Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@07:04:43 GMT

فرانسه سفرایش را از آمریکا و استرالیا فراخواند

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۷۶۰۴

فرانسه سفرایش را از آمریکا و استرالیا فراخواند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، همزمان با تشدید تنش در روابط فرانسه و آمریکا، حال پاریس اقدام به فراخواندن سفیرش از واشنگتن کرده و سفیر خود از پایتخت آمریکا را خارج کرده است.

فرانسه همچنین در اقدامی اعتراضی، سفیر خود از استرالیا را نیز به پاریس فراخوانده است.

پیشتر دولت فرانسه روز پنج شنبه آشکارا نارضایتی خود از امضای توافقنامه همکاری سه جانبه میان انگلیس، آمریکا و استرالیا را که به لغو قرارداد ۹۰ میلیاردی یک شرکت فرانسوی با دولت استرالیا برای ساخت زیردریایی منتهی شد، اعلام کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی امضای این توافقنامه همکاری سه جانبه، مراسم جشنی که قرار بود روز جمعه به مناسبت ۲۴۰ اُمین سالگرد جنگ چساپیک در سفارت فرانسه در شهر واشنگتن دی. سی برگزار شود، لغو شد.

یک مقام فرانسوی که خواست نامش فاش نشود، در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز گفت که این مراسم برگزار نخواهد شد و اینکه یک مقام بلندپایه نیروی دریایی فرانسه به پاریس بازخواهد گشت.

این مقام ناشناس تأکید کرد میزبانی این مراسم که با هدف تأکید ویژه بر استحکام ائتلاف آمریکا- فرانسه برگزار می‌شد، به دلیل انعقاد این توافقنامه امنیتی جدید دیگر «مضحک» به نظر می‌رسد.

بنا به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، مقامات فرانسه بارها تلاش کرده اند که این موضوع را با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا و «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی مطرح کنند اما در نهایت، این درخواست‌ها رد شدند.

گفتنی است، «ژان ایو لودریان» در اعتراض به تصمیم کانبرا برای پیوستن به این توافقنامه و لغو قرارداد خود با شرکت فرانسوی برای ساخت زیردریایی گفت: «مثل این بود که از پشت خنجر بزنید. ما بر پایه صداقت با استرالیا رابطه برقرار کرده ایم حال آنکه این اعتماد خدشه دار شده است. من امروز از خاتمه یافتن این توافق عصبانی هستم».

وی همچنین گفت که از استرالیا و آمریکا بابت این اقدام توضیح خواهد خواست.

کد خبر 5307044

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا فرانسه استرالیا ایالات متحده امریکا افغانستان رژیم صهیونیستی فلسطین ایران روسیه طالبان عراق لبنان انگلیس کره شمالی عربستان سعودی فرانسه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۷۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافقنامه آبی اردن-رژیم صهیونیستی می‌شود؟

با وجود مشارکت گسترده دولت اردن در عملیات پدافندی مقابل حمله انتقامجویانه جمهوری اسلامی ایران علیه اسرائیل، تل‌آویو هنوز به درخواست امان برای تمدید توافق آبی پاسخ نداده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه یدیعوت آحارانوت در خبری نوشت: کابینه اسرائیل قرار است تمدید توافقنامه آبی با اردن را مورد بررسی قرار داده و قول‌‌هایی در رابطه با موافقت با آن صورت گرفته است.

به نوشته این رسانه عبری زبان، تل‌آویو بعد از اظهارات مسئولین عالی‌رتبه اردنی در حمایت از فلسطین (و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه)، تل‌آویو در تمدید این توافق به شدت مردد شده بود.

اما منابع آگاه به آحارانوت خبر دادند، بعد از آن که جنگنده‌های اردنی نقش بسزایی در مقابله با پهپادهای ایرانی ایفا کردند، این نظر تلطیف شده است.

گفتنی است شماری از مسئولین امنیتی منطقه‌ای اعلام کردند که پدافندهوایی اردن برای مقابله با پهپادهایی که برای هدف قرار دادن رژیم اسرائیل از حریم هوایی این کشور می‌گذشت به حال آماده باش کامل درآمده بودند و حتی اخبار ضد و نقیضی در شبکه‌های اجتماعی در رابطه با نقش آفرینی یکی از شاهزاده‌های این کشور در سرنگونی شماری از پهپادها هم منتشر شد.

برخی از رسانه‌ها نیز از حضور جنگنده‌های اسرائیلی در حریم‌های اردن برای مقابله با پهپادهای ایرانی سخن گفته بودند.

رویترز نیز این اخبار را تایید کرد امری که باعث شد برخی از فعالان شبکه مجازی این پرسش را مطرح کنند که اگر اردن به دنبال حفظ حریم هوایی خویش است چرا به جنگنده‌های اسرائیلی اجازه می‌دهد تا با عبور از این حریم به سوریه که یک کشور عربی است حمله کند؟

اردن کاردار ایران را احضار کردالصفدی: اردن خواهان روابط حسنه با ایران استعراق و اردن حریم هوایی خود را بستند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تنیس آزاد بارسلون؛ حذف نادال از دور دوم، صعود رود
  • استرالیا بودجه دفاعی خود را افزایش می‌دهد
  • فیلم‌های دوهفته کارگردانان کن اعلام شد
  • کنایه مهاجرانی به آمریکا و فرانسه بعد از حمله به اسرائیل
  • اعلام فیلم‌های دوهفته کارگردانان جشنواره کن
  • تهدید آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان توسط سخنگوی نیروهای مسلح ایران
  • مسلمانان در صورت یک‌دلی و یک‌صدایی به تمام حقوق پایمال‌شده خود می‌رسند
  • توصیه سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح به سران آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • توافقنامه آبی اردن-رژیم صهیونیستی می‌شود؟
  • امان: اسرائیل بود که بحران را ایجاد کرد