Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش طرفداری، حسین آبشناسان رییس ۴۰ سال قبل فدراسیون فوتبال که در ابتدای دهه ۶۰ دو بار در جایگاه رییس فدراسیون فوتبال و یک مقطع کوتاه روی صندلی سرمربیگری تیم ملی قرار گرفت، در غم از دست دادن همسر گرامی خود عزادار شده است، جامعه ورزش تسلای خاطر او در این روزهای سخت هستند. رسانه طرفداری نیز درگذشت همسر حسین آبشناسان را به این پیشکسوت فوتبال ایران تسلیت می گوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین آبشناسان کیست؟

حسین آبشناسان، فوتبالیست سابق تیم های فوتبال شعاع و برق تهران بود و سابقه بازی در تیم ملی جوانان را هم داشت، او بعد از پایان دوران فوتبال مدتی در کلاس مربیگری دتمار کرامر شرکت کرد، بعد از انقلاب، برادر او سرلشکر حسن آبشناسان از تکاوران ارتش و ملقب به شیر صحرا در دشت عباس و منطقه سرسول شهیدشد. او در مرداد ماه ۱۳۶۰ جایگزین هادی طاووسی در فدراسیون فوتبال شد و تا اسفند ماه سال ۱۳۶۰ این مسئولیت را عهده دار بود تا این که جای او را در ریاست فدراسیون فوتبال حسین راغفر گرفت، با این حال او در شهریور ماه ۱۳۶۱ بعد از رفتن حسین راغفر به پست معاونت فنی سازمان تربیت بدنی، عهده دار مسئولیت فدراسیون فوتبال برای بار دوم شد و تا اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۲ صاحب این مسئولیت بود، او بعدها به عنوان مسئول هیات فوتبال تهران چند سالی مشغول به کار بود.

یک نمونه نادر در تاریخ فوتبال ایران

آخرین بار که خبری از او در رسانه ها منتشر شد در سال ۱۳۹۴ بود که او مدتی در بیمارستان قلب بستری شده بود، حسین آبشناسان در بازیهای آسیایی ۱۹۸۲ دهلی نو همزمان ریاست فدراسیون فوتبال و سرمربیگری تیم ملی را عهده دار بود. حسین آبشناسان پس از کناره گیری ناصر ابراهیمی از تیم ملی در مخالفت با حذف علی پروین، ناصر حجازی، نصرالله عبداللهی، حمید علیدوستی، حسن نظری، بهتاش فریبا، ایرج دانایی فرد، عبدالرضا برزگری، ابراهیم قاسمپور و …، حکم سرمربیگری تیم ملی را به نام خود زد تا در یک اتفاق تاریخی و نادر، همزمان رییس فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی باشد. البته جلال چراغپور و تقی جهانی نیز به عنوان مربی در این بازی ها کنار او بودند.

رسانه طرفداری یک بار دیگر مصیبت وارده را به حسین آبشناسان و خانواده محترم ایشان تسلیت می گوید.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۵۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی سابق ایران قهرمان شد و رفت!

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه هالک بانک با انتشار متنی در اینستاگرام ضمن تشکر از زحمات اسلوبدان کواچ سرمربی خود، پس از یک فصل از پایان همکاری با این مربی خبر داد.

اسلوبدان کواچ که سابقه هدایت تیم ملی والیبال ایران را نیز برعهده داشت، پس از کسب دو جام در لیگ و جام حذفی از هدایت هالک بانک ترکیه کنار رفت. البته با وجود کسب نتایج درخشان در مسابقات داخلی، کواچ نتوانست هالک بانک را به جمع چهار تیم پایانی لیگ قهرمانان اروپا برساند.

حالا باید دید مدیران باشگاه هالک بانک برای جایگزینی کواچ چه کسی را مد نظر خود قرار داده اند.به نظر می‌رسد یک مربی بزرگ فصل آینده هدایت این تیم را بر عهده خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • سرمربی سابق ایران قهرمان شد و رفت!
  • جریمه نقدی و محرومیت برای سرمربی آلومینیوم اراک
  • مسعود جعفری جوزانی عزادار شد
  • فیلم وایرال شده و پرحاشیه هم نکونام را به کمیته انضباطی نکشاند | دلیل احضار نشدن سرمربی استقلال چیست؟
  • پس از انتشار فیلم جنجالی از نکونام؛ چرا سرمربی استقلال احضار نشد؟
  • دعوت AFC از امیر قلعه نویی و مجید جلالی
  • دعوت‌ ای اف سی از سرمربی تیم ملی و مدیر توسعه فدراسیون فوتبال
  • دعوت AFC از سرمربی تیم ملی و مدیر توسعه فدراسیون
  • دعوت AFC از سرمربی تیم ملی و مدیر توسعه فدراسیون فوتبال
  • شکایت رئیس سابق فدراسیون ترای اتلون به دیوان عدالت اداری/ اعتراض به انتخابات