Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پیامی خطاب به مردم خوزستان گفت: برای تزریق واکسن شتاب کنید و دوستان و همسایگان‌تان را هم ترغیب به دریافت واکسن کنید.

به گزارش ایسنا، دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در پیامی عموم خوزستانی‌ها را دعوت به مشارکت بیشتر در واکسیناسیون کرد. در این پیام آمده است:

"هم‌استانی‌های ارجمند، مردم شریف استان خوستان با سلام و ادای احترام

اینک که بعد از روزها مقاومت، صبوری و مراعات اصول بهداشتی به یاری خدا پیک سهمگین دلتا در کشور و استان‌مان شروع به فروکش نموده و در زمینه تامین واکسن هم گشایش‌های خوبی صورت گرفته، فرصت مغتنمی به دست آمده تا با واکسیناسیون همگانی و سریع، از جامعه در برابر امواج محتمل بعدی جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید آگاه باشیم در کنترل پاندمی هیچ ابزاری موثرتر از واکسیناسیون نیست و در پیک اخیر هم واکسن‌ها جان بسیاری از هم وطنان‌مان را نجات دادند و متاسفانه اغلب موارد فوت در عزیزانی بود که واکسن دریافت نکرده بودند.

موفقیت در قطع زنجیره انتقال ویروس منوط به سرعت و پوشش بالای واکسیناسیون در جامعه دارد و زمانی حاصل می‌شود که جمعیت قابل توجهی در فاصله کوتاهی واکسن دریافت نمایند. لذا تاخیر در مراجعه و اقدام برای تزریق واکسن مانعی برای ایجاد ایمنی عمومی و نه تنها به خطر انداختن سلامت خود که برای سلامت سایرین هم خطرساز خواهد بود.

از همه هم‌استانی‌های عزیز که تاکنون واکسن دریافت نکرده‌اند درخواست دارم بدون هیچگونه تاخیری، برای دریافت واکسن شتاب کنند و همچنین با ترغیب خانواده، همسایگان، دوستان و آشنایان خود به دریافت واکسن به مهار موج‌های بعدی کرونا کمک نمایند و مسئولیت اجتماعی خود در این بحران را به بهترین شکل به انجام برسانند.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز"

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان کروناویروس کرونا در ایران واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۵۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص انتشار خبر «اقدام عجیب یک دندانپزشک در بابل!»

یکی از کانال‌های مجازی در پی ارسال پیامی از مخاطب اقدام به نشر متنی با تیتر «اقدام عجیب یک دندانپزشک در بابل!» با محتوای «کشیدن دندان سالم دائمی تازه در آمده یک پسر ۱۱ ساله به جای دندان معیوب!» نمود که با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص گردید شد ادعای کشیدن دندان دائمی، کاملا کذب بوده و دندانی که کشیده شد، دندان شیری پوسیده کودک بوده و جوانه دندان دائمی در زیر لثه موجود می‌باشد و دندانپزشک محترم نیز برای اینکه دندان دائمی، رشد مناسب داشته باشد، اقدام به انجام این کار صحیح و علمی نمود.

به همین منظور بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در بیانیه‌ای صادر نمود:

متنی خلاف واقع و توهین آمیز خطاب به دندانپزشک عزیز و نیز ریاست محترم دانشگاه علوم‌پزشکی بابل، با عنوان کشیدن دندان سالم یک پسر ۱۱ ساله، در فضای مجازی منتشر شد که موجب تاسف فراوان شد.

طرح سی شب، سی مسجد، اقدام خیرخواهانه‌ای از جانب بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل است که به مدت ۱۳ سال در ایام ماه مبارک رمضان، به صورت رایگان و داوطلبانه و با حضور پزشکان، دندانپزشکان، ماماها، پرستاران، کارشناسان بهداشت و ... در محروم‌ترین روستا‌های شهر بابل و شهر‌های اطراف اجرا شده و هزاران نفر از بی بضاعت‌ترین افراد از خدمات رایگان آن بهره برده اند.

با این حال وقتی دیده می‌شود که یک خبر، قبل از اثبات یا حتی بررسی اولیه آن! به صورت توهین آمیز در فضای مجازی منتشر می‌شود، تمام خستگی‌های یک ماه کار بی وقفه و پرتلاش را در بدن همکاران این طرح، به جا می‌گذارد.

اگر چه این کار، جهادی، داوطلبانه و رایگان بود، بسیج جامعه پزشکی دانشگاه در اسرع وقت اقدام به شناسایی، ویزیت مجدد کودک و نیز انجام رادیوگرافی تشخیصی رایگان، برای بررسی ادعا نمود تا اگر خدای نکرده، خطای پزشکی ناخواسته ایجاد شد، در جهت جبران آن اقدام نماید.

پس از بررسی دقیق معلوم شد ادعای کشیدن دندان دائمی، کاملا کذب بوده و دندانی که کشیده شد، دندان شیری پوسیده کودک بوده و جوانه دندان دائمی در زیر لثه موجود می‌باشد.

دندانپزشک محترم نیز برای اینکه دندان دائمی، رشد نامناسب نداشته باشد، اقدام به این کار صحیح و علمی نمود.

اگر چه با توجه به اقرار به اشتباه توسط کانال منتشر کننده خبر و والدین کودک، پیگیری حقوقی توسط این دانشگاه صورت نخواهد گرفت، ولی لازم است تاکید شود که مسیر پیگیری چنین شکایاتی، مراجعه به نهاد‌های ذی ربط در دانشگاه و نظام پزشکی می‌باشد، نه خبر پراکنی در فضا‌های مجازی.

همچنین فعالین فضای مجازی را به دقت و مراقبت در انتشار اخبار، توصیه می‌نماییم تا خدای نکرده زحمات کادر عزیز پزشکی، این چنین مورد هتک حرمت قرار نگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • یک کشته و دو مصدوم در حادثه رانندگی محور خرمشهر_اهواز
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • پایش۸۲ درصدی جامعه هدف آذربایجان غربی در طرح پایش ملی سلامت
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • بیانیه بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص انتشار خبر «اقدام عجیب یک دندانپزشک در بابل!»
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پی عملیات وعده صادق
  • چه افرادی بیشتر در معرض خطر سرخک هستند؟
  • چه افرادی به مراقبت بیشتر در برابر سرخک نیاز دارند؟