Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@05:21:36 GMT

فرانسه سفیرانش را از آمریکا و استرالیا فراخواند

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۷۵۵۴

فرانسه سفیرانش را از آمریکا و استرالیا فراخواند

به گزارش بامداد شنبه ایرنا، تارنمای نیویورک تایمز نوشت که وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد که سفیران این کشور در واشنگتن و کانبرا را در اعتراض به خبر جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در مورد تامین زیردریایی های هسته ای استرالیا بدون مشورت با مقام های فرانسوی، فرا می خواند.

ژان ایو لودریان در بیانیه ای اعلام کرد که این تصمیم توسط امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرانسه در پی امضای معاهده همکاری آمریکا، انگلیس و استرالیا و در واکنش به حذف پاریس از قرارداد ۹۰ میلیارد دلاری برنامه زیردریایی استرالیا، پنجشنبه (۲۵ شهریور) مراسم گرامیداشت روابط خود با آمریکا را نیز لغو کرد.

لودریان وزیر خارجه فرانسه گفت که معاهده آمریکا، انگلیس و استرالیا موسوم به "اوکوس" اقدامی "بی‌رحمانه" و "خنجری از پشت" است.  

وزیر خارجه فرانسه افزود: این تصمیم ناخوشایند، یکجانبه و غیرقابل پیش‌بینی من را به یاد بسیاری از اقدام های ترامپ می‌اندازد.  

برچسب‌ها انگلیس فرانسه استرالیا ایالات متحده آمریکا امانوئل مکرون ژان ایو لودریان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس فرانسه استرالیا انگلیس فرانسه استرالیا ایالات متحده آمریکا امانوئل مکرون ژان ایو لودریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۷۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربی‌ها پاسخ انتقام‌جویانه ایران به اسرائیل را محکوم کردند

کشورهای غربی که حمله اسرائیل به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق را محکوم نکرده بودند در بیانیه‌هایی پاسخ انتقام‌جویانه ایران علیه اسرائیل را محکوم کرده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، انگلیس و فرانسه که حمله اسرائیل به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق را محکوم نکرده بودند، در بیانیه‌هایی پاسخ انتقام‌جویانه ایران علیه اسرائیل را محکوم کرده‌اند.

ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس در بیانیه‌ای آنچه به ادعای او «حمله بی‌ملاحظه» ایران خوانده شده را محکوم کرده است. وزیر امور خارجه فرانسه هم گفته که این حمله را محکوم می‌کند.

مشارکت آمریکا و انگلیس در رهگیری پهپادهای ایرانیامیرعبداللهیان: به آمریکا هشدار لازم داده شده است

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختلاف شدید میان اعضای کابینه نتانیاهو درباره حمله ایران/ هشدار مهم آمریکا به اسرائیل درباره پاسخ به ایران/ گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا انگلیس و آلمان درباره اوضاع خاورمیانه/ احضار سفیر و کاردار ایران از سوی وزارت خارجه فرانسه و انگلیس
  • درخواست رهبران انگلیس و فرانسه از اسرائیل برای پاسخ ندادن به حمله ایران
  • اختلاف شدید میان اعضای کابینه نتانیاهو درباره حمله ایران/ هشدار مهم آمریکا به اسرائیل درباره پاسخ به ایران/ گفتگوی وزرای خارجه آمریکا انگلیس و آلمان درباره اوضاع خاورمیانه/ احضار سفیر و کاردار ایران از سوی وزارت خارجه فرانسه و انگلیس
  • درخواست ضدایرانی وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از انگلیس و فرانسه
  • فرانسه و انگلیس سفیر ایران را احضار کردند
  • فرانسه و انگلیس دیپلمات های ایران را احضار کردند
  • احضار سفرای ۳ کشور اروپایی به وزارت خارجه + جزئیات
  • غربی‌ها پاسخ انتقام‌جویانه ایران به اسرائیل را محکوم کردند
  • تغییر مسیر پروازهای هواپیمایی کانتاس استرالیا به انگلیس
  • تغییر مسیر پرواز استرالیا به انگلیس به دلیل تنش میان ایران و اسرائیل