Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-16@08:35:48 GMT

کتاب روزنوشت‌های بانوان یک موکب اربعینی چاپ شد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۵۲۶۶

کتاب روزنوشت‌های بانوان یک موکب اربعینی چاپ شد

کتاب «اهالی اینجا» شامل روزنوشت‌هایی از بخش بانوان یک موکب اربعینی در کربلا توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش قدس آنلاین، کتاب «اهالی اینجا» نوشته زهرا آقازاده، شامل روزنوشت‌هایی از بخش بانوان یک موکب اربعینی در کربلا، به‌تازگی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کتاب پیش‌رو، روایتی مستند و داستانی از شروع حرکت کاروان خدام موکب حضرت فاطمه‌معصومه(س) از قم تا کربلاست. موکب حضرت فاطمه‌معصومه (س) که از سال۱۳۹۳ تاسیس و در کربلای معلی مستقر شده، هر سال با خدمات‌رسانی به ده‌ها هزار نفر از زائران سیدالشهداء(ع) توانسته در راهپیمایی عظیم اربعین‌حسینی، نقشی ایفا کند. نزدیک به نیمی از فضا و زیرساخت‌های این‌موکب در اختیار خواهران زائر بوده و به همین‌منظور خواهران خادم به‌صورت شبانه روزی مشغول ارائه خدمت به زائران سیدالشهداء(ع) هستند.

 

در بخشی از این‌کتاب آمده است:

 

نرگس باندهای سفید را از روی زخم‌های پاهای کوچکش باز می‌کند. دخترک چشم‌هایش را می‌بندد و رویش را برمی‌گرداند سمت من. می‌گوید: «پاهام از دمپایی می‌زد بیرون. هی می‌زند بیرون. انگشت‌هام کشید روی زمین. زمین هم داغ بود...»

 

باند را چند دور روی تاول‌های پا می‌پیچاند و گره‌اش را محکم می‌کند. دست روی باندها می‌کشم. نمی‌دانم دلم می‌خواهد بچه‌های خودم جای اینها باشند یا نه! شرمنده‌ پاهای کوچکی هستم که کسی روی تاول‌های‌شان را نبست و قربان‌صدقه‌ی زخم‌های‌شان نرفت...

 

 

این‌کتاب با ۱۷۲ صفحه و قیمت ۲۵ هزار تومان منتشر شده است.

منبع: شبستان

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کتاب اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۵۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدون شک پیروزی نهایی نصیب مظلومان می‌شود

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: پیروزی حق علیه باطل و غلبه خون بر شمشیر از وعده‌های خداوند متعال است. بدون شک پیروزی نهایی نصیب مظلومان می‌شود و ظالمان و جنایتکاران نابود خواهند شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سرتیپ علی رزمجو صبح امروز در همایش تجلیل از خادمین موکب اربعینی عشاق الحسین این سپاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: تفکر و مکتب حسینی توسط امام خمینی(ره) با آمدن انقلاب اسلامی احیا شد و تبلور دیگری در جهان اسلام پیدا کرد.

وی مکتب امام حسین(ع) را در راستای دفاع از دین خدا دانست و خاطرنشان کرد: تمامی اقدامات که در انقلاب اسلامی بر مبنای دین خدا انجام شده همگی با استفاده از ویژگی‌های حماسه حسینی است.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با بیان اینکه اقدامات نظامی ایران با تفکر حسینی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: قدرت امت اسلامی تماماً نشئت گرفته از ویژگی‌های مکتب امام حسین(ع) است.

رزمجو، پیروزی حق علیه باطل و غلبه خون بر شمشیر را از وعده‌های خداوند متعال دانست و بیان کرد: بدون شک پیروزی نهایی نصیب مظلومان می‌شود و ظالمان و جنایتکاران نابود خواهند شد.

مسئول موکب اربعینی عشاق‌الحسین سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر نیز در این همایش ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های نهادها و دستگاه‌های مختلف در این استان گفت: موکب عشاق‌الحسین(ع) توانست با پیگیری‌های سپاه استان بوشهر در شهر نجف اشرف مستقر و به زائرین اربعین حسینی خدمات مختلف ارائه دهد.

سلیمانی با بیان اینکه این موکب به مدت 13 روز در شهر نجف اشرف مستقر بود، تصریح کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته تلاش می‌کنیم در اربعین حسینی به بهترین شکل در این موکب خدمات مختلفی را در نجف اشرف به زائرین أباعبدالله الحسین(ع) ارائه دهیم.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • اهدای ۵۰ هکتار از اراضی میرکندی مشگین شهر به موکب حضرت معصومه
  • فراخوان سی‌ویکمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی منتشر شد
  • اقدامات جبهه‌های مقاومت برگرفته از مکتب امام حسین (ع) است
  • بدون شک پیروزی نهایی نصیب مظلومان می‌شود
  • شکارسری با نقدهایش بر شعرهای شاعران به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • «حکمت و حکایت جوانمردی» منتشر شد
  • فعال شدن موکب‌ها در عراق به مناسبت سیلی تاریخی ایران به اسرائیل + فیلم
  • ترجمه «خدا و امور مجرد» روانه بازار نشر شد
  • «چامه» بهاری ویژه فیض شریفی
  • کتاب «مقاله علمی – ترویجی» منتشر شد