Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-23@15:31:20 GMT

توافق ایران و ترکمنستان درباره حل مسئله گاز

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۵۳۰۹

رئیس جمهور کشورمان و رئیس جمهور ترکمنستان در دیدار خود در حاشیه اجلاس سازمان همکاری شانگهای برای حل مسئله گاز توافق کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز (جمعه، ۲۶ شهریور) و در دومین روز از سفر به تاجیکستان، در دیدار "قربانقلی بردی محمداف" رئیس جمهور ترکمنستان، گفت: برگزاری منظم جلسات کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی می‌تواند محرک مؤثری برای گسترش مناسبات ایران و ترکمنستان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تبادل انرژی و افزایش حجم مبادلات و ترانزیت کالا بین دو کشور از جمله زمینه‌های مستعد برای تقویت همکاری‌های ایران و ترکمنستان است.

در این دیدار دو رئیس جمهور درباره حل مسئله گاز با یکدیگر توافق کردند.

رئیس جمهور ترکمنستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روابط دوستانه کشورش با جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: بنا داریم برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور به شکل منظم دنبال شود.

قربانقلی بردی محمداف گفت: فعال‌تر کردن ظرفیت‌های ترانزیتی بین ایران و ترکمنستان نقش قابل توجهی در ارتقای سطح تعاملات اقتصادی و تجاری بین دو کشور خواهد داشت.

 

برچسب ها: حجت الاسلام رئیسی ، رئیس جمهور ، همکاری های اقتصادی ، تاجیکستان

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور همکاری های اقتصادی تاجیکستان ایران و ترکمنستان رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۵۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم رسمی استقبال از آیت‌ الله رئیسی در پاکستان

لحظاتی پیش، مراسم رسمی استقبال از رییس‌جمهور کشورمان در پاکستان انجام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد شهباز شریف در بدو ورود آیت الله رئیسی، از رئیس جمهور کشورمان و اعضای هیات بلندپایه ایران استقبال کرد سپس سران دو کشور در جایگاه ویژه استقبال حضور یافتند.

پس از نواخته شدن سرودهای ملی ایران و پاکستان، آیت الله سید ابراهیم رئیسی از یگان نیروهای مسلح پاکستان حاضر در آیین استقبال سان دید.

بلافاصله پس از این مراسم دیدار دوجانبه نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهور ایران برگزار شده و سپس دیدار هیات‌های بلندپایه دو کشور به ریاست آیت‌الله رئیسی و شهباز شریف انجام خواهد شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در رأس هیاتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی، امروز دوشنبه وارد اسلام‌آباد شد.

رئیس جمهور در این سفر همچنین با آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود ملاقات خواهد داشت و علاوه بر آن با سفر به برخی شهرهای دیگر این کشور با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفت وگو می‌کند.

سفر به شهر لاهور قلب فرهنگی پاکستان و شهر کراچی به عنوان قلب اقتصادی این کشور از دیگر برنامه‌های آیت‌الله رئیسی در ادامه سفر خود به پاکستان خواهد بود.

کد خبر 746856

دیگر خبرها

  • سفر رئیس جمهور به پاکستان ثبات، امنیت و منافع متقابل را تقویت می‌کند
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • افزایش همکاری‌های فرهنگی ایران و پاکستان
  • رئیس جمهور با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد
  • تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است
  • کریدور امن از تهران تا اسلام‌آباد
  • رئیس‌ جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است
  • رئیس‌جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است
  • روسای جمهور ایران و پاکستان دیدار کردند
  • مراسم رسمی استقبال از آیت‌ الله رئیسی در پاکستان