Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@23:17:43 GMT

تزریق همزمان واکسن آنفلوانزا و کرونا خطری ندارد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۶۱۱۶

تزریق همزمان واکسن آنفلوانزا و کرونا خطری ندارد

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC)، تزریق همزمان واکسن کرونا و آنفلوانزا خطری ندارد.

به گزارش گروه دانشگاه و آموزش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) اعلام کرد: اگر واجد شرایط دریافت واکسن کووید هستید، می‌توانید همزمان با آن واکسن آنفلوآنزا را نیز دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کارل مینگس»، رییس دانشکده علوم بهداشتی در دانشگاه نیوهیون می‌گوید: «هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید هر دوی این واکسن‌ ها را یک‌جا دریافت کنید چون آنها به‌هیچ‌ وجه نمی‌ توانند تاثیر یکدیگر را خنثی کنند. در واقع واکسن‌های کووید از مکانیسم بسیار متفاوتی برای ایمن کردن افراد نسبت به واکسن آنفلوآنزا استفاده می‌ کنند. تنها مشکل این است که اگر هر دو واکسن همزمان به شما تزریق شود، ممکن است عوارض جانبی بیشتری را تجربه کنید.

وی افزود: «شایع‌ترین عوارض جانبی واکسن آنفلوآنزا شامل درد یا قرمزی در محل تزریق، سردرد، تب، حالت تهوع، دردهای عضلانی و خستگی است. این علائم با شایع‌ ترین عوارض جانبی واکسن‌های کووید هم‌ پوشانی زیادی دارد. اما بیشتر عوارض جانبی هر دو واکسن خفیف هستند و ظرف یک یا دو روز از بین می‌روند.

به‌گفته مینگس، تجویز همزمان واکسن‌ ها یک تاکتیک بسیار رایج است که انجام می‌ شود.

به ‌گفته کارشناسان، سپتامبر و اکتبر زمان ایده‌آلی برای دریافت واکسن آنفلوآنزا است. طبق اعلام مرکز کنتزل و پیشگیری از بیماری آمریکا  برای فصل آنفلوآنزا ۲۰۲۱-۲۰۲۲، سه نوع اصلی واکسن آنفلوآنزا در دسترس خواهد بود. دو نوع آن، واکسن‌های غیرفعال آنفلوآنزا(IIV۴s)و واکسن آنفلوانزای نوترکیب (RIV۴)، به شکل تزریقی هستند. نوع سوم، واکسن آنفلوانزای ضعیف‌شده زنده (LAIV۴)است که از طریق اسپری بینی استعمال می‌شود.

برخی از افراد (به عنوان مثال، افراد باردار و افرادی که دارای برخی بیماری‌ های مزمن هستند) نباید برخی از انواع واکسن‌ های آنفلوانزا را دریافت کنند. اما هیچ‌کدام از این واکسن‌ها، بر دیگری ارجحیت ندارد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، اکنون دو شرکت داروسازی سرگرم فعالیت برای ساخت یک واکسن ترکیبی آنفلوآنزا و کووید-۱۹ هستند اما این واکسن تک دوزه تا فصل آنفلوانزای امسال آماده نخواهد بود./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: واکسن آنفلوآنزا عوارض جانبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۶۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه قاچاقچی لوازم جانبی موبایل در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: پرونده قاچاق ۱۴ هزار و ۲۰۰ عدد لوازم جانبی موبایل به ارزش سه میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال در شعبه پنجم بدوی رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی مشهد رسیدگی شد.   سیدمرتضی مدنی افزود: شعبه با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز دانست و علاوه بر ضبط کالا‌های قاچاق کشف شده و پلمب و نصب بنر تخلف بر سر در واحد، متهم را به پرداخت شش میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی (معادل دو برابر ارزش کالا) محکوم کرد.   او یادآور شد: بازرسان اداره صنعت و معدن و تجارت به همراه نماینده تعزیرات حکومتی در بازرسی از انبار موبایل فروشی در مشهد، با کشف کالا‌های قاچاق، پرونده این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرده بودند.

دیگر خبرها

  • تولد فرزند سالم از والدینی با بیماری ژنتیکی + فیلم
  • تولد فرزندی سالم از والدینی با بیماری ژنتیک
  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • شمشیر دو لبه‌ای به نام کورتون | پاسخ به همه سؤالات و نگرانی‌ها درباره چگونگی مصرف داروهای ضدالتهابی
  • جریمه قاچاقچی لوازم جانبی موبایل در مشهد
  • خطری که از بیخ گوش ستاره پرسپولیسی گذشت!
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد