Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@23:19:56 GMT

۶بیماری که با مصرف سس گوجه فرنگی بروز می کند

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۷۱۰۹

۶بیماری که با مصرف سس گوجه فرنگی بروز می کند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، بدون شک سس گوجه فرنگی در بین بسیاری از افراد به ویژه  جوانان در سنین بالا بسیار محبوب است، با این حال این سس ممکن است خطرات بزرگی برای سلامتی انسان ایجاد کند.

برایان بالان متخصص تغذیه هشدار داد که سس گوجه فرنگی حاوی پروتئین یا فیبر نیست، بلکه علاوه بر شربت ذرت فروکتوز حاوی قند، نمک و ادویه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در گزارشی به دلایلی اشاره کرد که تاکید می‌کند باید مصرف بیش از حد آن را متوقف کنید.

۱- خطر چاقی

بالان توضیح داد مصرف زیاد غذا‌های حاوی شربت ذرت فروکتوز با افزایش خطر چاقی و مقاومت به انسولین همراه است.

۲- فشار خون بالا

غذا‌های فرآوری شده نیز با افزایش التهاب در بدن ارتباط دارند و احتمال فشار خون بالا و عدم تعادل در سطح مواد معدنی در خون را افزایش می‌دهند.

۳- تری گلیسیرید بالا و مشکلات قلبی

سس گوجه فرنگی ارزش غذایی کمی دارد، زیرا حاوی فیبر یا پروتئین نیست و بنابراین هیچ فایده واقعی برای بدن ندارد، علاوه بر خطر ناشی از ارتباط قند و شربت ذرت با فروکتوز با تری گلیسیرید بالا و مشکلات قلبی نیز مرتبط است.

۴- اسیدیته معده

این متخصص تغذیه به کسانی که از مشکلات گوارشی مانند استرس گوارشی یا رفلاکس معده رنج می‌برند توصیه می‌کند از مصرف سس گوجه فرنگی خودداری کنند، زیرا سس گوجه فرنگی حاوی انواع اسید‌ها مانند اسید مالیک و اسید سیتریک که باعث اسیدیته و سوزش سر دل می‌شوند است.

۵- واکنش‌های آلرژیک

تحقیقات همچنین در مورد واکنش‌های آلرژیک هنگام مصرف سس گوجه فرنگی به دلیل آنکه سرشار از هیستامین آلرژن زا بوده، هشدار داده است.

۶- مفاصل و سنگ کلیه

مطالعات همچنین ارتباط غذا‌های فرآوری شده را با خطر التهاب اثبات کرده است، بنابراین سس گوجه فرنگی ممکن است مشکلات مفصلی ایجاد کند و خطر سنگ کلیه را نیز در بر دارد، زیرا حاوی درصد بالایی از سدیم است که کلسیم موجود در ادرار را افزایش می‌دهد.

پربیننده ترین هر آنچه از واکسن آسترازنکا باید بدانید نوشیدنی جادویی برای کاهش فشار خون کدام واکسن از فایزر موثرتر است؟ آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۶/۲۵) سیل واکسن کرونا به سمت کشور سرازیر شده است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سس گوجه سس گوجه فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۷۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه صحیح استفاده از انواع محصولات مراقبت پوست برای حفظ شادابی و سلامت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بهداشت نیوز، نکات مراقبتی پس از مصرف یک فرآورده، رعایت و اجرا شود (به ویژه مصرف ضد آفتاب ها)؛ به عنوان مثال سرم های پوستی حاوی رتینول که برای کاهش تیرگی و رفع چین و چروک صورت و بصورت بدون نسخه در اختیار قرار می گیرد، می تواند باعث افزایش حساسیت بافت پوست به نور خورشید شود. بنابراین توصیه می شود پس از مصرف این فرآورده (در طول روز) از ضد آفتاب ها استفاده کرد.

از مصرف بیش از میزان توصیه شده محصولات خودداری شود؛ برای نمونه، مصرف بیش از حد برخی فرآورده های لایه بردار حاوی سالیسیلیک اسید یا گلایکولیک اسید که برای بهبود خطوط ریز و اسکار آکنه (جای جوش) عرضه می شود، می تواند منجر به قرمزی پوست، التهاب و کاهش تولید چربی سطح پوست شود.

به زمان مناسب مصرف هر فرآورده توجه شود؛ به طور مثال اگر مصرف همزمان سرم های پوستی حاوی ویتامین C و رتینول (هر دو به منظور جوانسازی و رفع تیرگی پوست) در برنامه مراقبت پوستی فرد باشد، باید زمان مصرف سرم ویتامین C به صبح و زمان مصرف سرم رتینول به شب موکول شود.

کسانی که پوست حساس دارند فقط با این روش از ویتامین C استفاده کنند

در هر برنامه مراقبت پوستی باید مرطوب کننده سازگار با نوع پوست را تهیه کرد؛ این امر علاوه بر حفظ شادابی پوست، منجر به جذب مناسب تر فرآورده های پوستی می شود.

کد خبر 846383 برچسب‌ها مهارت‌ها فوت‌ و فن خبر مهم پوست

دیگر خبرها

  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • تاثیر شگفت انگیز شکلات تلخ برای بیماری‌های روده‌ای
  • نحوه صحیح استفاده از انواع محصولات مراقبت پوست برای حفظ شادابی و سلامت
  • مصرف روزانه شکلات چه تاثیری بر روده دارد؟
  • این شکلات سطح کلسترول بد را افزایش می‌دهد | چه نوع شکلاتی انتخاب کنیم؟
  • خطرات از دست دادن آب بدن؛ چگونگی تأمین