Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حیوانات هم مانند دیگر موجودات حق زیست و حیات دارند؛ اما بسیاری از انسان ها، این حق حیات را از آن‌ها گرفته و دست به کشتار و قتل عام آ‌ن‌ها می‌زنند؛ در صورتی که نمی‌دانند این عمل آن‌ها چه آسیبی به محیط زیست و طبیعت وارد می‌کند.

در این گزارش به برخی از این قتل عام‌ها پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به جز دانمارک در کدام کشور‌ها مراسم قتل عام حیوانات وجود دارد؟

کشتار بی رحمانه ۱۴۲۸ دلفین سفید در جزایر فارو در دانمارک مجدد جنجال برانگیز شد. صحنه‌های این قتل عام به شدت دردناک و مشمئز کننده در حالی دست به دست می‌شود که بین شکارچیان و تماشاگران این شکار وحشیانه همه گروه‌های سنی و حتی کودکان نیز دیده می‌شوند. در حالی که فارونی‌ها ادعا می‌کنند که این عمل قانونی است، اما گروه‌های طرفدار حقوق حیوانات معتقدند این یک توحش نابخشودنی محسوب می‌شود. اهالی این جزیره دست به کشتار این جانوران به منظور استفاده از گوشت و چربی آن‌ها می‌زنند. برخی کاربران برای این کشتار دلفین‌ها با کنایه نوشته اند: «چون اروپایی‌ها بور و سفید هستند، اسم این کار بربریت و وحشیگری نیست و تامین گوشت است!» در ادامه به آیین برخی کشور‌ها که در آن حیوانات را قتل‌عام می‌کنند، پرداخته ایم.

ذبح نامتعارف در نپال

جشنواره «گادهیمای» یکی دیگر از مراسمی است که هزاران گاو و گوسفند در آن قربانی می‌شوند. این مراسم هر پنج سال طی دو روز در نپال برگزار می‌شود و از آیین مذهبی هندو در روستای «باریاپور» گرفته شده که معتقد است قربانی کردن برای الهه گادهیمای، شیطان را اسیر و به آن‌ها سعادت و خوشبختی ارزانی می‌کند. آن چه در این جشنواره با اعتراض مدافعان حقوق حیوانات مواجه شده شکل نامتعارف قربانی کردن است. در این جشنواره گاو‌ها را در محوطه‌ای جمع می‌کنند و آن‌ها را از پشت گردن می‌زنند. مدافعان حقوق حیوانات به دلیل خشونت قابل توجه این آیین از آن با عنوان بزرگ‌ترین کشتارگاه حیوانات در جهان نام می‌برند.

کشتن گاو‌ها بعد از مراسم گاوبازی در اسپانیا

مراسم گاوبازی در اسپانیا هم یکی از تفریح‌های معروف در دنیا محسوب می‌شود. مراسم «سن فرمین» در اسپانیا هر سال گردشگران زیادی را روانه این کشور می‌کند. در پایان این مراسم، گاوبازها، حیوان‌ها را دوره می‌کنند و با ضربات نیزه‌های تزیین شده و چاقو می‌کشند. به دلیل مخالفت‌هایی که با این مراسم شد، برگزاری جشنواره‌های گاوبازی در برخی از شهر‌های اسپانیا از جمله جزایر قناری ممنوع شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشتار حیوانات قتل عام قتل عام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۸۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام کشور بیشترین هزینه نظامی را ثبت کرد؟

آفتاب‌‌نیوز :

موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم اعلام کرد که هزینه‌های نظامی جهانی در سال ۲۰۲۳ به بالاترین میزان خود یعنی ۲.۴۴۳ تریلیون دلار رسید که بیشترین افزایش سالانه از سال ۲۰۰۹ تاکنون محسوب می‌شود.

بر اساس داده‌های گردآوری شده توسط این موسسه، هزینه‌ها نسبت به سال ۲۰۲۲ به میزان ۶.۸ درصد افزایش داشته است.

هزینه‌های نظامی جهان برای نهمین سال متوالی افزایش یافت و در هر پنج منطقه جغرافیایی تعریف‌شده توسط این موسسه و به ویژه در اروپا، آسیا و اقیانوسیه و خاورمیانه افزایش یافت.

مخارج نظامی به‌عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی جهانی در سال ۲۰۲۳ به ۲.۳ درصد افزایش یافت. بیشترین هزینه نظامی ثبت شده مربوط به آمریکا، چین، روسیه، هند و عربستان سعودی بود که مجموعا ۶۱ درصد از هزینه‌های نظامی جهان را تشکیل می‌دادند.

ایالات‌متحده و چین به ترتیب ۹۱۶ و ۲۹۶ میلیارد دلار به ارتش خود اختصاص دادند.

به نقل از بیزنس، نان تیان، محقق ارشد برنامه هزینه‌های نظامی و تولید تسلیحات موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم گفت: «افزایش بی‌سابقه در هزینه‌های نظامی پاسخی مستقیم به وخامت جهانی در صلح و امنیت است. دولت‌ها قدرت نظامی را در اولویت قرار می‌دهند، اما در معرض خطر مارپیچ اقدام-واکنش در چشم‌انداز بی‌ثبات ژئوپلیتیکی و امنیتی فزاینده‌ای هستند.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تبعیض جنسیتی در دانشگاه‌های دانمارک/ ۳۷ درصد دانشجویان دکتری دختر تجربه تحقیر کلامی دارند
  • در خورشیدگرفتگی ۲۰ فروردین چه چیزهای عجیبی مشاهده شد؟
  • پیام عجیب قهرمان المپیک پس از 9 ماه غیبت/ اخبار WWE
  • هشدار اسپانیا به رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح
  • اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است
  • کدام کشور بیشترین هزینه نظامی را ثبت کرد؟
  • کدام کشور‌ها شنبه تعطیل هستند؟
  • آماری هولناک از حیوان گزیدگی در کشور
  • مزایای استفاده از تولید آزمایشگاهی جنین حیوانات
  • مدل جدید هوش مصنوعی رفتار انسان را با دقت عجیبی پیش‌بینی می‌کند