Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی سعیدی نژاد معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی لارستان گفت: همچنین تاکنون حدود ۵۰۰ هکتار از این سطح برای کشت این محصول در سطح شهرستان آماده سازی شده است.

او با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی این محصول از سوی دولت به ازای هر کیلو کلزا ۱۵۰ هزار ریال تعیین شده است، ابراز امیدواری کرد که استقبال کشاورزان و کلزا کاران در سال زراعی جاری از این محصول بیش از گذشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعیدی نژاد تصریح کرد: در جلسات متعدد و هماهنگی‌های صورت گرفته تقسیم بندی سطح تعهد ابلاغی بر اساس مراکز خدمات جهاد کشاورزی تا سطح پهنه انجام شده است که مخاطب یابی و سایر اقدامات ترویجی از جمله برگزاری کلاس‌های آموزشی، آموزش انفرادی افراد در مراکز، تهیه پوستر و بنر، عقد قرارداد با ۳۶ نفر کلزاکار نیز در سطح ۵۰۰ هکتار انجام شده است.

به گفته او، تهیه و تامین بذر کلزا و کود‌های شیمیایی مورد نیاز شهرستان توسط کارگزاری‌های بخش خصوصی و کارگزاری‌های زیرمجموعه اداره تعاون روستایی شهرستان در حال انجام است و تا کنون میزان ۱۰ تن بذر کلزا وارد شهرستان شده که در حال توزیع بین کشاورزان کلزاکار است.

این مسئول با بیان اهمیت تولید کلزا وتلاش درجهت افزایش تولید دانه‌های روغنی و تامین روغن مورد نیاز کشور تصریح کرد: اصلاح رعایت تناوب زراعی، کنترل آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز، تغذیه زنبور‌های عسل، تامین خوراک دام از مزایای کاشت این دانه روغنی است.

کاشت این محصول در لارستان از نیمه دوم مهر ماه آغاز و تا نیمه اول آبان ماه ادامه خواهد داشت.

شهرستان لارستان دارای ۵۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان ۳۲ هزار هکتار دیم و ۲۳ هزار هکتار نیز آبی است. این شهرستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی لارستان کشت کلزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۶۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند

امام جمعه مرند در مراسم تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه با بیان اینکه یکی از الویت‌های جهادکشاورزی باید تامین امنیت غذایی باشد گفت: دستگاه‌های اجرایی مربوطه باید نظارت خود را افزایش دهند تا کیفیت محصولات ارائه شده به مردم مخصوصاً نان پخت شده افزایش یابد.

حجت الاسلام نعمت زاده با تاکید بر افزایش بازدهی نانوایی‌های شهرستان مرند اظهار کرد: استفاده از دستگاه‌های مبتنی بر علم روز در نانوایی‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات این حوزه را رفع کند.

وی به گله مندی مردم در خصوص قیمت‌ها اشاره و تاکید کرد: مسئولین ضمن کنترل کیفیت محصولات ایجاد ثبات قیمت کالا‌ها را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

فرماندار مرند نیز در این جلسه با بیان اینکه امروزه گندم جزو موضوعات راهبردی کشور محسوب می‌شود گفت: جهادکشاورزی شهرستان مرند آماده است بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی نسبت به خرید تضمینی گندم اقدام کند.

 عباسی ادامه داد: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ پیش بینی می‌شود میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان مرند ۳۱ هزار و ۵۰۰ تن باشد.

وی با بیان اینکه علاوه بر گندم کلزا نیز جزو محصولات استراتژیک محسوب می‌شود افزود: پیش بینی کارشناسان کشاورزی از خرید تضمینی کلزا در سال زراعی پیش رو در شهرستان مرند ۲۶۰ تن می‌باشد.

فرماندار مرند ادامه داد: در شهرستان مرند ۲ مرکز خرید تضمینی گندم و یک مرکز خرید تضمینی کلزا در حال فعالیت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب 
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه