Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جمعه شب ایرنا به نقل  از خبرگزاری ریانوستی، کلیموف امروز به خبرنگاران گفت: بیشترین حملات به سیستم رای گیری الکترونیکی روسیه از داخل کشورهای آمریکا، هلند، دانمارک، کره جنوبی، کانادا، آلمان و اوکراین صورت می گیرد.

وی افزود: ما همچنین انتظار داریم که کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه و برخی تشکیلات دیگر مرتبط با سازماندهی و برگزاری انتخابات و نظارت بر آن نیز مورد حمله قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیسیون دفاع از حق حاکمیت دولتی شورای فدراسیون در مورد حمله به سیستم رای گیری الکترونیکی روسیه گفت که این عملیات گسترده با شرکت سازمان های اطلاعاتی انجام می گیرد که سیستم های رایانه ای پیشرفته با برنامه پشتیبانی جدی در اختیار دارند.

 انتخابات واحد در روسیه شامل انتخابات دومای روسیه، سران ۱۲ جمهوری و استان و نمایندگان شوراهای استانی، شهری و روستایی در این کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رای گیری انتخابات واحد در روسیه از ساعت هشت بامداد امروز (جمعه) در مسکو آغاز شد و در مناطق شرقی تر این کشور پهناور از چندین ساعت پیش آغاز شده است.  

بر اساس تصمیم گرفته شده ازسوی کمیسیون مرکزی انتخابات، تشکیلات دست اندرکار برگزاری انتخابات در روسیه، از امروز تا روز یکشنبه رای گیری صورت می گیرد اما روز یکشنبه ۱۹ ماه سپتامبر روز اصلی رای گیری است.  

درهای بیش از ۹۵ حوزه رای گیری در این سه روز برای اخذ آرای رای دهندگان روس باز است و در هر حوزه رای گیری چند ناظر برای نظارت بر روند برگزاری انتخابات مستقر هستند.

در همه حوزه های رای گیری نیز دوربین های مدار بسته نصب شده است که کنترل رای گیری و نظارت بر آن را آسانتر کرده است.

مهم ترین انتخابات در این سه روز، انتخابات دومای روسیه (مجلس سفلای پارلمان روسیه)  است که بر اساس قوانین انتخاباتی این کشور ۲۲۵ نفر از طریق فهرست حزبی و ۲۲۵ نفر دیگر از بین نامزدهای انفرادی برگزیده می شوند.

نمایندگان دومای روسیه برای دوره پنج ساله انتخاب خواهند شد.  

در این انتخابات ۱۵ حزب نامزد شده بود که ۱۴ حزب به ثبت رسیده و کمیسیون مرکزی انتخابات یک حزب را برای ثبت تایید نکرد.

این احزاب شامل حزب کمونیست روسیه، حزب سبزها، حزب لیبرال دمکرات، حزب روسیه واحد، افراد جدید، روسیه عادل-طرفدار حقیقت، یابلوکا، حزب رشد، حزب روسی آزادی و عدالت، کمونیست های روسیه، پلتفرم مدنی، آلترناتیو سبز، میهن، حزب بازنشستگان می شوند.  

در مجموع ۴ هزار و ۱۷۸ نفر به عنوان نامزد برای شرکت در انتخابات دوما معرفی شده بودند که ۳ هزار و ۸۱۲ نفر تایید صلاحیت شده و ثبت شدند.

انتخابات برای تعیین سران مناطق روسیه هم در ۱۲ منطقه برگزار می شود و روسای جمهور چچن، اوستیای شمالی، ماردوویا،  داغستان، تووا و کاراچایوو-چرکسیا و استانداران خاباروفسک، پنزا، بلگورود، تیورسکایا، تولسکایا و اولیانوف با رای مردم انتخاب می شوند.  

  انتخابات دومای روسیه  به عرصه جدید تنش های روسیه و غرب به رهبری آمریکا تبدیل شده است و مسکو در ماههای اخیر برای مقابله با اقدامات مداخله جویانه غرب بویژه آمریکا در جریان انتخابات و تاثیرگذاری بر نتایج آن اقدامات گسترده بکار بست.  

 برای نخستین بار سازمان امنیت و همکاری اروپا بر انتخابات روسیه نظارت نمی کند و این سازمان اواسط مرداد ماه اعلام کرد که به دلیل شرایط برای محدودسازی شمار ناظران در انتخابات باتوجه به اوضاع همه گیری کرونا، بر انتخابات دوما نظارت نخواهد کرد.

حکومت روسیه امیدوار است به رغم تلاش های آمریکا و متحدانش بویژه برخی کشورهای دارای گرایش های شدید ضدروسی ازجمله انگلیس، لهستان و کشورهای بالتیک، انتخابات هفته آینده در فضای آرام و بدون هر گونه تنش و حوادث غیرمترقبه برگزار شود.

برچسب‌ها روسیه انتخابات پارلمانی ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه انتخابات پارلمانی ایالات متحده آمریکا روسیه انتخابات پارلمانی ایالات متحده آمریکا دومای روسیه رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۶۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین:روسیه برای پاکسازی سنگرها از گاز اشک‌آور استفاده می کند

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، نیروهای روسیه برای دور کردن پیاده نظام اوکراین از خطوط مقدم جبهه، به سمت سنگرهای آنها نارنجک‌های گاز اشک‌آور پرتاب می‌کنند؛ اقدامی که سربازانی را که عمدتا به ماسک نیز مجهز نیستند، با وضعیت مرگباری روبرو می کند.

یکی از نیروهای اوکراینی در این باره به خبرگزاری رویترز می‌گوید: «چیزی مانند اسپری فلفل است و چشمان شما را اشک می‌اندازد. کشنده نیست، اما شما را آزار می‌دهد و از پا در می‌آورد. انجام وظایف پس از استنشاق این گاز بسیار دشوار است.»

ارتش اوکراین می‌گوید روسیه استفاده «غیرقانونی» از ابزارهای کنترل شورش در جبهه‌ها را برای پاکسازی سنگرها افزایش داده است؛ این در حالی است که کنوانسیون بین‌المللی سلاح‌های شیمیایی که روسیه و اوکراین آن را امضا کرده‌اند، استفاده از عوامل کنترل شورش مانند گاز اشک‌آور در میدان نبرد را ممنوع کرده است.

در جریان اعتراضات و شورش‌ها در شهرها، غیرنظامیان معمولاً می‌توانند در واکنش به گاز اشک آوری که شلیک شده، از آن منطقه فرا کنند اما سربازانی که در سنگرها بدون ماسک گاز گیر کرده‌اند، یا باید زیر آتش دشمن فرار کنند یا با خطر خفگی بر اثر گاز روبرو شوند.

به گفتۀ سرهنگ سرهی پاخوموف، سرپرست نیروهای دفاع اتمی، بیولوژیکی و شیمیایی ارتش اوکراین، از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ میلادی، نیروهای روسیه دست‌کم ۱۴۰۰ بار از این نوع سلاح‌ها استفاده کرده‌اند که حدود ۹۰۰ مورد استفاده نیز در شش ماه گذشته ثبت شده است.

او در مصاحبه با رویترز گفت که روسیه عمدتاً از نارنجک‌های دستی K-51، VOH و RH-VO که مملو از گازهای «سی‌اس» و «سی‌ان» یا دیگر گازها هستند، استفاده می‌کند. 

ارتش اوکراین پیش از این نیز گزارش داده بود که نیروهای روسیه از گاز «کلروپیکرین» استفاده کرده‌اند که در جنگ جهانی اول به عنوان یک گاز سمی استفاده می‌شد.

مسکو ضمن رد این ادعاهای کی‌یف، پیش از این اوکراینی‌ها را به استفاده از سلاح‌های شیمیایی متهم کرده بود؛ اتهامی که از سوی کی‌یف رد شده است.

به گفتۀ سرهنگ سرهی پاخوموف، پانصد سرباز اوکراینی پس از قرار گرفتن در معرض مواد سمی در میدان نبرد، به کمک پزشکی نیاز پیدا کردند و دست‌کم یک سرباز نیز در اثر استنشاق گاز اشک آور جان خود را از دست داده است.

او افزود: «این کار علاوه بر تضعیف روحیه سربازان باعث می‌شود که فرد توانایی‌های جسمی خود را از دست بدهد و نتواند ببیند، نفس بکشد و فعالیتش کاملا مختل شود. اگرچه آثار این گازها موقتی است، اما دقیقا همان لحظه‌ای از این گازها استفاده می‌شود که دشمن قصد تصرف موقعیتی را دارد.»

ارتش اوکراین در حال توزیع ماسک‌های ضد گاز همچنین برگزاری مانورهایی برای آماده کردن سربازان در مقابل چنین حملاتی است. با این وجود مربیان آموزش دهنده می‌گویند اگرچه ماسک‌های گاز به محافظت از نیروها کمک می‌کنند اما قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض این گازها بر اثربخشی آنها تأثیر می‌گذارد.

نیروهای روسیه تاکنون ۱۸ درصد از خاک اوکراین را اشغال کرده‌اند و پس از ماه‌ها درگیری مرگبار، هم اکنون به آرامی اما پیوسته در حال پیشروی در شرق اوکراین هستند.

دست‌کم ۱۳ کشته در اثر حمله روسیه به چرنیهیف اوکراین

حمله موشکی روسیه روز چهارشنبه ۱۷ آوریل به شهر چرنیهیف در شمال اوکراین دست‌کم ۱۳ کشته و بیش از ۶۰ زخمی در میان ساکنان آن برجای گذاشت.

ایهور کلیمنکو، وزیر کشور اوکراین اعلام کرد که حمله امروز، به چهار ساختمان چند طبقه و یک بیمارستان، یک مرکز آموزشی و ده‌ها خودروی شخصی آسیب رسانده است.

به گفته مقامات منطقه، روسیه این حمله را با سه موشک کروز اسکندر انجام داده و ویدئوهای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، شعله‌های آتش و ستون‌های دود سیاه را نشان می‌دهد که بر فراز این شهر تاریخی که در حدود ۱۵۰ کیلومتری کی‌یف قرار دارد، بلند شده است.

به گفته الکساندر لوماکو، سرپرست شهرداری چرنیهیف، سه انفجار در بخش شلوغی از شهر درست بعد از ساعت ۹ صبح به وقت محلی روی داده و یک ساختمان چند طبقه ویران شده است.

او افزود: «متاسفانه روسیه همچنان به فعالیت‌های تروریستی علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی ادامه می‌دهد؛ موضوعی که بار دیگر در چرنیهیف تأیید شد.»

همزمان با تشدید حملات روسیه به شهرهای اوکراین که به شدت از کمبود امکانات دفاعی رنج می‌برند، مقامات ارشد این کشور درخواست‌های خود را از جامعه بین‌الملل برای حمایت از این کشور تشدید کردند و از آنها خواستند که مانع از ایجاد ویرانی‌های بیشتر شوند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز ساعاتی پس از حمله، خواستار عزم و حمایت متحدان اوکراین شد. او گفت: «اگر اوکراین تجهیزات دفاع هوایی کافی دریافت می‌کرد و عزم جهان برای مقابله با ترور روسیه کافی بود، این اتفاق نمی‌افتاد.»

اوکراین با کمبود مهمات مواجه است زیرا بودجه حیاتی مورد نیاز آن، ماههاست در ایالات متحده توسط جمهوریخواهان کنگره مسدود شده و اتحادیه اروپا نیز در تحویل به موقع مهمات ناکام بوده است.

 

دیگر خبرها

  • سرقت بیش از ۲۳۳ هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی
  • سرقت ۲۵۰ هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی
  • انانیموس: سرور‌های ارتش رژیم صهیونیستی هک شد
  • ۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟
  • اوکراین:روسیه برای پاکسازی سنگرها از گاز اشک‌آور استفاده می کند
  • رئیس جمهور هوادار روسیه در سودای نخست‌وزیری کرواسی
  • دور دوم انتخابات مجلس در تهران الکترونیکی برگزار می‌شود
  • بخش زیادی از حملات هکری رژیم صهیونیستی به زیرساخت‌های ارتباطی خنثی شد
  • بخش زیادی از حملات هکری توسط رژیم صهیونیستی به زیرساخت‌های ارتباطی کشور خنثی شده است
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ