Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-18@00:50:38 GMT

اعتراض 10 داور به انتصابات کمیته داوران

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۵۹۵۴

تعدادی از داوران باتجربه کشور با تشکیل وبیناری به چیدمان داوری توسط فدراسیون اعتراض کردند.

به گزارش "ورزش سه"، در این وبینار که با حضور داوران شناخته شده فوتبال کشور برگزار شده، نام چهره‌هایی نظیر حسین عسگری، محمد فنایی، علی خسروی، محسن ترکی، سعید مظفری زاده و ... به چشم می‌خورد؛ داورانی که تعدادی از آنها سابقه حضور در رقابت‌های جام جهانی و المپیک را دارا هستند و حالا نسبت به عملکرد فدراسیونِ عزیزی خادم در انتصابات داوری و برخی مسائل دیگر معترضند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این اعتراض با تشکیل وبیناری با حضور 10 داور برگزار شده و در پایان جلسه با نوشتن صورتجلسه‌ای 10 بندی نسبت به عملکرد فدراسیون و کمیته داوران هشدار داده شده است. در این صورتجلسه 10 بندی ضمن ضمیمه شدن اساسنامه کمیته داوران فدراسیون جهانی فوتبال، مهم ترین مسئله انتصاب‌های کمیته داوران است، که طبق ادعای اعضای این وبینار با اساسنامه فدراسیون فوتبال منطبق نیست.


از موارد قابل توجه این صورتجلسه می توان به الزام در عدم وابستگی رئیس و اعضای کمیته داوران به باشگاه‌های فوتبال،  تعریف پست نایب رئیس برای کمیته داوران، انتخاب اعضای کمیته داوران از میان داوران بازنشسته و باسابقه، انتخاب نشدن رئیس کمیته داوران از میان اعضای هیئت رئیسه فدراسیون، مبنا قرار دادن آئین نامه فیفا، تغییر ساختار آموزش داوری، رعایت معیارهای فیفا برای انتخاب داوران در رشته‌های مختلف برای معرفی در مجامع بین المللی و ... اشاره کرد.


نکته جالب توجه دیگر در این صورتجلسه تاریخ آن است. این نامه دو هفته پیش از سوی تیم برگزار کننده این وبینار در اختیار حسن کامرانی فر نایب رئیس فدراسیون فوتبال قرار گرفته، ولی چون رئیس فدراسیون به صورت رسمی پس از مطلع شدن واکنشی به آن نداشته، تصمیم بر رسانه‌ای شدن محتویات این وبینار گرفته شده است.

 

 

کمیته داوران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کمیته داوران کمیته داوران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۵۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت سپاهان و پرسپولیس در کمیته استیناف فدراسیون فوتبال

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، آرای صادره به شرح زیر است:

*در خصوص استیناف باشگاه فرهنگی ورزشی سپاهان اصفهان نسبت به رأی کمیته محترم انضباطی فدراسیون فوتبال که به موجب آن حکم به محکومیت برایان دابو بازیکن تیم سپاهان به دویست میلیون ریال جریمه نقدی به دلیل بدرفتاری در قبال حریف و همچنین حکم به محکومیت باشگاه تجدیدنظرخواه به پرداخت مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی به دلیل استفاده از الفاظ توهین آمیز توسط تماشاگران منتسب در جریان مسابقه فوتبال بین دو تیم سپاهان اصفهان و پیکان تهران از سری مسابقات لیگ برتر (هفته نوزدهم) کشور صادر گردیده است در خصوص بخش اول اعتراض با توجه به ماده ۱۰۲ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال و مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال را صادره قطعی است لذا قرار رد درخواست تجدیدنظرخواهی این بخش از اعتراض تجدیدنظرخواه صادر و اعلام می‌شود، در خصوص بخش دوم اعتراض با عنایت به مجموع محتویات پرونده و استدلالات مندرج در رأی صادره، ایراد و اعتراض مؤثری که خدشه بر دادنامه معترض عنه وارد نماید به عمل نیامده، مستنداً به ماده ۱۰۶ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال ضمن رد اعتراض دادنامه صادره، عیناً تائید و اعلام می‌گردد.رأی صادره قطعی است.

*در خصوص استیناف باشگاه بانوان نماینده البرز نسبت به رأی کمیته محترم انضباطی فدراسیون فوتبال که به موجب آن حکم به رد شکایت باشگاه تجدیدنظرخواه مبنی بر استفاده از بازیکن غیرمجاز به نام خانم فاطمه متولی طاهر در جریان بازی دو تیم باشگاه بانوان نماینده البرز با شهرداری سیرجان صادر نموده است با عنایت به مجموع محتویات پرونده و استدلالات مندرج در رأی صادره صرف نظر از اینکه مطابق ماده ۲۵ و بند ۱ ماده ۲۶ مقررات نقل و انتقالات و تعیین وضعیت بازیکنان، صلاحیت اظهار نظر و رسیدگی به اختلاف راجع به قرارداد با کمیته وضعیت بازیکنان است از آنجایی که طبق تغییرات انجام شده و انتقال تیم نماینده البرز به تیم پیکان و انعقاد قرارداد یکساله بازیکن با تیم پیکان برای فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۲ و انقضای مدت قرارداد، ایراد و اعتراض مؤثری که خدشه بر دادنامه معترض عنه وارد نماید به عمل نیامده، مستنداً به ماده ۱۰۶ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال ضمن رد اعتراض دادنامه صادره، عیناً تائید و اعلام می‌گردد.رأی صادره قطعی است.

*در خصوص استیناف باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس تهران نسبت به رأی کمیته محترم انضباطی فدراسیون فوتبال که به موجب آن حکم بر محکومیت باشگاه تجدیدنظرخواه به پرداخت مبلغ ۵۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی به دلیل پرتاب اشیا به زمین مسابقه توسط تماشاگران منتسب در جریان مسابقه فوتبال بین دو تیم ذوب آهن اصفهان و پرسپولیس تهران از سری مسابقات لیگ برتر (هفته هجدهم) کشور صادر گردیده است با عنایت به مجموع محتویات پرونده و استدلالات مندرج در رأی صادره، ایراد و اعتراض مؤثری که خدشه بر دادنامه معترض عنه وارد نماید به عمل نیامده، مستنداً به ماده ۱۰۶ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال ضمن رد اعتراض دادنامه صادره، عیناً تائید و اعلام می‌گردد.رأی صادره قطعی است.

کد خبر 6078782

دیگر خبرها

  • چرا پاداش جام جهانی داوران ایرانی پرداخت نشد؟
  • اعلام اسامی داوران هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال
  • اعتراض سریع سپاهان به داور دربی اصفهان
  • رای کمیته استیناف برای پرسپولیس و سپاهان
  • محکومیت سپاهان و پرسپولیس در کمیته استیناف
  • آرای کمیته استیناف درباره سپاهان و پرسپولیس
  • کمیته استیناف اعتراض پرسپولیس و سپاهان را رد کرد
  • محکومیت سپاهان و پرسپولیس در کمیته استیناف فدراسیون فوتبال
  • رای کمیته استیناف در مورد دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان
  • اعتراض پرسپولیس در استیناف رد شد؛ سرخپوشان 51 میلیون جریمه شدند