲۵ فروردین ماه)، جزئیات بخش دوم لایحه بودجه سال جاری که قرار است از فردا در کمیسیون تلفیق بررسی شود، منتشر شد.

حسب اطلاعات مندرج در بخش دوم جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تقدیم دولت سیزدهم به مجلس، درآمد حاصل از اخذ عوارض از تولید و واردات وسائط نقلیه ۳۰ هزار میلیارد تومان (۳۰۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال) پیش‌بینی شده است.

همچنین دولت درآمد ۱۰۱ میلیارد و ۲۰۴ میلیون تومانی را از محل افزایش عوارض خودروهای سواری به میزان پنج درصد ارزش گمرکی آن‌ها برای سال جاری در نظر گرفته است.

گفتنی است دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲، درآمد حاصل از افزایش عوارض واردات خودروهای سواری به میزان پنج درصد قیمت روی کشتی را ۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته بود؛ براین اساس درآمد دولت از این محل در سال جاری نسبت به سال گذشته،   ۱۰۲ درصد بیشتر شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر صمت:‌ ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شد
  • گروه های فشار مانع ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای کارکرده
  • درآمد حاصل از افزایش عوارض گمرکی واردات لوازم آرایشی نصف می‌شود
  • افزایش صادرات ایران به روسیه و بلاروس
  • رشد ۵۲ درصدی صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه و بلاروس
  • قرارداد واردات ۶۰ واگن خط یک مترو مشهد منعقد می‌ شود
  • اقتصاد آمریکا درگیر شد
  • کاهش صادرات و واردات چین
  • درآمد دولت از اخذ عوارض تولید و واردات وسائط نقلیه چقدر است؟ / افزایش ۱۰۲ درصدی یک درآمد
  • با نرخی که برای دلار در کانال‌های تلگرامی اعلام می‌شود، کالا وارد نمی‌شود