Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-19@00:43:01 GMT

شکست ناپذیری الهلال مقابل پرسپولیس در ریاض

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۵۶۳۶

شکست ناپذیری الهلال مقابل پرسپولیس در ریاض

پرسپولیسی‌ها امیدوارند که این بار الهلال را در ریاض عربستان شکست بدهند.

به گزارش "ورزش سه"، سخت‌ترین قرعه برای پرسپولیس و الهلال در حالی از گوی شیشه‌ای ای اف سی بیرون آمد که شاید کمتر هواداری از این دو تیم علاقه‌ای به دیدار با تیم مقابل در این مرحله داشت. اما حالا ژاردیم و گل‌محمدی باید تیمشان را آماده این نبرد سخت و سرنوشت‌ساز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هماوردی پرسپولیس و الهلال، عمر 30 سال و چند ماهه دارد. نخستین بار جام در جام 1990 میزبان بازی این دو تیم در نیمه نهایی بود که در نهایت با پیروزی سرخپوشان ایران خاتمه یافت. در ریاض دو تیم به تساوی بدون گل رسیدند و در تهران، گل مرتضی کرمانی‌مقدم پرسپولیس را راهی فینال کرد.

 

7 سال بعد این بار در جام باشگاه‌ها پرسپولیس و الهلال رودرروی هم قرار گرفتند. در طرابلس لبنان این بار تک گل مهدی مهدوی‌کیا در هوای سرد زمستانی، پیروزی شیرینی را نصیب قرمزها کرد. در ادامه همان تورنمنت قرمزها پس از باخت به دالیان در نیمه نهایی، بازی رده بندی را مقابل الهلال برگزار کردند و در هنگ کنگ 4-1 به این تیم باختند.

 

سال 1999 دوباره در مرحله گروهی قرمز و آبی ایران و عربستان برابر هم به میدان رفتند و باوجود امتیاز میزبانی الهلال، پرسپولیس با هدایت علی پروین به این تیم نباخت. در ادامه سرخپوشان رتبه سوم جام باشگاه‌ها را به دست آوردند.

 

یک سال بعد در دیداری خاطره انگیز، پرسپولیس با نتیجه 3-0 الهلال را در تهران شکست داد. در آن بازی حامد کاویانپور، علی کریمی و علی انصاریان برای سرخپوشان گلزنی کردند و همین نتیجه باعث شد تا الهلال به قعر جدول سقوط کند.

 

پس از آن دو تیم حدود 15 سال رودرروی هم قرار گرفتند تا اینکه سال 2012 تیم پرسپولیس در ریاض یک امتیاز از الهلال گرفت و در تهران تیم شگفتی ساز مصطفی دنیزلی، مغلوب الهلال شد.

 

فصل 2015 دو تیم در یک هشتم نهایی تیم برانکو ایوانکوویچ 1-0 بازی رفت را به نفع خود خاتمه داد اما داستان ریاض، همان داستانی تکراری بود؛ ناکامی در باخت و این بار شکست 3-0. این آخرین تقابل پرسپولیس و الهلال در پایتخت عربستان بود.

 

سال 2017 پرسپولیس و الهلال چهار بار رودرروی هم قرار گرفتند که سه بازی در مسقط عمان مساوی شد و یکی در ابوظبی امارات با نتیجه 4-0 به سود الهلال خاتمه یافت.

 

نقطه مشترک این مسابقات، ناکامی پرسپولیس در پیروزی مقابل الهلال میزبان است. حالا پس از 6 سال طلسم سفر سرخهای پایتخت به ریاض خواهد شکست؛ آیا زمان شکستن طلسم غلبه بر این تیم قدرتمند و متمول در خاک کشور خودش هم می‌شکند؟

عربستان الهلال عربستان پرسپولیس تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: عربستان الهلال عربستان پرسپولیس تهران پرسپولیس و الهلال دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۵۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض تیم رونالدو به لغو دیدار الهلال!

به گزارش "ورزش سه"، تعویق 24 ساعته دیدار الهلال و العین به دلیل شرایط بد جوی سبب شد تا بازی آبی‌های ریاض مقابل الاهلی که قرار بود دو روز دیگر برگزار شود، به تعویق بیفتد. این بازی به‌جای 31 فروردین در هفدهم اردیبهشت برگزار می‌شود.

حالا النصر نسبت به این موضوع معترض است. باشگاه رونالدو که با 12 امتیاز کمتر نسبت به الهلال در رده دوم قرار دارد، ضمن ارسال نامه‌ای رسمی، خواستار برگزاری این بازی در تاریخ اولیه خود شد.

روزنامه الریاضیة با اعلام این خبر نوشت که مدیریت النصر نامه‌ای را به سازمان لیگ عربستان ارسال کرده و برای حفظ یکپارچگی مسابقات و رعایت فرصت‌های برابر برای همه تیم‌ها، خواستار این موضوع شد که بازی الهلال و الاهلی به تعویق نیفتد.

در ابتدای فصل بود که النصر در فینال جام باشگاه‌های عرب از سد الهلال گذشت و قهرمان شد. النصر باید دو روز بعد و بدون رونالدو که مصدوم شده بود، در هفته نخست لیگ امسال به مصاف الاتفاق می‌رفت و برای تعویق این بازی، نامه‌ای را به سازمان لیگ عربستان ارسال کرد.

اما درخواست النصر مورد موافقت قرار نگرفت و این تیم بدون رونالدو به میدان رفت و تن به شکست داد و حالا این تیم اعتقاد دارد باید قانون برای الهلال نیز به همین شکل رعایت شود اما کمیته برگزاری مسابقات لیگ حرفه‌ای عربستان اعتنایی به این درخواست‌ها نکرد و بازی الهلال و الاهلی را به هفدهم اردیبهشت موکول کرد.

دیگر خبرها

  • نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛ پایان شکست ناپذیری الهلال ، پیروزی نامطمئن اولسان
  • رحیمی: می خواهم دوباره مقابل الهلال گل بزنم
  • پرسپولیس امیدوار به توقف استقلال
  • اعتراض تیم رونالدو به لغو دیدار الهلال!
  • اولین واکنش نیمار به شکست سنگین الهلال
  • سرمربی الهلال: مطمئنم به فینال صعود می‌کنیم
  • تاج و تخت الهلال با کلی رکورد به باد رفت
  • آمار شگفت انگیزی که شکست؛ الهلال بعد از چند بازی مقابل العین شکست خورد؟
  • برد بزرگ العین مقابل الهلال برای پایان رکورد جهانی
  • بررسی بازی‌های باقی‌مانده پرسپولیس تا پایان فصل