Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزرای خارجه ایران، روسیه، چین و پاکستان پس از دیدار در حاشیه اجلاس کشورهای عضو سازمان شانگهای و پیمان امنیت دسته جمعی در خصوص افغانستان، بیانیه‌ای مشترک صادر کرده و طی آن بر ضرورت احترام به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی افغانستان تأکید کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه،‌ جمهوری خلق چین و جمهوری اسلامی پاکستان که روز گذشته در حاشیه اجلاس شانگهای در تاجیکستان با یکدیگر دیدار کردند، امروز طی بیانیه‌ای در خصوص این دیدار آمادگی دولت‌های متبوعشان را برای برگزاری نشست‌های بیشتر در سطوح وزرا، نمایندگان ویژه و سفرا در زمانهای تعیین شده ابراز داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بیانیه مشترک بدین شرح است:

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه، جمهوری خلق چین و جمهوری اسلامی پاکستان در حاشیه اجلاس شانگهای و پیمان امنیت دسته جمعی در تاریخ شانزده سپتامبر 2021 در شهر دوشنبه به منطور بحث و بررسی وضعیت افغانستان با یکدیگر دیدار نمودند.

وزرای امورخارجه بار دیگر بر اراده خود نسبت به تقویت صلح، امنیت و ثبات در افغانستان و کل منطقه تاکید کردند.

وزرای امور خارجه ضمن تاکید بر احترام به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی افغانستان، بار دیگر بر رعایت اصل پایه ای « به رهبری افغان ها، در مالکیت افغان ها» تصریح نموده و بر ادامه احترام به حق برخورداری از صلح، ثبات ، توسعه و رفاه مردم افغانستان تاکید نمودند.

وزرای امور خارجه بر ضرورت مرتبط ماندن با کشورهایی که دارای مسئولیت اولیه بازسازی اجتماعی، اقتصادی دوران پس از جنگ در افغانستان می باشند به منظور فراهم نمودن کمکهای اقتصادی و بشردوستانه اضطراری ، تصریح نمودند.

وزرای امور خارجه بر لزوم شکل گیری آشتی ملی در افغانستان و تشکیل دولت فراگیر جهت تامین منافع تمامی نیروهای سیاسی و قومی کشور تاکید کردند.

وزرای امور خارجه با امعان نظر به چالش های امنیتی با منشا قلمرو افغانستان، بر ضرورت هماهنگی تلاشها جهت مقابله با تهدیدات از جمله گسترش تروریزم و قاچاق مواد مخدر ، با هدف تضمین ثبات منطقه ای و پاسخگویی به نگرانی های مشروع کشورهای همسایه و منافع آنها تاکید کردند.

وزرای امور خارجه نگرانی خود از وضعیت شکننده انسانی ، اجتماعی و اقتصادی در افغانستان و نیز خطرات بوجود آمدن یک موج آوارگان در منطقه را بیان داشتند.

وزرای امور خارجه بر ضرورت احیای زندگی مسالمت آمیز و بهبود وضعیت اقتصادی کشور تاکید کرده و از جامعه بین المللی برای استمرار کمکهای بشردوستانه اضراری به افغانستان دعوت بعمل آوردند.

وزرای امور خارجه توافق کردند تا هماهنگی های بین چهار کشور جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین و پاکستان در مورد افغانستان ادامه یافته و دیدارها در سطوح وزرا، نمایندگان ویژه و سفرا در زمانهای تعیین شده را برگزار نمایند.

روسیه: اقدامات و خروج ائتلاف غربی از افغانستان پدیده‌ای شرم آور بودچین: آمریکا باید مسئولیت بازسازی افغانستان را به عهده بگیردابراز ناتوانی سازمان ملل برای حل مشکلات افغانستاندیدار چهارجانبه وزرای امور خارجه ایران، روسیه، چین و پاکستان درباره تحولات افغانستانگراندی: جامعه جهانی برای جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان کمک کندپاکستان: تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان صلح و ثبات می‌آورد

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار چین اخبار روسیه اخبار پاکستان اخبار ایران بین الملل اخبار چین اخبار روسیه اخبار پاکستان اخبار ایران بین الملل جمهوری اسلامی ایران وزرای امور خارجه چین و پاکستان بر ضرورت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۵۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درمورد خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران

وزرای خارجه ایران و روسیه درمورد تبعه روس که خدمه کشتی توقیف شده توسط ایران است، گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که سرگئی لاوروف و حسین امیرعبداللهیان، وزرای خارجه ایران و روسیه درمورد سرنوشت تبعه روس که در کشتی توقیف شده توسط ایران حضور داشت تلفنی گفت‌وگو کردند.

سفارت روسیه در ایران نیز امروز ( سه‌شنبه) اعلام کرد که خدمه روسی شناور توقیف شده اسرائیلی در بندرعباس با خانواده خود به صورت تلفنی رایزنی و گفت‌وگو کرد .

سفارت روسیه در ایران در صفحه اجتماعی خود نوشت: « بر اساس اعلام مقامات رسمی ایران، شناور دریایی «آریس» که یک شهروند روسی نیز جز خدمه آن است ، به بندر عباس منتقل شده است.

اخیرا شرکت مالک کشتی«ام.اس.سی» در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشتی درحال عبور از تنگه هرمز بود که توسط ایران توقیف شد.

در این بیانیه آمده است: خدمه کشتی توقیف شده ۲۵ نفر هستند و این افراد برای تضمین سلامتی خود و بازگرداندن کشتی با مقامات ذیربط در ارتباط هستند.

پیش‌تر یک رسانه آمریکایی خبر داد یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی در نزدیکی تنگه هرمز توقیف شده است.

ساعتی بعد، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرده است.

منابع خبری گزارش داده‌اند که یک تبعه روس در میان خدمه این کشتی حضور دارد.

دیگر خبرها

  • ایران هرگونه خطای محاسباتی اسرائیل را با شدت بیشتری پاسخ خواهد داد
  • ایران با شدت بیشتری به هر گونه خطای محاسباتی اسراییل پاسخ می‌دهد
  • برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن
  • تاکید وزیر دفاع پاکستان بر تقویت همکاری‌های امنیتی و ضدتروریسم با ایران
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای ژاپنی
  • امیرعبداللهیان در گفت وگو با وزیر امور خارجه ژاپن: مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک ایران در سوریه را حساب شده هدف قرار دادیم
  • حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل پذیرش است
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ژاپن
  • رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درمورد خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران
  • گفتگوی وزرای خارجه ایران و روسیه درباره یک تبعه روس