Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:02:26 GMT

شاهرود از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۶۵۲۰

شاهرود از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد

به گزارش ایرنا، رضا چمن شامگاه جمعه به رسانه ها افزود: با وجود آن که در موج پنجم شهرستان شاهرود با تاخیر به وضعیت قرمز کرونایی رسیده بود اما با سیر نزولی موارد ابتلا در هفته اخیر، از امشب در وضعیت نارنجی قرار گرفته است. 

وی وضعیت شهرستان میامی را زرد کرونایی اعلام کرد و اظهار داشت: تا ظهر امروز ۲۶ شهریورماه افزون بر ۱۴۵هزار دُز واکسن در شهرستان های شاهرود و میامی به جامعه هدف تزریق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چمن با بیان اینکه حدود ۴۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال دست‌کم یک دُز واکسن دریافت کردند، ابراز داشت: واکسیناسیون جمعیت دانشجویان با شتاب بالایی ادامه دارد و در صورت استمرار توزیع مناسب واکسن و روند رو به کاهش بیماران کووید۱۹ آرامش نسبی به جامعه بازخواهد گشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به روند رو به کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شرق استان سمنان اشاره کرد و گفت: شهروندان پس از تزریق واکسن همچنان شیوه نامه های بهداشتی و موازین پیشگیری از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی را در دستور کار خود داشته باشند. 

اکنون در استان سمنان شهرستان های سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار، و مهدیشهر در وضعیت نارنجی کرونایی و شهرستان‌های میامی، آرادان و سرخه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند. 

بیمارستان امام حسین(ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۶۴ تن دیگر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع تلفات این ویروس در کشور به ۱۱۶ هزار و ۴۳۶ تن رسید.

همچنین از دیروز(پنجشنبه) تا امروز جمعه ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۷ هزار و ۶۰۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که 2 هزار و ۵۳۷ نفر از آنها بستری شدند. اکنون مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۱۳تن رسید.

برچسب‌ها ویروس کرونا کووید-19 واکسن دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 واکسن ویروس کرونا کووید 19 واکسن دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۶۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگرفتگی در بخش‌هایی از شیراز/ سامانه بارشی امشب از فارس خارج می‌شود

ایسنا/فارس مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس ضمن تأیید آبگرفتگی در برخی نقاط شیراز، گفت: این سامانه نهایتاً امشب از استان خارج خواهد شد.

غلامرضا غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به فعالیت سامانه بارشی که از ظهر امروز در شیراز شدت گرفت، گفت: این سامانه به صورت نقطه‌ای در استان و حتی در سطح شهر شیراز فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در بخش‌هایی از نقاط شیراز مثل بلوار گلستان، چهار راه زند، دروازه سعدی و... شاهد آبگرفتگی معابر هستیم، افزود: با توجه به حجم بارش‌های طی ساعات اخیر این آبگرفتگی طبیعی است البته نیروهای شهرداری در سطح شهر برای رفع آبگرفتگی در حال فعالیت هستند.

غلامی در خصوص وضعیت شهرک سعدی نیز گفت: در شهرک سعدی به دلیل بند خاکی که زدیم، از ورود آب به سطح شهر جلوگیری شده است و آب به آرامی وارد شهر می‌شود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس درباره دروازه قرآن هم گفت: وضعیت دروازه قرآن آرام است و هنوز آب وارد لوله‌هایی که جدیداً برای جلوگیری از سیلاب کارگذاری شده، نشده است.

وی با بیان اینکه درباره آبگرفتگی در بازار وکیل هم گزارشی نداشتیم، گفت:‌ به دلیل حفظ امنیت شهروندان، تا اطلاع ثانوی کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز مسدود شده است البته هنوز آب رودخانه خشک سرریز نشده است اما چون بارش‌ها غیر قابل پیش‌بینی است، این کار انجام شده است.

غلامی با تصریح اینکه این سامانه نهایتاً تا امشب در استان فعالیت دارد و بعد از آن استان خارج می‌شود، گفت: پیک بارش‌ها همین ساعات بوده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس در خصوص وضعیت شهرستان‌ها هم گفت: وضعیت شهرستان‌ها خوب است و تاکنون گزارشی از آبگرفتگی یا سیلاب نداشتیم.

وی با بیان اینکه همچنین وضعیت تردد در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی فارس روان است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، گفت: این سامانه بارشی در شیراز تاکنون ۲۰ میلی‌متر بارندگی همراه داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • آبگرفتگی در بخش‌هایی از شیراز/ سامانه بارشی امشب از فارس خارج می‌شود
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان