Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ائمه جمعه شهرهای استان زنجان امروز در خطبه‌های نماز شهرهای خود با تاکید بر اهمیت زنده نگه داشتن دستاوردهای جنگ هشت ساله تحمیلی رژیم بعثی علیه کشورمان بر ناآگاهی شایعه‌سازان علیه واکسن داخلی کرونا تاکید کردند.

امام جمعه ابهر ظهر امروز در خطبه دوم نماز ابهر به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرده و اظهار داشت: هفته دفاع مقدس تتمه کربلا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنانکه قضیه کربلا و عاشورای حسینی باید زنده نگه داشته شود دفاع مقدس و یاد و گرامیداشت شهدای انقلاب نیز باید گرامی داشته شود.

حجت الاسلام جعفر رحیمی با بیان اینکه باید فلسفه کربلا در بین جوامع بشری تبیین و تفسیر بشود، گفت: باید فلسفه هشت سال جنگ تحمیلی و دستاوردهای این دفاع مقدس نیز تبیین و تفسیر بشود.

وی با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس، فرصت مغتنمی است برای بازخوانی جنگ تحمیلی و بررسی چگونگی تبدیل شدن این جنگ به دفاع مقدس و دستاوردهایی که تا به امروز در پرتو آن نصیب ملت ایران و جبهه حق طلبان عالم شده است، ادامه داد: برای استخراج گنج جنگ باید به این پرسش پاسخ داد که علل و عوامل پیروزی ملت ایران در یک نبرد ناجوانمردانه و نابرابر کدام است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه هفته دفاع مقدس درس‌ها و عبرت‌هایی را نیز در بر دارد که ما باید از این درسها و عبرت‌ها مثل جان خودمان محافظت کنیم، تصریح کرد: نخستین درس دفاع مقدس این است که همه هوشیار باشیم، در همه شرایط دشمن در کمین است و او با ما هیچ آتش بسی ندارد و دومین درس دفاع مقدس این است که بدانیم در سخت ترین‌شرایط، اگر ایمان به خدا، شجاعت و اراده قوی و روحیه ایثار و شهادت باشد. در برابر دشمن ایستادگی ممکن و پیروزی قطعی است و سومین درس و عبرت دفاع مقدس این است که فتنه‌گران داخلی همواره زمینه ساز تجاوز بیگانگان و دشمنان خارجی هستند.

سند ۲۰۳۰ کاپیتولاسیون فرهنگی و تربیت سرباز برای آمریکا بود

امام جمعه شهرستان سلطانیه نیز در خطبه‌های نماز جمعه با توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، با اشاره به روایتی از حضرت امام حسین(ع) اظهار کرد: عمر انسان در حالی سپری می شود که خداوند در بالای سر او و شاهد بر اعمالش، آتش جهنم در مقابل او، مرگ به دنبال او، و حساب او را احاطه کرده و انسان در گرو اعمال خود است و امور انسان به دست خداست و اگر بخواهد می بخشد و اگر بخواهد عذاب می کند.

حجت الاسلام سیدعمران حسینی نسب با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر تقویت و بازسازی اعتماد عمومی توسط دولت، به تبیین راهکارهای بازسازی اعتماد عمومی پرداخت و افزود: اجرای عدالت در همه زمینه ها، خصوصا اصلاح قوانین فسادزا و برخورد قاطع با فاسد و مفسد و بکارگیری مدیران ضد فساد بر تقویت اعتماد عمومی کمک می‌کند.

امام جمعه سلطانیه حضور مستمر، موثر و عملیاتی در بین مردم را یکی دیگر از راه‌های بازسازی اعتماد عمومی دانست و گفت: سفرهای استانی رئیس جمهور که می تواند جمعه‌های خدمت نامگذاری شود، از این قبیل است.

وی با تاکید به اینکه دولت باید اقدامات و کارهایی که حال مردم را خوب می‌کند و آرامش را به جامعه برمی‌گرداند را در اولویت قرار دهد، تصریح کرد: واردات سریع و گسترده واکسن و واکسیناسیون عمومی که واقعا دولت جان مردم را به مذاکره با غرب گره نزد، توقف یا کاهش گرانی‌ها در کالاهای اساسی از جمله سیمان که با برکناری عاملان آن به قیمت قبل برگشت و تامین کالاهای اساسی و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی که نماد موفقیت دولت خواهد بود، از دیگر عوامل تقویت اعتماد عمومی است.

خطیب جمعه سلطانیه با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ کاپیتولاسیون فرهنگی و تربیت سرباز برای آمریکا بود، افزود: ابلاغ انقلابی لغو سند ۲۰۳۰ توسط رئیس جمهور در راستای تحقق دولت اسلامی و مقابله با نفوذ آمریکاست. 

شایعه‌سازان علیه واکسن داخلی برکت یا ناآگاهند

حسینی نسب با بیان اینکه انتخاب مدیران اجرایی اعم از استانداران و فرمانداران یک آزمون برای دولت است و البته اولا باید از طرف دولت انتخاب شود و ثانیا افرادی انتخاب شوند که سیاست‌ها و برنامه‌های دولت را قبول داشته باشند و جوان، مومن، انقلابی و کار بلد باشند، تا بتواند دولت انقلابی و مردمی را همراهی کند، گفت: اگر قرار است مدیران اجرایی در سطح استان تغییر کنند باید در این کار تسریع شود چرا که انگیزه ای در برخی مسئولان مشاهده نمی شود.

وی به شایعات بر علیه واکسن ایرانی کرونا واکنش نشان داد و از مردم به خواست به شایعات توجه نکنند و آنان را به دریافت هر نوع واکسنی که در مراکز واکسیناسیون وجود دارد، دعوت کرد و گفت: شایعه‌سازان علیه واکسن داخلی برکت یا ناآگاهند و یا مغرض و مغرضان پیشرفت کشور را بر نمی تابند.

حسینی نسب با اشاره به سفر الکاظمی نخست وزیر عراق به ایران و با بیان اینکه وی در یکسال از دوران نخست وزیری خود دو بار به ایران سفر کرده، گفت: ایران در سیاست خارجی عراق جایگاه ویژه ای دارد. 

امام جمعه سلطانیه با اشاره به اولین سفر خارجی رئیس جمهور و شرکت در سازمان همکاری های شانگ‌های که در سال ۲۰۰۱ با عضویت چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان و با هدف مقابله با نفوذ آمریکا در منطقه تاسیس شده و ایران عضو ناظر آن است، گفت: حضور رئیس جمهور در شانگ‌های هم عضویت ایران در این سازمان را نهایی می کند و هم انحصار روابط خارجی ایران با غرب را که متاسفانه در هشت سال گذشته تشدید شده بود، می شکند و تعامل با شرق را هم در کنار ارتباط با غرب به نمایش می گذارد.

وی به ۳۱ شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی اشاره کرد و با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، جنگ تحمیلی را یک جنگ بین المللی و جهانی برای ساقط کردن انقلاب اسلامی دانست و افزود: ملت انقلابی در برابر همه دشمنانی که در پشت صدام صف آرایی کرده بودند، ایستاد و لذا دفاع مقدس از افتخارات نظام اسلامی است.

خطیب جمعه سلطانیه با بیان اینکه دفاع مقدس یک گنجینه است و باید از ذخایر این گنجینه استفاده شود، گفت: شکل گیری مدل جدید مردمی از همه اقشار و پرورش فرماندهان و سردارانی مثل حاج قاسم سلیمانی، سرمایه گذاری برای کشور در همه زمینه ها از جمله امنیت، روحیه خودباوری و نمایش ظرفیت های ملت ایران از ذخائر گنجینه دفاع مقدس است.

جبهه دانشگاه انسان‌سازی بود

امام جمعه ماهنشان نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به ۲۷ شهریور و روز شعر و ادب فارسی و روز بزرگداشت استاد سید محمدحسین شهریار ضمن گرامیداشت این روز و با بیان اینکه شعر آمیخته با فرهنگ ایرانی و اسلامی است، اظهار کرد: شهریار از تمام شعرا خواست معانی و مفاهیم عمیق دینی را در شعر خود را بیان کنند و از جملات بی‌معنی و  بی‌مفهوم بی‌مفهوم جداً خودداری کنند.

حجت الاسلام علی اکبری با اشاره به چهارشنبه ۳۱ شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس وی با بیان اینکه دفاع مقدس یکی از مواقف و منازل جدی انقلاب بود که نقش‌آفرینی امام راحل در آن بسیار قابل توجه است، گفت: امام جبهه را دانشگاه انسان‌سازی نامیدند، دانشگاهی که باکری‌ها، زین‌الدین‌ها، خرازی‌ها، همت‌ها و بروجردی‌ها،کاوه‌ها،حاج قاسم سلیمانی‌ها را تربیت کرد.

وی با گرامیداشت اول مهر روز بازگشایی مدارس و ضمن تبریک به همه اولیا دانش آموزان و معلمان و با ابراز امیدواری در مورد آموزش حضوری، به مشکلات متعددی که در آموزش مجازی اشاره کرد و گفت: از خیرین و مردم مومن و متعهد برای شرکت در جشن عاطفه‌ها و کمک به دانش آموزان ضعیف وبا بنیه مالی کم دعوت می‌کنم.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به همدلی و همکاری و همبستگی بوجود آمده در قوای سه‌گانه و تقدیر و تشکر از مجلس انقلابی به خاطر تصویب کلیات طرح تسهیل صدور مجوز کسب و کار در مجلس افزود: این طرح موجب جهش و رونق تولید شده و این قدم بزرگی است که تمام موانع را از جلوی  تولیدکننده بر خواهد داشت.

وی با اشاره به سفر خارجی رئیس‌جمهور به دوشنبه که با دعوت رسمی دولت تاجیکستان که ریاست دوره‌ای سازمان شانگ‌های را برعهده دارد، اشاره کرد و گفت: این حضور مراحل عضویت ایران در این سازمان مهم منطقه‌ای را نهایی خواهد کرد و مهمترین نکته در این سفر شکستن انحصار غرب در روابط خارجی ایران است.

انتهای پیام/73002/

منبع: فارس

کلیدواژه: خطیب جمعه زنجان خبرگزاری فارس زنجان واکسن داخلی شایعه خودباوری واکسن برکت امام جمعه سلطانیه امام جمعه ماهنشان امام جمعه ابهر گنج جنگ هفته دفاع مقدس جمعه سلطانیه اعتماد عمومی رئیس جمهور علیه واکسن جنگ تحمیلی خطبه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۴۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، منصور یوسفی، در نشست هماهنگی کنگره ملی شهدای غریب آزاده که در ارومیه برگزار شد، گفت: زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس و لحظه به لحظه آن باید برای نسل جدید اعم از نوجوانان و جوانان کشورمان به صورت واضح و روشن بیان شود و روایتگری دفاع مقدس جدی‌تر دنبال شود.

وی ادامه داد: نسل جدید ایران اسلامی لازم است بدانند در پشت پرده جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس چه اتفاق‌هایی افتاده است و ایادی استکبار جهانی چه ظلم‌های بزرگی را در حق ملت بزرگ ایران اسلامی کرده‌اند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس باعث شد روحیه و تفکر جهادی بیش از گذشته به فرهنگ بی‌بدیل ایران اسلامی وارد شود و مکتب جهادی سرشار از درس و نکته شکل پیدا کند.

وی گفت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره  شناسایی و معرفی شهدایی است که در اسارت با مظلومیت به شهادت رسیده‌اند؛ شهدا در معنویت، عرفان و معرفت به اوج رسیده بودند بنابراین لازم است آنها را خوب بشناسیم و به دیگران نیز معرفی کنیم.

دیگر خبرها

  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • رئیس شورای اسلامی شهرکرد، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه
  • حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی؛ خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • سید احمد خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • آیت الله خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • آیت الله خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز