Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@23:39:26 GMT

دفاع مقدس یک آزمون بزرگ برای ملت و کشور بود

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۵۸۱۳

دفاع مقدس یک آزمون بزرگ برای ملت و کشور بود

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دفاع مقدس یک آزمون بزرگ برای ملت و کشور بود و نظام جمهوری اسلامی آزمون کارآمدی خود را در دفاع مقدس ثابت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دفاع مقدس یک آزمون بزرگ برای ملت و کشور بود و نظام جمهوری اسلامی آزمون کارآمدی خود را در دفاع مقدس ثابت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت الله سید حسن عاملی ۲۶ شهریور در خطبه های نماز جمعه با بیان این مطلب افزود: در دنیا ما را با چند امر می‌شناسند که یکی از آنها دفاع مقدس است و دشمنان ما هر برنامه‌ای که برای ما می‌خواهند اجرا کند اول به دفاع مقدس نگاه می‌کنند.
وی با بیان اینکه اقتدار و استقلال جمهوری اسلامی در دفاع مقدس تثبیت شد، افزود: تحقیقاً اگر آمریکا طی ۸ سال اقتدار ملت ما را نمی دید در سال ۲۰۰۳ به جای حمله به عراق، ایران را مورد حمله قرار می داد.
عاملی ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس هویت ما و قاب تصویر ملت ماست، ما الان هم کنار همان سفره نشسته ایم آغاج اوز کوکونون اوسته دایانار.
امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی و اهداف دشمن و موقعیت فعلی ما و موقعیت دشمنان ما که این جنگ را به راه انداختند بعد از چهل سال واقعا آموزنده است، تصریح کرد: صدام با ملاحظه حمایت بسیار گسترده ای غرب از عراق و ارتجاع عرب خودش را در موضع بسیار قدرتمند و کشور ما را در نهایت ضعیف دید و لذا قطعنامه ۱۹۷۵ الجزایر را در برابر دوربین‌های تلویزیون پاره کرد و دو ابرقدرت، حمایت مالی ارتجاع عرب و عقبه لجستیکی حداقل ۳۴ کشور دارای تکنولوژی نظامی به صورت کامل پشت سر صدام بود و در برابر آن کشوری قرار داشت با ارتش غیر مجهز و در محاصره که حتی سیم خاردار نمی فروختند به دشمن هواپیماهای سوپر استاندارد با خلبان مربوطه و موشک اگزو سه هدیه می کردند.
وی اظهار کرد: طبعاً خیلی ها نگران بودند حتی از مسئولین کشوری. اما امام در صفحه تلویزیون ظاهر شد و با کمال آرامش فرمود: " چیزی نیست دیوانی آمده سنگی انداخته و رفته در جنگ جوهری آدمها معلوم می شود"  آن روز غرب و صدام خیال کردن کار انقلاب اسلامی به سه هفته و حداکثر یک ماه ساخته است.
به گفته امام جمعه اردبیل، آن زمان دشمن با نهایت کبر ، منیت و تعرض برای نابودی انقلاب اسلامی آمده بود، آن زمان آنها گلوله‌های ژ ۳ و کلاشینکف را حتی در بازارهای سیاه جهانی از ما دریغ می‌کردند و حالا امروز شاهد پرواز موشک‌های نقطه زن، پهپادهای قاره پیما، هواپیماهای جنگی صاعقه و آذرخش و زیردریایی‌های خطرناک و ناوهای جنگی بومی هستند.
عاملی گفت: ما در این جنگ بهترین جوانان خود را از دست دادیم، ۲۲۰ هزار شهید تقدیم عزت و استقلال و تمامیت ارضی کشور اسلامی نمودیم، ما این داغ را فراموش نخواهیم کرد، ما آمریکا را قاتل اصلی می‌دانیم.
وی اضافه کرد: وزیر دفاع آمریکا وارد عراق شد یک روز با صدام بود، فردا صدام دستور حمله را صادر کرد ما شیوخ مرتجع و کشورهای حامی اروپایی را قاتل فرزندان خودمان می دانیم و روزی در معیت حضرت ولی عصر(عج) انتقام آنها را خواهیم گرفت.
عاملی تصریح کرد: این روزها آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به معجونی از التماس و تهدید تبدیل شده‌اند، ایران سطح التزامات خود را در برجام پایین آورده و آنها به احتضار  افتاده اند و از تمام ابزارها هم استفاده کرده اند، چیزی در دستشان جز تهدید نمانده است و اگر دولت قبلی در اول کار خود بعد از ملاحظه تخلف آنها در  پایبندی به قراردادی که به امضای شورای امنیت رسیده بود التزامات خود را پایین می آورد الان همه چیز حل شده بود.
وی افزود: عجیب این است که آنها هنوز هم ملت ما را نشناخته اند و از سر استیصال ملت ما را تهدید می‌کنند و خیال می‌کنند ایران امروز ایران زمان مصدق است که از هر طرف او را محاصره و خفه کنند.
امام جمعه اردبیل اضافه کرد: سه سال پیش نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل گفت ایران را چنان خفه می کنیم که دو دستی هر چه سلاح دارد به ما بدهد و آنها ۴۰ سال است به ما می‌گویند شما را خفه می کنیم که من در جواب یک سخن نغز می‌گویم:گویند چاقویی بسیار نفیس دست کودکی بود و مردی می‌خواست او را گول زده و چاقو را از دستش بگیرد و به همین جهت چشم و ابرو خود را کج و قیافه اش را عبوس کرد تا کودک بترسد تا چاقو را در اختیار او قرار دهد. کودک با دیدن قیافه او، به آن مرد نابکار گفت:نترس نترس سرت را نمیبرم.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سیدحسن عاملی دفاع مقدس نماز جمعه امام جمعه اردبیل ملت ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۵۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: کاروان راهیان نور جامعه ورزش کشور با حضور جمعی از قهرمانان و ملی پوشان عرصه ورزش، پیشکسوتان، مربیان و مدیران ورزش کشور با حضور در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر از یادمان‌های دفاع مقدس بازدید و با آرمان‌های شهدای تجدید پیمان کردند.

سرهنگ پاسدار روح الله حسین زاده افزود: کاروان راهیان نور ورزش کشور در سفر دو روزه خود از یادمان شهدای شلمچه، یادمان شهدای علقمه، موزه جنگ خرمشهر و یادمان شهدای اروند بازدید کردند.

دیگر خبرها

  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است