Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درحاشیه جلسه هم اندیشی مسئولان دفاتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی در مشهد مقدس در جلسه ای که با حضور روسای استان های شرق کشور برگزارشد، خواستار تشکیل اتحادیه منطقه ای شرق کشور با مشارکت پنج استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان شد و از آغاز به کار اتحادیه منطقه ای شرق کشور در هفته جاری خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 طهرانچی افزود: فلسفه وجودی رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی، تمرکز زدایی، استفاده از ظرفیت های مشترک آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و تجانسات مشترک محلی و منطقه ای وهم پوشانی های منطقه ای است.

وی ادامه داد: اتحادیه منطقه ای شرق کشور، تشکیلات جدید و ساختار جدیدی بر دانشگاه تحمیل نمی کند، بلکه با برنامه ریزی منطقه ای و تفویض اختیارات به مناطق موجب تسریع امور می شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در این طرح، استان ها مانند جزایر پراکنده نیستند که فقط به تهران متصل باشند و خرسندیم که این امر ارزشمند در جوار حرم مطهر رضوی (ع) کلید خورد و چند اتحادیه منطقه ای در کل کشور ایجاد خواهد شد.

طهرانچی خاطرنشان کرد: هرکدام از این مناطق می تواند هیات ممیزه مستقلی داشته باشد و وجود آستان قدس رضوی ظرفیت بی بدیلی برای این منطقه است.

همچنین در این جلسه،علی سروری مجد مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان های دانشگاه آزاد اسلامی با حفظ سمت به عنوان معین این پنج استان معرفی شد که با اختیارات از سوی رئیس دانشگاه مسئولیت این اتحادیه را به عهده خواهد داشت.

مقرر شد که جلسات ماهانه در این استان ها به صورت مجازی و حضوری برگزار شود و روسای استان ها و روسای دبیرخانه هیئت امنا از جمله اعضای اصلی نشست خواهند بود.

انتهای پیام/

شایان دنیادیده کد خبر: 1111421 برچسب‌ها محمدمهدی طهرانچی تقریب مذاهب

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: محمدمهدی طهرانچی تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی اتحادیه منطقه ای شرق کشور استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۵۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن مرادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد در نشست بررسی مطالبات دانشگاهیان از مجلس دوازدهم که با حضور نمایندگان منتخب مردم مشهد و کلات در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: بخش عمده توسعه شهر‌های کشور مرهون خدمات بی شائبه دانشگاه آزاد اسلامی است و شهر گلبهار نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با ارائه توضیحاتی درباره زمین ۲۰۰ هکتاری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در گلبهار و خواستار همکاری بیشتر استانداری، کمیسیون ماده صد و معاونت عمران استانداری برای احیای حق مسلم اساتید و کارکنان دانشگاه شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد با انتقاد از نظام توزیع منابع در کشور، ساختار توزیع منابع و امکانات را مناسب ندانست و گفت: به عنوان نمونه هزینه غذای دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه‌های دولتی به مراتب پایین‌تر از دانشگاه آزاد اسلامی بوده و در این فضا، دانشجویان این دانشگاه هیچ سهمی از آنچه با عنوان جیره غذایی است برای آنها وجود ندارد.

مرادی با بیان اینکه این واحد دانشگاهی برای ترمیم خوابگاه و مسائل رفاه دانشجویان، اردو‌های جهادی و راهیان نور از اعتبارات دولتی سهمی دریافت نمی‌کند، افزود: اردو‌های جهادی و راهیان نور که یکی از بهترین و منظم‌ترین اردو‌هایی است که هر ساله برگزار می‌شود و نقش بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین نقش رزمندگان و مردم شریف کشور در دفاع از حقانیت و تمامیت ارضی دارد از اعتبارات دولتی بی بهره‌اند.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به‌عنوان قطب فرهنگی غرب مشهد در مناسبت‌های مختلف نقش ایفا کرده و منشاء خدمات فراوانی در این باره بوده است. با وجود اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یکی از بازوان پرتوان آموزش عالی سهم ۱۹ درصدی در تولید علم کشور را دارد؛ اما از حمایت‌های دولت، امکانات و اعتبارات پژوهشی و آموزشی برخوردار نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد
  • راه‌اندازی ۳۵ کیلومتر شبکه فیبر نوری در تاکستان
  • اخذ مجوز راه‌اندازی فصلنامه پژوهشی در دانشگاه آزاد مرودشت
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • آغاز به کار هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • تالاب «میقان» در مسیر مرگ خاموش!/ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ایزوگام راه‌اندازی می‌شود
  • برنامه‌ اصلی منطقه آزاد چابهار بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی دانشگاه‌های فعال است
  • دکتر طهرانچی: ساخت مسکن در ۹۵۷ هکتار از زمین‌های دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد
  • راه‌اندازی ۲ آزمایشگاه مرزی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی
  • نصرالهی: ایران به دنبال صلح و ثبات در منطقه است