Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@11:09:11 GMT

تشکر ایران از روسیه بابت حمایت در شانگهای

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۵۳۴۵

تشکر ایران از روسیه بابت حمایت در شانگهای

وزیر خارجه کشورمان در توییتی نوشت: در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای، با آقای لاورف گفتگو و از حمایت آقای پوتین و ایشان برای عضویت دائم ایران نزد سازمان همکاری شانگهای تشکر کردم.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) در توئیتی درباره دیدارش با سرگئی لاوروف همتای روس در دوشنبه پایتخت تاجیکستان نوشت: در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای، با آقای لاورف وزیر خارجه روسیه گفتگو و از حمایت آقای پوتین و ایشان برای عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری شانگهای تشکر و در مورد بیانیه صادره پیرامون وضعیت افغانستان توافق کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: حمایت پوتین از مشارکت ایران در شانگهای

 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) ۲۶ شهریور ماه در حاشیه بیست و یکمین اجلاس سران کشورهای عضو شانگهای در دوشنبه، با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگو، ضمن تأکید بر توسعه روابط همه جانبه با روسیه،  ضرورت همفکری دو کشور در مورد مسائل منطقه‌ای و به ویژه افغانستان را یادآور شد.

امیرعبداللهیان با اشاره به وضعیت پیچیده کنونی افغانستان، این وضعیت را حاصل خروج غیرمسئولانه و مفتضحانه آمریکا از این کشور خواند و مسئولیت وضعیت کنونی را بر عهده دولت آمریکا دانست.

گفتنی است امیرعبداللهیان پیش از این هم در توئیتی ن‌شت: ‏با کمال خرسندی اکنون سند عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای در شهر دوشنبه با حضور رئیس جمهور محترم کشورمان به تایید سران رسید. این عضویت  راهبردی تاثیر مهمی بر روند همکاری های همه جانبه ایران در راستای سیاست همسایگی و آسیا محور دارد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان سازمان همکاری شانگهای ایران روسیه سازمان همکاری شانگهای جمهوری اسلامی ایران وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۵۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر آشتیانی عازم قزاقستان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، تهران را به مقصد آستانه پایتخت قزاقستان ترک کرد.

سخنرانی و گفت‌وگو با وزرای دفاع حاضر در این اجلاس از برنامه‌های امیر سرتیپ آشتیانی در این سفر خواهد بود.

سازمان همکاری‌های شانگهای(SCO) سازمانی اوراسیایی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده‌است، استفاده از ظرفیت‌های سازمان شانگهای به منظور تحکیم و اعتماد سازی بیشتر به منظور توسعه وگسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی با کشورهای عضو، فرصت‌های جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها در حوزه دفاعی و نظامی قرار داده است.

کد خبر 6088546 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • امیر آشتیانی عازم قزاقستان شد
  • وزیر دفاع به قزاقستان سفر کرد
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • وزیر دفاع عازم قزاقستان شد
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • نشست کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای
  • افتتاح ۳ مگاپروژه حوزه انرژی سریلانکا توسط سید ابراهیم رئیسی/ امضای ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا/رئیسی: تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده است/ رئیس جمهور سریلانکا: از حمایت های ایران تشکر می کنیم
  • چالش‌های «شانگهای» برای برقراری صلح در غزه