Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@18:59:22 GMT

۱۱ شهرستان در استان مرکزی از وضعیت قرمز کرونا خارج شدند

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۸۱۶۲

۱۱ شهرستان در استان مرکزی از وضعیت قرمز کرونا خارج شدند

دکتر سید «محمد جمالیان» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهرستان‌های اراک، کمیجان، خنداب، شازند، آشتیان، دلیجان، محلات، خمین و فراهان از توابع استان مرکزی در گزارش اعلام شده وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند و ضوابط حاکم بر مناطق نارنجی در کنار رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی باید برای آن‌ها اعمال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: ۲ شهرستان‌ تفرش و زرندیه از توابع این استان نیز در  وضعیت زردکرونا رده‌بندی شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک توضیح داد: شمار مبتلایان و بیماران بستری و فوتی‌ها در مراکز درمانی استان مرکزی  روزهای اخیر تاحدودی کاهش یافته است اما، نباید با تغییر وضعیت رنگ‌بندی کرونا، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی میان شهروندان کمرنگ شود چرا که این اقدام مانع جهش سویه‌های دیگر ویروس کرونا می‌شود.

دکتر جمالیان یادآور شد: تزریق واکسن کرونا در استان با سرعت قابل قبولی جریان دارد و امید می‌رود که دربازه زمانی کوتاهی تمامی گروه‌های سنی واکسینه شوند و سطح  ایمنی لازم در جامعه ایجاد شده و شاهد کاهش نگرانی مردم و سیر نزولی کرونا باشیم.
بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی، شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در استان مرکزی ۳۹۰ مورد گزارش شد.
شمار مبتلایان کرونا در استان مرکزی تاکنون به ۹۱ هزار و ۵۶۶ نفر رسیده و شمار جان باختگان از مرز ۲ هزار و ۶۳۶ نفر گذشته است.
شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا اراک استان مرکزی مرگ و میر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اراک استان مرکزی ویروس کرونا اراک استان مرکزی مرگ و میر استان مرکزی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۸۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین هشدار وضعیت قرمز جوی در سال ۱۴۰۳ | خطر سیل بیخ گوش این استان‌ها

به گزارش همشهری آنلاین بر اساس این هشدار صبح سه‌شنبه بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و تگرگ استان‌های هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر را فرامی‌گیرد و سبب وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی گسترده می‌شود.

از جمله اثرات مخاطره‌آمیز این سامانه بارشی بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعدوبرق و تگرگ، آب‌گرفتگی معابر به‌صورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل، اختلال جدی در سفرهای بین‌شهری و داخل شهر و خسارت به محصولات باغی و زراعی است.

این سامانه همچنین می‌تواند پیامدهایی همچون «خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تأسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید و اختلال در سفرهای هوایی و دریایی» به همراه داشته باشد.

این شرایط روز چهارشنبه برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

توصیه می‌شود برای مواجهه مناسب با شرایط مخاطره‌آمیز پیشرو نسبت به «عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون و برون‌شهری، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان، بازگشایی دهانه پل‌ها، و اجتناب از سفرهای برون‌شهری» اقدام شود.

علاوه بر این توصیه می‌شود از فعالیت‌های کوه‌نوردی در این ایام اجتناب شود و شهروندان از تفرجگاه‌ها و سکونتگاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه خارج شوند.

«مدیریت زمین‌های کشاورزی، عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و انتقال محصولات کشاورزی دپو شده در فضای باز به مکان‌های مسقف» از دیگر توصیه‌هایی سازمان هواشناسی برای مواجهه مناسب با شرایط پیشرو است.

کد خبر 844490 برچسب‌ها سيل خبر مهم آب و هوا - ایران باران

دیگر خبرها

  • شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک است / هوای قزوین و شهرکرد بر مدار قرمز و نارنجی
  • خارج کردن جسد مرد ۴۲ ساله از چاهی با عمق ۲۰ متر در اراک
  • ارائه داروی "وارفارین" در سراسر استان مرکزی
  • دومین هشدار وضعیت قرمز جوی در سال ۱۴۰۳ | خطر سیل بیخ گوش این استان‌ها
  • یک کشته و هفت مجروح در تصادف جاده اراک - قم
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی چند روز آینده/ تداوم بارش‌ در این استان‌ها
  • شاخص آلودگی هوای استان تهران امروز دوشنبه ۲۷ فروردین
  • دومین وضعیت قرمز جوی در سال ۱۴۰۳ / این استان ها منتظر سیل باشند
  • صدور هشدار قرمز توسط هواشناسی استان کرمان/ احتمال وقوع سیل در برخی مناطق
  • خوشحالی مردم استان مرکزی از حمله ایران به رژیم صهیونیستی