Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@21:30:27 GMT

فوت 9 نفر بیمار مبتلا به کرونا در استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۵۲۷۹

فوت 9 نفر بیمار مبتلا به کرونا در استان اردبیل

به گزارش همشهری آنلاین طبق آمار اعلام شده از سوی دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، در شبانه روز گذشته میزان بستری بیماران کرونایی بستری ۵۶ نفر و ترخیص ۶۳ بیمار بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روند شیوع بیماری کرونا در استان را رو به کاهش عنوان کرد و افزود: در پی کاهش شیوع کرونا در استان اردبیل، هم‌اکنون شهرستان‌های کوثر، نمین، اصلاندوز و سرعین در وضعیت زرد، شهرستان‌های گرمی، اردبیل، خلخال و پارس‌آباد در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های مشگین‌شهر، نیر و بیله‌سوار همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرام حبیب‌زاده تاکید کرد: هر گونه عادی انگاری باعث اوج دوباره بیماری خواهد شد اما با رعایت پروتکل ها به مهار موج پنجم امیدوار هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اضافه کرد: با کاهش شمار بستری‌ها، مشکل بستری بیماران کرونایی در استان تا حدودی رفع شده و پذیرش و درمان مبتلایان با سرعت مطلوب جریان دارد.

حبیب زاده اعلام کرد: از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون ۶۳۴ هزار و ۹۸۱ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در این استان تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل افزود:  از این تعداد ۴۳۵ هزار و ۵۱۷دُز واکسن نوبت اول و۱۹۹ هزار و۴۶۴ دُز واکسن نوبت دوم در استان اردبیل تزریق شده است.

وی با اشاره به تداوم فرایند واکسیناسیون کرونا در این استان و افزایش سرعت واکسیناسیون در این استان افزود: امیدواریم با ادامه همین روند، تا آخر همین ماه، تمام گروه‌های سنی و بسیاری از گروه‌های شغلی واکسینه شوند.

کد خبر 627228

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۵۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس - تهران / ترخیص ۱۰ مصدوم حادثه + اسامی

رئیس سازمان اورژانس استان یزد با اشاره به آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس گفت: سه نفر از ۱۳ مصدوم حادثه در بخش تخصصی بستری بودند و مابقی مرخص شدند.

محمدجواد میرجلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد اظهار کرد: به دنبال اعلام حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس تهران در محور کمربندی مهریز در یزد کدهای اورژانس استان اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه این اتوبوس ۱۳ مسافر و دو راننده داشته است گفت: دو مصدوم از ۱۳ مصدوم این حادثه در محل حادثه درمان شدند و یازده مصدوم دیگر نیاز به انتقال به بیمارستان داشتند.

رئیس سازمان اورژانس استان یزد با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه فوتی نداشت تصریح کرد: ۷ مصدوم به بیمارستان شهید صدوقی و چهار مصدوم به بیمارستان شهید رهنمون اعزام شدند.

میرجلیلی اظهار کرد: اکثر مصدومان مرخص شدند و یک نفر خانم و دو نفر آقا در بیمارستان تحت درمان بوده و بستری هستند که سیما ساعی با شکستگی ترقوه، تروما به سینه در بخش ارتوپدی، محمدرضا زهی با شکستگی زانو و بستری در بخش ارتوپدی و جعفر حسن زاده با شکستگی دنده در بخش جراحی بستری هستند.

کد خبر 745435

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • شناسایی ۱۳۰۰۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در ایران
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس - تهران / ترخیص ۱۰ مصدوم حادثه + اسامی
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس _ تهران
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور