Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: بزودی شاهد راه اندازی سومین پایگاه اورژانس داخل شهرستان خواهیم بود و در شش ماهه دوم امسال اتفاقات خوبی در حوزه کیفیت و مدیریت اورژانس خواهد افتاد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازگناباد، 26 شهریورماه مصادف است با چهل و ششمین سالروز تاسیس سازمانی که به طور یقین در این سال‌ها با آن سروکار داشته‌ایم، امروز اورژانس یکی از نیازهای ضروری هر جامعه‌‌ای است و هر بار شنیدن صدای آژیر آمبولانس خبر از تلاش سفید پوشان جامعه سلامت برای نجات جان فردی را می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امین زمانی، مدیر مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم به مناسبت سالروز تاسیس اورژانس کشور اظهارداشت: پرسنل اورژانس بیش از همه در مواجه با بیماران هستند و با تلاش خود سعی می‌کنند مرهمی برای درد مردم باشند.

وی ادامه داد: خوشبختانه تمامی پایگاه‌های اورژانس گناباد از پایگاه کانکسی تبدیل به پایگاه‌های دارای ساختمان شده اند و دیگر پایگاه کانکسی نداریم.

مدیرمرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی گناباد با اشاره به نقش تجهیزات به روز و آمبولانس‌های سالم در ارائه خدمات بهتر بیان کرد: هم اکنون در شهرستان گناباد یکی از پیشرفته‌ترین بالگردهای روز دنیا استقرار دارد و تا شعاع 150 کیلومتری را ارائه خدمت می‌کند و تاکنون 300 پرواز برای نجات جان بیماران انجام داده است.

زمانی ادامه داد: نیروهای اورژانس در مخاطره ترین شرایط نیز در خط مقدم هستند به صورتی که همکاران من در سیل چابهار و یا حوادث تایباد در  ارائه خدمت می‌کردند.

وی افزود:آموزش را جدی گرفته ایم حتی برای دانشجویان این رشته در دانشگاه یک آمبولانس اختصاص داده ایم تا در شرایط واقعی‌ آموزش ببینند.

مدیرمرکز فوریت های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی گناباد عنوان کرد: با توجه به بحث کرونا در مدت اخیر باز هم نیروهای اورژانس در خط مقدم بودند و می‌توان گفت بیشترین و یا اولین تماس را با بیماران مبتلا داشتند که این سبب شد حتی با رعایت پروتکل‌ها نیروهای اورژانس به این بیماری مبتلا شوند ولی باز هم از ارائه خدمت دست برنداشتند و این روزها در پایگاه‌های تجمیع واکیسناسیون نیز خدمت می‌کنند.

جواد باذلی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد که خود سابقه 10 ساله در مدیریت اورژانس 115 گناباد دارد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار‌داشت: به جرات می‌توان گفت یکی از سندهای افتخار ما خدمت در اورژانس 115 است زیرا نیروهای اورژانس در هر شرایط و در هر وضعیت ارائه خدمت می‌کنند.

وی در خصوص وضعیت اورژانس در شهرستان گناباد نیز بیان کرد: 15 پایگاه اورژانس شهری و جاده ای، یک پایگاه هوایی و یک اتوبوس آمبولانس در گناباد داریم و به دلیل توسعه کمی و کیفی اورژانس گناباد در بسیاری از شاخص‌ها رتبه اول کشور را دارا هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد تصریح کرد: زمان رسیدن آمبولانس در استاندارد کشوری در حوادث شهری 8 دقیقه و در جاده ای 14 دقیقه است که این میزان در گناباد برای حوادث شهری کمتر از 7 دقیقه و در جاده ای کمتر از 9 دقیقه است.

باذلی خاطرنشان کرد: خیرین در حوزه اورژانس نیز ورود خوبی داشته اند که یک پایگاه اورژانس را در روستای سنو به صورت صد در صد ساخته و یا در برخی پایگاه‌ها خرید تجهیزات را برعهده گرفته اند.

وی افزود: گناباد یکی از 44 نقطه لازم پایگاه اورژانس هوایی ثبت شده و از سال 96 پیگیری‌های زیادی انجام شد و از 6 بالگرد تخصصی اورژانس اولین بالگرد در تیرماه 97 تحویل پایگاه اورژانس هوایی این شهر شده است و اولین پد هوایی استاندارد وزارت بهداشت در کشور در گناباد احداث شده است.

نیرو‌های اورژانس نماد امید و تکیه‌گاه مردم هستند370 نفر از پرسنل اورژانس استان اصفهان تاکنون به کرونا مبتلا شده‌اندگرد و غبار کرونایی بر پیکر قنات جهانی "قصبه" گناباد به روایت تصویر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد اظهارداشت: با توجه به نوع و خدمتی که اورژانس ارائه می‌کند و در ثانیه طلایی که حیات بیماران به ثانیه است خدمات115 و دید خیلی خوبی که به اورژانس وجود دارد در حوزه فوریت‌های پزشکی شاهد موفقیت‌های خوبی در کشور خواهیم بود و در گناباد کارشناسی ارشد فوریت‌های پزشکی راه اندازی شده است.

باذلی افزود: بزودی شاهد راه اندازی سومین پایگاه اورژانس داخل شهرستان خواهیم بود و در شش ماهه دوم امسال اتفاقات خوبی در حوزه کیفیت و مدیریت اورژانس خواهد افتاد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در خصوص کرونا نیز اظهار داشت: تماس‌های غیر رسمی با بیماران مبتلا به کرونا خیلی از پرسنل را درگیر می‌کرد و در دی ماه گذشته سید عباس سجادی از پرسنل اورژانس بر اثر ابتلا به کرونا به درجه رفیع شهادت رسید.

وی ادامه داد:از نظر تعداد واکسن به نسبت جمعیت توزیع و تزریق شده رتبه اول استان را داریم و بیش از 56 هزار واکسن توزیع و تزریق شده است که 14 درصد جمعیت شهرستان هر دو دوز واکسن را گرفته اند.ضمن اینکه بزودی پایگاه تزریق خودرویی در گناباد راه اندازی خواهد شد و امکان دو شیفته کردن مرکز فعلی واکسیناسیون را داریم.

انتهای پیام/281/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیروهای اورژانس پایگاه اورژانس راه اندازی ارائه خدمت پایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۵۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملک‌زاده ماندنی شد

ادامه فعالیت دکتر رضا ملک‌زاده با تایید وزارت بهداشت و طبق آیین‌نامه اعضای هیات علمی مبنی بر فعالیت اساتید ممتاز تا سن ۸۰ سالگی بر اساس نیازهای آموزشی و پژوهشی، تمدید شد.

به گزارش مشرق، دوشنبه ششم فروردین ۱۴۰۳ بود که روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران به مطالب دکتر ملک حسینی استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره بازنشستگی دکتر رضا ملک‌زاده پاسخ داد.

دکتر رضا ملک‌زاده فوق تخصص گوارش و کبد و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی است. وی همچنین سابقه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی، عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی و تدریس در دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شیراز را دارد. وی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت دوازدهم بود.

در توضیح روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران آمده است: پرونده آقای دکتر ملک‌زاده با بالای ۴۰ سال خدمت و سن بالای ۷۰ سالگی و هفت استاد که شرایط مشابه داشتند در هیات امنا مطرح شد که هفت استاد دیگر شرایط لازم را کسب کردند.

این اطلاعیه افزود: با بررسی فعالیت‌های اخیر ایشان (آقای دکتر ملک‌زاده) در معاونت‌های آموزش، پژوهش و درمان این دانشگاه و با توجه به عدم حضور کافی و نداشتن حداقل فعالیت لازم در امور درمانی، پژوهشی و آموزشی دانشگاه در سال گذشته، با رأی اکثریت، قطع همکاری با ایشان اعلام شد.

در این اطلاعیه تصریح شده بود: با توجه به اینکه دانشگاه این اختیار قانونی را دارد که برای ادامه همکاری با اساتید دارای ۳۵ سال خدمت و ۶۵ سال سن و استادان ممتاز با ۴۰ سال خدمت و ۷۰ سال سن بر اساس معیارهای درمانی، آموزشی و پژوهشی تصمیم‌گیری کند و از آنجایی که ملاک فعالیت فعلی افراد است؛ بنابراین باید این موضوع در نظر گرفته شود.

براساس اطلاعیه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در دانشگاه‌های معتبر جهان پرونده اساتید هر دو سال یکبار مورد بازبینی قرار می‌گیرد و چنانچه شرایط حضور در دانشگاه را نداشته باشند، قراردادشان لغو می‌شود.

پس از آن بود که نتیجه تصمیم‌گیری هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی تهران برای وزارت بهداشت ارسال شد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشتم فروردین تصمیم نهایی درباره ادامه همکاری دکتر ملک‌زاده با دانشگاه را اعلام کرد.

وزارت بهداشت اعلام کرد: «دانشگاه‌های علوم پزشکی طبق آیین‌نامه اعضای هیات علمی و با تایید وزارت بهداشت می‌توانند فعالیت اساتید ممتاز را تا سن ۸۰ سالگی بر اساس نیازهای آموزشی و پژوهشی تمدید نمایند؛ بنابراین با اختیار حاصل از این ظرفیت قانونی، بازنشستگی دکتر رضا ملک‌زاده مورد موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار نگرفته است.»

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار خدمت در بیمارستان خورموج به مردم ارائه شد
  • مدافعان سلامت استان بوشهر تعطیلات خود را وقف خدمت کرده‌اند
  • کشف ۱۳ تن موادغذایی غیر بهداشتی در نیشابور
  • ملک‌زاده ماندنی شد
  • بهرمندی ۱۵۰ هزار نفر از مراکز سلامت محور گیلان
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • کاهش ۴۸ درصدی فوتی در حوادث ترافیکی شهری و جاده‌ای در سیستان و بلوچستان
  • کاهش ۳۵ درصدی حوادث ترافیکی در گناباد و بجستان
  • وقوع تصادف زنجیره‌ای در محور حاجی آبادبه بندرعباس
  • تولد ۱۲۷ نوزاد طی یک روز در استان کرمان