Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مناسبت یک سالگی عادی سازی روابط با برخی از کشورهای عربی گفت، پس از گذشت یک سال از انعقاد توافقنامه‌های ابراهیم، این رژیم از امضای این توافقنامه‌های استراتژیک با امارات و بحرین استقبال می‌کند.

به گزارش سایت النشره، وی با این ادعا که این "توافقنامه‌های بی سابقه است که فصلی جدید را در تاریخ صلح خاورمیانه رقم می‌زنند"، از رهبری امارات و بحرین بابت "شجاعت و جرات خود در برقراری روابط دیپلماتیک" و نیز از دولت آمریکا بابت حمایت و تلاش بی وقفه و میانجیگری برای تحقق این امر قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنت تاکید کرد: روابط بین ما در ابتدای راه است اما تاکنون هم ثمره زیادی داشته است. "دولت اسرائیل" به ریاست من در جهت دستیابی به خاورمیانه‌ای باثبات، امن و پر رونق برای آینده فرزندانمان به اجرای این توافقنامه‌ها ادامه خواهد داد.

رژیم صهیونیستی ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ در واشنگتن توافقنامه برقراری روابط دیپلماتیک با امارات و بحرین را با نظارت و حضور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا امضا کرد که به توافقنامه ابراهیم معروف است.

امارات نخستین کشور عربی در حوزه خلیج فارس و پس از اردن و مصر سومین کشور عربی است که با رژیم صهیونیستی توافقنامه عادی سازی روابط را امضا کرد. پس از این کشور نیز بحرین، سودان و مراکش توافقنامه عادی سازی روابط را با رژیم صهیونیستی منعقد کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: نفتالی بنت اسرائیل توافقنامه های ابراهیم رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۵۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع پاکستان: پاسخ به تجاوزهای اسرائیل حق مشروع ایران است

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، خواجه محمد آصف در گفت‌ وگویی در برنامه شبکه جیو نیوز پاکستان اظهار کرد که (رژیم) اسرائیل با حمله به سرکنسولگری ایران در دمشق در حقیقت به خاک یک کشور مستقل حمله کرده است که در نتیجه آن تعدادی از افسران ارشد نظامی ایران به شهادت رسیدند.

وی تأکید کرد: پس از تجاوز (رژیم) اسرائیل به اماکن دیپلماتیک ایران، توقع انتقام تهران دور از ذهن نبود، لذا عملیات نظامی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی حق مشروع آن و متناسب بود.

وزیر دفاع پاکستان اظهار کرد که ایران با عملیات علیه اسرائیل به جغرافیای نظامی این رژیم دست یافته و کل این سرزمین را نقشه برداری کرده است لذا هرگونه اقدام جدید از سوی صهیونیست‌ها به ضرر آنان تمام خواهد شد.

وی گفت: گسترش جنگ تمام جهان از جمله پاکستان را تحت تأثیر قرار خواهد داد درحالی که قدرت‌های بزرگ پشتیبان اسرائیل هستند و این درحالی است که هر آنچه علیه ایران انجام می‌شود یا دلیل دشمنی‌ها با این کشور، حمایت جمهوری اسلامی ایران از فلسطین است.

خواجه محمد آصف افزود که هیچ فشاری بر پاکستان برای سازش با رژیم اسرائیل وجود ندارد و ما در کنار فلسطینیان ایستاده‌ایم و برای آزادی این کشور و توقف نسل کشی در غزه دعا می‌کنیم.

وی در ادامه درباره روابط دوجانبه ایران و پاکستان گفت که روابط دو کشور تقویت یافته و معتقدیم پیشبرد رایزنی‌های فی مابین حول پروژه مشترک گازی، منجر به تحکیم بیشتر این روابط می‌شود.

وزیر دفاع پاکستان تأکید کرد: این کشور تصمیم خود را گرفته و قادر به احداث خط لوله در داخل خاک پاکستان است و فرایند احداث خط لوله از بندر گوادر تا مرز ایران را آغاز می‌کنیم.

وزارت خارجه پاکستان روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از تحولات فعلی خاورمیانه، خواهان خویشتنداری همه طرف‌ها شد و اعلام کرد: اسلام‌آباد پیش‌تر نسبت به پیامدها و خطرات حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق هشدار داده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخست وزیر ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است
  • نخست وزیر مالزی: حمله ایران به اسرائیل کاملا مشروع بود
  • انور ابراهیم پاسخ تنبیهی ایران را یک اقدام مشروع خواند
  • وزیر انرژی رژیم صهیونیستی به دبی سفر کرد
  • کمک عربستان و امارات به اسرائیل برای مقابله با حملات سپاه؟
  • وزیر دفاع پاکستان: پاسخ به تجاوزهای اسرائیل حق مشروع ایران است
  • توافقنامه آبی اردن-رژیم صهیونیستی می‌شود؟
  • السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است
  • علمای مطرح در کشورهای اسلامی عملیات "وعده صادق" را تبریک گفتند
  • امان: اسرائیل بود که بحران را ایجاد کرد