Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید رضا کبدانی  مدیر جهاد کشاورزی سراوان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: سطح زیر کشت باغات سراوان ١٣ هزار و ۵٠٠ هکتار است که از این میزان هشت هزار هکتار به نخلستان‌های دیم و حدود پنج هزار هکتار به باغات خرمای آبی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه ۵۶ رقم خرما در سراوان تولید می‌شود که ٨٠ رصد آن رقم خرمای مضافتی و ١١ درصد خرمای رقم ربی است افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود افزون بر ۴٠ هزار تن خرما تولید وروانه بازار مصرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی سراوان خاطرنشان کرد:هم‌اینک ۵٠ واحد بسته‌بندی سنتی خرما و ١٩ واحد سردخانه جهت نگهداری خرما در حال خدمت‌رسانی به کشاورزان است.

وی ادامه داد: همچنین یک واحد تهیه شکلات، شیره و خمیر خرما در سراوان فعال و محصولات تولیدی را به داخل و خارج از کشور صادر می‌کند.

 سراوان یکی از شهرهای سیستان و بلوچستان و پنجمین شهر بزرگ و پرجمعیت این استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی کشاورزان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۷۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت نخیلات در ۴۷ هکتار از باغات کارون

به گزارش خبرنگار مهر، جبار حمادی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای از کشت ۴۷ هکتار باغ نخل رقم برحی در روستای عرب عباس شهرستان کارون خبر داد و بیان کرد: این نخیلات به روش جویچه‌ای آبیاری می‌شوند و با هزینه شخصی کشاورز احداث و نیاز به حمایت‌های مالی دارند.

وی افزود: خرما یکی از مهم‌ترین محصولات کشاورزی کشور است و اقتصادی بودن فعالیت در حوزه نخیلات نیازمند هموار کردن راه خرما برای حضور در بازارهای جهانی و توسعه صادرات این محصول است.

مدیر جهاد کشاورزی کارون ادامه داد: ایجاد زنجیره پیوسته تولید تا صادرات یکی از نکات مهمی است که می‌تواند بیشترین تأثیرگذاری را در بهبود وضعیت اقتصاد نخیلات داشته باشد.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین کارهایی که باید در این راستا انجام شود، تقویت نهادها و انجمن‌های محلی نخل و خرما است که با ایجاد همبستگی بین نخل‌داران، بازار از دست دلالان خارج شده و نخل‌داران بر بازار خرما حاکم می‌شوند.

کد خبر 6079728

دیگر خبرها

  • هماهنگی‌های لازم برای برداشت گندم در بخش سعدآباد انجام شد
  • کشف تریاک در مرز سراوان
  • ۳۲۷ واحد مرغداری در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است
  • برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان
  • انسداد ۲۰ محور روستایی در شمال سیستان و بلوچستان
  • یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان
  • انسداد ۲۰ محور روستایی در شمال سیستان و بلوچستان براثر بارندگی های سیل آسا
  • بارندگی مسیر گُشت به سراوان را بست
  • بازگشایی محور گلشن به سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان
  • کشت نخیلات در ۴۷ هکتار از باغات کارون