Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-16@11:52:14 GMT

ادویه ای که چربی ها را فورا می سوزاند

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۷۷۹۸

ادویه ای که چربی ها را فورا می سوزاند

به گزارش جام جم آنلاین، تعدادی از آزمایشات بالینی نشان می‌دهد که زنجبیل ممکن است تأثیر کمی روی وزن بدن داشته باشد، یعنی کاهش وزن معجزه آسایی ایجاد نخواهد کرد.

بیشتر تحقیقات پیرامون مزایای کاهش وزن زنجبیل در مدل‌های حیوانی است. تحقیقات محدودی که بر روی انسان انجام شده است عمدتاً مطالعات کوچکی است که ممکن است مرتبط با عموم مردم نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنجبیل به سیری کمک می‌کند

در یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۲ ، ۱۰ مرد بعد از خوردن صبحانه ۲ گرم پودر زنجبیل خشک حل شده در آب گرم مصرف کردند. نتایج نشان داد که افراد بیشتر از نوشیدنی زنجبیل احساس سیری می‌کنند.

علاوه بر این، هنگامی که افراد نوشیدنی زنجبیل را مصرف می‌کردند، پس از صرف غذا به میزان ۴۳ کیلوکالری از دست دادند. با این حال، این تحقیق بصورت محدود صورت گرفته است.

در واقع زنجبیل ممکن است بر توانایی کاهش وزن فرد تأثیر بگذارد.

زنجبیل ممکن است به چربی سوزی کمک کند

در یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۹ در کره جنوبی به ۸۰ فرد چاق عصاره اتانولی زنجبیل بخارپز داده شد.

این مطالعه نشان داد که عصاره زنجبیل چربی بیشتری از بدن را می‌سوزاند. این نشان می‌دهد که یک مکمل زنجبیل حتی بدون تغییرات رژیم غذایی ممکن است کاهش وزن را تسهیل کند.

زنجبیل ممکن است ترشح انسولین را کاهش دهد

یک بررسی در سال ۲۰۱۸ نشان داد که زنجبیل هیچ تاثیری بر میزان انسولین ندارد اما مقاومت انسولین را کاهش می‌دهد، که می‌تواند عاملی در کاهش علائم دیابت نوع ۲ باشد. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد حفظ کاهش وزن با بهبود حساسیت به انسولین ارتباط دارد.

زنجبیل ممکن است به مدیریت وزن کمک کند

همین بررسی 2018 همچنین نشان داد که مصرف زنجبیل با کاهش وزن بدن، نسبت دور کمر به باسن و گلوکز ناشتا همراه است، اگرچه تغییری در BMI مشاهده نشد.

زنجبیل می‌تواند به کاهش التهاب کمک کند

در آزمایشات حیوانی، زنجبیل خواص ضد التهابی از خود نشان داده است. در آزمایشات بالینی انسانی، تحقیقات بیشتری لازم است، اما یک مطالعه کوچک نشان می‌دهد کسانی که زنجبیل مصرف کرده اند، درد التهابی کمتری نسبت به یک گروه دارونما تجربه کرده اند.

از آنجا که چاقی یک حالت التهاب مزمن است، مصرف زنجبیل ممکن است به حمایت از یک تمرین منظم ورزشی کمک کند که ممکن است به کاهش وزن بینجامد.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: زنجبیل کاهش وزن ادویه چربی سوزی زنجبیل ممکن نشان می دهد کاهش وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۷۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهی برای دوری از سرطان و بیماری‌های قلبی

به گزارش خبرآنلاین، محققان کالج لندن و دانشگاه علم و صنعت نروژ، ۲۹ مطالعه‌ی منتشرشده از سراسر جهان را تجزیه و تحلیل کردند تا ببینند آیا ارتباطی میان مصرف آجیل و خطر بیماری و همچنین علل کمتر شایع مرگ پیدا می‌کنند یا نه. این تحقیقات روی ۸۱۹ هزار نفر انجام شده بود که ۱۲ هزار نفر آن‌ها از مشکلات قلبی، ۹ هزار نفر دیگر یک مورد سکته داشتند و ۱۸ هزار نفر آن‌ها هم به سرطان مبتلا شده بودند. البته از این تعداد ۸۵ هزار نفر هم جان خودشان را از دست دادند.

نتایج این تجزیه و تحلیل نشان داد که آجیل یک منبع قدرتمند مبارزه با بیماری است. در این تحقیقات گفته شده که خوردن آجیل توان بدن برای مبارزه با بیماری‌ها را افزایش می‌دهد. محققان گفته‌اند که آجیل در بیماری‌های مختلف تاثیرهای متفاوتی می‌گذارد و به نحوی باعث بهبود اوضاع سلامت افراد می‌شود.

یافته‌ها نشان می‌دهد که این افراد همچنین خطر ابتلا به سرطان را ۱۵ درصد و خطر مرگ زودرس به هر علتی را ۲۲ درصد کاهش می‌دهند. همین مقدار خطر مرگ ناشی از بیماری‌های تنفسی را تا ۵۰ درصد و دیابت را نزدیک به ۴۰ درصد کاهش دهد.

مطالعات نشان می‌دهد که مصرف آجیل‌هایی مانند گردو و بادام‌زمینی با کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب، دیگر بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ و میر مرتبط است.

در تحقیقات قبلی گفته شده بود احتمال مبتلا شدن به سرطان در افرادی که روزانه یک مشت آجیل (۲۰ گرم) می‌خورند، ۳۰ درصد کمتر از افرادی است که آجیل مصرف نمی‌کنند. در تحقیقات جدیدتر گفته شده که خوردن آجیل احتمال ابتلا به مشکلات تنفسی را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

محققان خاطرنشان کردند: بهتر است افراد، روزانه سه نوع آجیل (مانند فندق، گردو و بادام‌زمینی) مصرف کنند.

‌اگر به دنبال یک میان‌ وعده‌ی بسیار سالم در طول روز هستید، حتما آجیل را در نظر داشته باشید.

منبع:newatlas

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894519

دیگر خبرها

  • کاهش قند خون و التهاب از مزایای مصرف روزانه زنجبیل
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • چهار دلیل که مانع از کاهش وزن می‌شود
  • مصرف کره بادام زمینی چه تاثیری بر فشار خون دارد؟
  • نوشیدن چای کامبوچا می تواند به کاهش چربی کمک کند
  • این ۴ دارو می‌توانند طول عمرتان را افزایش دهند
  • مزایا و معایب خام‌خواری را بدانیم
  • مزایا و معیاب خام‌خواری را بدانیم
  • مواد غذایی موثر در بهبود علائم «یائسگی»
  • راهی برای دوری از سرطان و بیماری‌های قلبی