Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی مدعی شد که به عادی سازی روابط با کشورهای عربی با هدف ایجاد خاورمیانه ای باثبات ادامه خواهد داد.

 نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز در سالروز امضای توافق ننگین آبراهام (توافق عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با تل آویو) گفت: پس از گذشت یک سال از امضای توافقنامه آبراهام، از چنین توافق راهبردی با امارات و بحرین استقبال می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مدعی شد: امضای این توافق که اقدامی بی سابقه بود به تشکیل فصل جدیدی در تاریخ صلح در خاورمیانه منجر خواهد شد. ما قدردان شجاعت امارات و بحرین هستیم که اجازه دادند روابط دپیلماتیک با تل آویو برقرار شود. همچنین از دولت آمریکا که تلاش بسیاری برای این رخداد انجام داد، تشکر می کنیم.

گفتنی است در سپتامبر سال گذشته میلادی نمایندگان بحرین و امارات متحده عربی طی مراسمی در کاخ سفید٬‌ توافق‌نامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کردند، اقدامی که با خشم ملتهای مسلمان منطقه مواجه شد و بسیاری از شهروندان مسلمان با برپایی تظاهرات خواستار بسته شدن سفارتهای امارات و بحرین در کشورهایشان شدند.مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۵۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل و طوفان امارات نتیجه بارورسازی ابرها بود؟ + عکس

سیل و طوفان در امارات تردد مسافران در فرودگاه بین‌المللی دبی را با مشکل مواجه کرده است. عده‌ای دلیل بروز این بارندگی سیل‌آسا را دخالت‌های انسانی در بارورسازی ابرها می‌دانند اما دانشمندان تغییرات آب و هوایی را دلیل رویدادهای

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دبی با پیامدهای باران‌های سیل‌آسای بی‌سابقه‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کند که این شهر بیابانی را زیر آب برده است. تصاویر رسانه‌ها نشان می‌دهد که ساکنان برای در امان ماندن از سیل، شب را در ماشین‌های خود گذرانده‌اند. صحنه‌های آشفته‌ای از سرگردانی مسافران در بحبوحه آب‌گرفتگی‌ها نیز در فرودگاه‌ها مشاهده می‌شود.

بیش از ۲۵۹.۵ میلی متر (۱۰.۲ اینچ) باران در روز سه‌شنبه در این کشور بارید که بیشترین میزان از زمان شروع رکوردها در ۷۵ سال پیش است. خبرگزاری دولتی امارات WAM بارندگی‌های روز سه‌شنبه را «یک رخداد آب‌وهوای تاریخی» خواند که از «هر رویدادی که از زمان شروع جمع‌آوری داده‌ها در سال ۱۹۴۹ ثبت شده بود» پیشی گرفت.

در فرودگاه دبی، یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان برای سفرهای بین‌المللی، تقریباً همه پروازها به طور مکرر به تأخیر می‌افتد و مسافران به نشانه اعتراض دست و سوت می‌زنند. مسافران هنگام مصاحبه در مورد وضعیت با خبرگزاری‌ها بسیار محتاط عمل می‌کنند زیرا باور دارند که این کشور قوانین سختگیرانه‌ای برای صحبت‌های انتقادی دارد و ممکن است جرم تلقی شود.

زیرساخت‌های امارات اکنون با مشکلات اساسی مواجه شده است و مدارس در دبی تا هفته آینده تعطیل خواهند بود. دولت امارات متحده عربی اعلام کرد که کار از راه دور برای اکثر کارمندان دولت یک روز دیگر تمدید شده است. مقامات تانکرهای خدماتی را به خیابان‌ها و بزرگراه‌ها فرستادند تا آب را تخلیه کنند.

سیل بی‌سابقه این گمانه‌زنی را برانگیخته است که بارور کردن انسانی ابرها (پرواز هواپیماهای کوچک از میان ابرها که مواد شیمیایی را با هدف بارش باران پراکنده می‌کنند) ممکن است در ایجاد سیل نقش داشته باشد. اما کارشناسان گفتند که سیستم‌های طوفانی که این باران را به وجود آوردند از قبل پیش‌بینی شده بودند و بارور شدن ابرها به تنهایی باعث ایجاد چنین سیل‌هایی نمی‌شود.

چندین گزارش به نقل از هواشناسان در مرکز ملی هواشناسی نشان می‌دهد که آنها قبل از بارندگی شش یا هفت پرواز بارورکننده ابرها را انجام داده‌اند. داده‌های ردیابی پرواز که توسط آسوشیتدپرس تجزیه و تحلیل شد نشان داد که یک هواپیمای مرتبط با تلاش‌های بارورسازی امارات متحده عربی روز دوشنبه در سراسر این کشور پرواز کرد.

امارات متحده عربی که برای تأمین آب به شدت به نیروگاه‌های آب شیرین‌کن متکی است، تا حدودی برای افزایش آب‌های زیرزمینی رو به کاهش و محدود خود، بارورسازی ابرها را انجام می‌دهد. دانشمندان همچنین می‌گویند که تغییرات آب و هوایی به طور کلی مسئول طوفان‌های شدید، خشکسالی‌ها، سیل‌ها و آتش‌سوزی‌های جنگلی در سراسر جهان است.

کد خبر 745676

دیگر خبرها

  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • لغو در حدود ۳۰۰ پرواز در فرودگاه دبی در پی سیل
  • چشم‌انداز روابط ایران و کشورهای عربی پس از «وعده صادق»؛ سیاست خارجی ایران منطبق بر «واقعیت‌های میدانی» است
  • سیل و طوفان امارات نتیجه بارورسازی ابرها بود؟ + عکس
  • بعد از عملیات وعده صادق «بی‌حجابی» را عادی سازی کنید/ زیباکلام: تنبیه رژیم صهیونیستی کار اشتباهی است!
  • سیل و طوفان امارات و عمان را زیر آب برد + عکس
  • سیل امارات و عمان را زیر آب برد + عکس
  • درخواست مقام ارشد اسرائیل برای عادی سازی روابط با عربستان
  • عضو ارشد کابینه جنگ اسرائیل؛ دنبال کودتای بزرگ هستیم | درخواست مهم از عربستان
  • کمک عربستان و امارات به اسرائیل برای مقابله با حملات سپاه؟