Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: حزب الله لبنان توانست با واردات سوخت از ایران بر آمریکا غلبه کرده و این کشور را در لبنان شکست دهد.

این نشریه در این باره نوشت: «حزب الله لبنان روز گذشته اعلام کرد که توانسته است ۱ میلیون گالن گازوئیل را از راه مرز‌های سوریه وارد لبنان کند؛ بنابراین شهروندان لبنانی توانستند جشن خشمگین کردن آمریکا و تامین نیاز‌های خود را همزمان با هم برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لبنان مدتهاست که به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا از نظر سوختی فلج شده است.»

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: «لبنان در حال حاضر یکی از بدترین فروپاشی‌های اقتصادی تاریخ معاصر خود را پشت سر‌می‌گذارد، اما حزب الله توانست مانند یک میانجی در میدانی حرکت کند که دولت لبنان و متحدان غربی‌اش در آن مغلوب شده بودند.»

این نشریه آمریکایی سپس با اشاره به شادی لبنانی‌ها از رسیدن سوخت به این کشور نوشت: «با ورود کامیون‌های سوخت به لبنان حامیان حزب الله به خیابان‌ها آمدند، پرچم حزب الله را برافراشتند و سرود قهرمانی خواندند. آن‌ها همچنین با پخش کردن شیرینی و نورافشانی ورود این کامیون‌ها را جشن گرفتند.»

همچنین نیویورک تایمز در ادامه افزود: «مقام‌های حزب الله اعلام کردند که این اولین محموله از ۱۳ میلیون گالن سوخت است که در آینده به لبنان وارد خواهد شد. این مسئله از طرفی بیانگر شدت بحران در لبنان است و از طرف دیگر ناتوانی دولت لبنان را نشان می‌دهد.»

این نشریه آمریکایی سپس با بیان آنکه خرید نفت از ایران نقض تحریم‌های آمریکاست، نوشت: «البته واکنش آمریکا به این مسئله مشخص نیست و از طرف دیگر حزب الله در لیست گروه‌های تروریستی آمریکا قرار دارد و به خودی خود تحت تحریم آمریکاست. این گروه بخشی از دولت لبنان است که به شکل مستقل عمل می‌کند.»

در بخش بعدی این گزارش آمده است: «سفارت آمریکا در لبنان تاکنون واکنشی به این مسائل نداشته است، اما "دوروتی شیا" سفیر آمریکا در لبنان در مصاحبه اخیر خود گفته است که اگر کسی قادر به سوخت‌رسانی به بیمارستان‌های نیازمند باشد، کسی با آن مقابله نخواهد کرد. همچنین زمانی‌که ماه گذشته حزب الله اعزام کامیون‌های سوخت را اعلام کرد، سفیر آمریکا تهدید به مجازات نکرد.»

نیویورک تایمز در بخشی دیگر به ورود کامیون‌های حامل سوخت به لبنان بدون مواجهه با گشت مرزی نیز اشاره کرد و به نقل از یک مقام دفاعی بازنشسته لبنان نوشت: «لبنان با بحران مواجه است و دولت به دلیل وضعیت اضطراری واکنشی به قانونی یا غیرقانونی بودن این مسئله ندارد.»

روز گذشته منابع خبری از وارد شدن اولین تانکر حامل سوخت ایران به لبنان از راه مرز سوریه خبر دادند.

همچنین دیروز (پنج‌شنبه) خبرنگاران مستقر در شهر بعلبک لبنان اعلام کردند کاروانی متشکل از ۱۰۴ تانکر سوخت حامل بار نفتکش ایرانی از دروازه‌های ورودی این شهر گذر کرده و وارد شهر شدند.

بیشتر بخوانید:

تانکر‌های سوخت ایران به لبنان رسید
ورود کاروان سوخت ایرانی به بعلبک و استقبال مردم لبنان + فیلم

بر اساس تحلیل‌های کارشناسان، خرید سوخت از ایران از سوی حزب‌الله لبنان توانست محاصره سه کشور را بشکند؛ اول ایران که توانست علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا سوخت خود را بفروشد، دوم سوریه که در محاصره‌ای منطقه‌ای قرار گرفته بود، ولی سوخت از خاک سوریه به لبنان رفت و سوم لبنان که تحت شدید‌ترین تحریم‌ها قرار گرفته بود و سوخت در آن پیدا نمی‌شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حزب الله لبنان سوخت ایران محاصره اقتصادی تحولات لبنان نیویورک تایمز سوخت ایران کامیون ها تحریم ها حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۶۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامیکازه‌های ۵۰۰ دلاری، قاتلان خونسرد تانک‌های ۱۰ میلیون دلاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت که تانک‌های گران‌قیمت «آبرامز اِم۱» که آمریکا به اوکراین تحویل داده است، یکی پس از دیگری طعمه پهپادهای روسیه که قیمت‌شان تنها ۵۰۰ دلار است، می‌شوند!

نیویورک‌تایمز با اشاره به اینکه «حتی یکی از نمادهای قدرتمند توان نظامی آمریکا نیز مقابل چنین حمله‌هایی از جانب روسیه، آسیب‌پذیرند» نوشت: از ۳۱ تانکی که واشنگتن برای کی‌یف تامین کرده است، دست کم پنج دستگاه تانک منهدم شده و سه تانک نیز کمابیش خسارت دیده‌اند.

به نوشته تایمز، در اغلب موارد پهپادهای کامیکازه مجهز به خلبان ویدئویی که پهپاد انتحاری نیز خوانده می‌شود، این تانک‌ها را منهدم کرده‌اند. چنین پهپادهایی قادرند تا پیش از حمله به هدف، مانورهای گیج‌کننده بدهند.

با این حال، در دست کم یک مورد نیروهای روسیه مجهز به تانک‌های رزمی T-۷۲B۳، در دوئل با آبرامز، تانک‌های آمریکایی را محاصره و خلع سلاح کردند. ارتش روسیه ده‌ها ویدئو که به طور عمده با پهپاد فیلمبرداری شده را برای نمایش انهدام تجهیزات آمریکایی در میدان نبرد با اوکراین، منتشر کرده است.

براساس آنچه نیویورک‌تایمز نگاشته، «حالا کاشف به عمل آمده است که تانک‌ها(آبرامز) خلاف آنچه برخی کارشناسان و مقامات در ابتدا تصور کرده بودند، به مراتب راحت‌تر با پهپادهای انتحاری منهدم می‌شوند.»

این رسانه آمریکایی به نقل از سرهنگ مارکوس رایزنر، کارشناس نظامی و مورخ اتریشی نوشته است که «شرایط بارونکردنی است.». تایمز همچنین پهپادهای روسیه را «قاتلان کم‌هزینه و به شدت دقیق تانک‌های آبرامز» توصیف کرده است.

نیویورک‌تایمز نوشته است که دقت این پهپادها از ۹۰ درصد فراتر رفته و در بدترین حالت هم قادرند تا ادوات زرهی سنگین را هدف قرار دهند. این پهپادها «تنها ۵۰۰ دلار هزینه دارند و می‌توانند یک تانک آبرامز ۱۰ میلیون دلاری را منهدم کنند. و هیچ راه ساده‌ای برای دفاع از تانک‌ها برابر حمله پهپادی وجود ندارد.»

کد خبر 6084137

دیگر خبرها

  • نیویورک تایمز: نابودی حماس ممکن نیست
  • لیگ NBA| شکست لیکرز در ثانیه پایانی/ کاوز و نیکس پیروز شدند
  • نیویورک تایمز: فعالیت حماس در بالا و زیر زمین ادامه دارد
  • افشای طرح لغو شده حمله اسرائیل به ایران از جمله تهران
  • طرح اولیه اسرائیل «حمله بزرگ به اهداف نظامی» از جمله نزدیک تهران بود
  •   همۀ دوستان و دشمنانِ خاورمیانه در روایت نیویورک تایمز
  • کامیکازه‌های ۵۰۰ دلاری، قاتلان خونسرد تانک‌های ۱۰ میلیون دلاری
  • تانک‌های آمریکایی آبرامز؛ شکار پهپادهای روسی
  • نیویورک تایمز: تانک‌های گران قیمت آبرامز در برابر پهپاد‌های ارزان هم آسیب پذیر هستند
  • ادعای دوپینگ گسترده در چین برای المپیک