Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@11:35:28 GMT

خراسان شمالی از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۶۶۴۹

خراسان شمالی از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد

طبق آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، تمامی شهرستان‌ های خراسان شمالی از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد.

 پیش از این تنها ۲ شهرستان مانه و سملقان و رازوجرگلان در وضعیت رنگبندی نارنجی کرونایی قرار داشتند و ۶ شهرستان در وضعیت قرمز بودند.

با روند نزولی مبتلایان در خراسان شمالی براساس رنگ‌بندی جدید از روز جمعه ۲۶ شهریور ماه شهرستان‌های بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، فاروج، گرمه، جاجرم در وضعیت نارنجی (پرخطر) و رازوجرگلان نیز در وضعیت زرد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موج پنجم با سویه جدید ویروس کرونا تحت عنوان دلتا در خراسان شمالی از نیمه دوم مردادماه در خراسان شمالی اوج گرفت و با شتابی بی سابقه روزهای سیاه و مرگبار کرونایی در استان بجا گذاشت و به گفته مسوولان در حال حاضر این خطه از قله موج پنجم عبور کرده است.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز شبانه روز گذشته پنج بیمار مبتلا به کرونا در استان جان باختند و با شناسایی ۸۳ بیمار مبتلا به کووید۱۹ هم اکنون ۵۵۳ بیمار با علایم بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

از ابتدای آغاز طرح ملی واکسیناسیون در خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور، تاکنون ۳۰۴ هزار و ۷۴۵ واکسن کرونا به استان وارد و ۲۷۴ هزار دُز تزریق شده است و اینک ۴۲ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند که این میزان در موج پنجم افزایش زیادی داشته است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۶۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌ ذبینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور / وضعیت قرمز در کرمان و یزد

رییس موسسه تحقیقات آب کشور از پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در استان‌های کرمان، یزد و مازندران طی حدود ۶۰ ساعت، ۷۰ تا ۹۰ میلی‌متر بارندگی‌ داشته باشیم.   به گزارش مهر به نقل از وزارت نیرو، محمدرضا کاویان‌پور رئیس مؤسسه تحقیقات آب کشور از فعال شدن سامانه بارشی جدید در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: این سامانه بارشی از امروز یکشنبه فعال می‌شود و اوج بارندگی‌ها در روز چهارشنبه هفته جاری پیش‌بینی شده است.   وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در برخی از نواحی استان‌های سمنان، گلستان، اصفهان و فارس ۵۰ تا ۷۰ میلی‌متر بارندگی رخ خواهد داد.   کاویان‌پور ادامه داد: همچنین طی ۴۸ ساعت بین ۴۰ تا ۶۰ میلی‌متر بارندگی را در استان‌های تهران، البرز، مرکزی، همدان، قم و نیز چهارمحال و بختیاری شاهد خواهیم بود.   رئیس مؤسسه تحقیقات آب کشور یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود از بعدازظهر روز دوشنبه هفته جاری، طی ۳۶ ساعت در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی بین ۳۰ تا ۶۰ میلی‌متر بارندگی به ثبت برسد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • مهارت کارشناسان اورژانس ناجی مادر و نوزاد دوقلویش
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز
  • وضعیت «قرمز» هوا در اهواز
  • وضعیت قرمز بازار گوشت
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان؛ وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • پیش‌ بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور / وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • پیش‌ ذبینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور / وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور؛ وضعیت قرمز در کرمان و یزد