Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی نیروهای مسلح یمن ضمن رونمایی از عملیات «الباس الشدید» علیه ائتلاف سعودی و عناصر سرسپرده به تعداد عملیات موشکی و پهپادی انجام شده علیه متجاوزان و نیز خسارات و تلفات سنگین وارده شده به دشمن و سلاح‌های غنیمت گرفته از آن پرداخت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن به تشریح جزییات عملیات« الباس الشدید» پرداخت که منجر به آزادسازی مناطق گسترده در مأرب شد و تلفات و خسارات سنگین به نیروهای ائتلاف سعودی و عوامل آنها وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باوجود اینکه عملیات الباس الشدید در حین انجام آن اعلام نشد اما ملت ما جزییات آنرا از طریق پیگیری روزانه تحولات، دنبال می‌کردند.

سریع گفت: ملت یمن به یاری خداوند متعال از نیروهای مسلح حمایت و پشتیبانی به عمل می‌آورند و به وظایف جهادی خود در راه خدا و دفاع از کشور و ملت عمل می‌کنند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بیان کرد: عملیات «الباس الشدید» مرحله جدیدی از مراحل آزادسازی یمن از لوث متجاوزان و اشغالگران است و کانال‌های جدید مطابق با تاکتیک‌های متناسب با جغرافیای نظامی گشود.

سریع تصریح کرد: نیروهای مسلح به فشار خود بر دشمن افزوده و آنرا مجبور به وارد کردن عناصر سرسپرده تا به دندان مسلح به انواع تسلیحات به معرکه کرده است.

وی افزود: در راستای انسجام میان یگان‌های مختلف نظامی با یاری خداوند یگان موشکی و هوایی ده‌ها عملیات موفق در داخل و عمق سعودی انجام دادند. شمار  حملات یگان موشکی به 161 که 128 عملیات در داخل و 33 عملیات عمق سعودی است.

سریع گفت: عملیات با موشک های «بدر»،« نکال» و «سعیر»، «قاصم» و «ذوالفقار» و«قدس 2 »انجام شده است. یگان پهپادی هم 319 عملیات انجام داده است که 136 عملیات در عمق اراضی دشمن و 183 عملیات در اراضی اشغال شده یمن انجام شده است.

وی افزود: جزییات عملیات «الباس الشدید» در یک کنفرانس خبری نمی‌گنجد و از این رو ما تشریح جزییات را به رسانه های ملی خود واگذار می‌کنیم تا آنرا شرح دهند.

سریع گفت: یگان‌های مختلف نیروهای مسلح ما در عملیات «الباس الشدید» شرکت کردند از جمله یگان توپخانه که موفق به درهم کوبیدن مواضع دشمن با لیاقت و کاردانی شد.

وی افزود: یگان تک تیرانداز عملیات زیادی انجام داد و در صفوف دشمن رعب و وحشت ایجاد کرد. یگان‌های مهندسی، ضد زره، نیروهای زرهی هم نقش بسزایی در افزایش خسارات و تلفات عناصر سرسپرده داشتند. همچنین بقیه یگان‌های پیاده تا شناسایی و پدافند هوایی هم نقش داشتند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بیان کرد: فرماندهی وزارت دفاع و رئیس ستاد به کلیه رزمندگانی که در عملیات «الباس الشدید» شرکت کردند، و نیز همه پشتیبانان تبریک وتهنیت می‌گوید.

سریع افزود: نیروهای مسلح ما موفق به رصد بالغ بر 3290 پرواز دشمن در جریان عملیات «الباس الشدید» شدند. همه این حملات با هدف ممانعت از پیشروی نیروهای ما و نیز هدف قرار دادن غیرنظامیان در مناطق آزا دشده رخ داد.

وی بیان کرد: در نتیجه این عملیات قریب به 1500 خودرو و ادوات زرهی و نظامی و نفربر و نیز انبار تسلیحات دشمن منهدم شد. همچنین در نتیجه این عملیات مقادیر زیادی سلاح سنگین و متوسط و سبک به غنیمت گرفته شد و در جنگ علیه دشمن این تسلیحات به غنیمت گرفته شده به کار گرفته شده‌اند.

یحیی سریع بیان کرد: در نتیجه این عملیات 15 هزار کشته و زخمی و اسیر از دشمن برجای مانده است و این در جریان عملیاتی است که از مارس 2020 تا نوامبر 2020 انجام شده است. در جریان این عملیات سه هزار عنصر سرسپرده کشته و 12400 نفر زخمی و 550 نفر اسیر شدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: این عملیات سیلی محکمی به ائتلاف سعودی و عوامل آن در کنار دشمنان ملت و کشور می جنگنند، وارد کرده است.

سریع گفت: در جریان این عملیات حدود 1600 کیلومترمربع آزاد شده است و همه مراکز و مقرهای نظامی پس گرفته شد. در جریان عملیات «الباس الشدید»  مناطق «مدغل و مجزر» در استان مأرب آزاد و امن شدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: در جریان این عملیات ویژه پادگان «ماس» که یکی از بزرگترین مراکز نظامی دشمن طی سال‌های گذشته بود و هزاران عنصر سرسپرده و تکفیری به آن وارد کرده بود، آزاد شد.

سریع تصریح کرد: ما از نقش ساکنان مأرب در این عملیات و دیگر عملیات هایی که در این استان جریان داشته و دارد، تقدیر و بر نقش مهم آنها در عملیات آزادی سازی دیگر اراضی اشغالی تاکید می‌کنیم.

وی افزود: پیروزی که به یاری خداوند محقق شد تقدیم به همه ملت بزرگ ماست به ویژه که ما در آستانه عید انقلاب آزادی و استقلال 21 سپتامبر قرار داریم.

سریع گفت: انقلاب 21 سپتامبر که در آن ملت ما بر مخالفت با قیمومیت و هیمنه تاکید کرد، امروز مجددا بر مخالفت با اشغالگران و عناصر سرسپرده تاکید دارد.

وی افزود: با همراهی همه مردم آزاده یمن با یاری خدا به سوی آزادسازی کل یمن و تحقق آزادی و استقلال حرکت می‌کنیم. با رهبرمان در زمینه آزادسازی همه کشور و بازپس گیری همه مناطق اشغال شده از سوی ائتلاف دشمن تاکید داریم و اینکه این کشور آزاد و مستقل باشد و تحت یوغ اشغالگری و قیمومیت نباشد.

سریع بیان کرد: ما به مقابله با دشمن در کشورمان ادامه می‌دهیم و حامی امت اسلامی در موضوعات بزرگ آن هستیم و ملت ما آزاد و کریم و عزیز خواهد ماند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس سخنگوی نیروهای مسلح یمن جریان عملیات انجام شده سریع گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۵۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه نیروهای مسلح یمن همزمان با آغاز دهمین سال مقاومت

سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد که در طی سه روز نیروهای مسلح یمن شش عملیات با موشک و پهپاد علیه کشتی‌های انگلیسی و آمریکایی در خلیج عدن و دریای سرخ انجام داده است. - اخبار بین الملل -

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی ارتش یمن امروز سه‌ شنبه همزمان با آغاز دهمین سال مقاومت یمن در بیانیه ای اعلام کرد که در طی سه روز نیروهای مسلح یمن 6 عملیات با موشک و پهپاد علیه کشتی‌های انگلیسی و آمریکایی در خلیج عدن و دریای سرخ انجام داده است.

وی افزود: نیروی دریایی و موشکی یمن 4 عملیات مشترک علیه 4 کشتی آمریکایی و انگلیسی در خلیج عدن و دریای سرخ انجام داده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که  دو کشتی آمریکایی "MAERSK SARATOGA" و "APL DETROIT" در خلیج عدن و دریای سرخ توسط نیروهای مسلح یمن هدف قرار گرفته است.

وی افزود: کشتی انگلیسی"HUANG PU" در دریای سرخ و کشتی "PRETTY LADY" که در حال حرکت به سمت بنادر فلسطین اشغالی بود نیز هدف نیروهای مسلح یمن قرار گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح همچنین اظهار داشت که نیروی هوایی یمن دو ناوشکن آمریکایی را در دریای سرخ هدف قرار داده است.

یحیی سریع همچنین اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن اهدافی را در «ام الرشراش» در جنوب فلسطین اشغالی هدف حملات موشکی خود قرار داده است.

سخنگوی ارتش یمن بار دیگر تاکید کرد: تا زمانی که تجاوز به غزه متوقف نشود و محاصره آن ادامه داشته باشد، نیروهای مسلح یمن مانع از حرکت کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های مرتبط با آن رژیم در دریای سرخ، دریای عرب خواهد شد.

ارتش یمن:کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی را هدف قرار دادیم رهبر انقلاب یمن: برای ضربات بیشتر به دشمن برنامه داریم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بارندگی‌های سیل‌آسا به زیرساخت‌های ارتباطی و کشاورزی بخش «لوداب» خسارت وارد کرد
  • بررسی میزان خسارت‌های سیل ۶ فروردین ماه
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • ماجرای تصرف توپخانه عراق بدون تلفات به روایت یک شاهد عینی
  • ارتش یمن طی ۳ روز، ۶ عملیات علیه «مثلث تجاوز» انجام داده است
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی
  • امنیت خط قرمز نیروهای مسلح است
  • ۶ عملیات ارتش یمن علیه «مثلث تجاوز» طی ۳ روز
  • بیانیه نیروهای مسلح یمن همزمان با آغاز دهمین سال مقاومت
  • ۶ عملیات نیروهای یمنی ضد آمریکا، انگلیس و اسرائیل طی۷۲ ساعت گذشته