Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@23:24:26 GMT

پرنده‌های خوش صدایی که رخت از طبیعت بستند + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۵۳۳۲

پرنده‌های خوش صدایی که رخت از طبیعت بستند + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، پایتخت در گذشته میزبان گونه های متنوعی از پرندگان بود اما اکنون بسیاری از پرندگان یا کوچ کرده اند و یا جان خود را به دلیل شرایط نامنطوبی که توسط انسان ها ایجاد شده است، از دست داده اند.

 

 

بیشتر بخوانید

پاسخ سریع طبیعت به شهروند خرابکار + فیلم

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

انتهای پیام/

 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راز بقا طبیعت بکر حیات وحش مناظر زیبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۵۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

با این حال تا به امروز هیچ گونه انتقال H۵N۱ از انسان به انسان ثبت نشده است.

این متخصص سازمان جهانی بهداشت گفت: H۵N۱ یک عفونت آنفلوآنزا است که عمدتا در طیور شروع شده و طی یکی دو سال اخیر گسترش یافته و به یک بیماری همه گیر جهانی مشترک بین انسان و دام تبدیل شده است.

وی افزود: البته نگرانی بزرگ این است که این ویروس علاوه بر آلوده کردن طیور، در بین پستانداران هم گزارش شده و ممکن است بتواند انسان ها را نیز آلوده کند و در نهایت انتقال انسان به انسان نیز رخ دهد.

به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان ملل، این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت با اشاره به شیوع مداوم ویروس H۵N۱ در بین گاوهای شیرده در ایالات متحده، از مقامات این کشور خواست تا نظارت دقیقی بر روند گسترش این ویروس داشته باشند.

ویروس آنفلوآنزای پرندگان که اکنون توجه‌ها را به خود جلب کرده است، نخستین بار در سال ۱۹۵۹ شناسایی شد. از سال ۲۰۲۰، این ویروس در میان گونه‌های حیوانی بیشتری گسترش یافته است؛ از جمله سگ‌ها و گربه‌ها در چندین کشور.

علائم آنفلوآنزای پرندگان مانند هر آنفلوآنزای دیگر از جمله سرفه، بدن درد و تب است. با این حال، برخی از افراد حتی ممکن است به ذات‌الریه شدید مبتلا شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • جانمایی پرنده‌فروشان در فاز ۲ بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت
  • جانمایی پرنده‌فروشان دربازار پرندگان خلیج فار‌س
  • جانمایی پرنده‌فروشان در فاز دوم بازار پرندگان خلیج فار‌س
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است/ مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی/ صدایی که بامداد امروز در تبریز شنیده شد به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بود/ پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد
  • برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج
  • فتح‌الله‌زاده: دستم را بستند و در جهنم هم باز نکردند
  • کشف ۱۵ سهره وحشی، تور و قفس صید پرندگان در خرامه
  • بازگشت فلامینگو ها پس از چند سال به تالاب گاو خونی
  • چطور مراقب همسایه های بالدارمان باشیم؟