Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:27:56 GMT

استرالیا به خروج سفیر فرانسه واکنش نشان داد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۹۳۲۵

استرالیا به خروج سفیر فرانسه واکنش نشان داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سیدنی مورنینگ هرالد؛ استرالیا از اقدام فرانسه مبنی بر فراخواندن سفیر خود از کانبرا ابراز تاسف کرد.

وزارت خارجه استرالیا در همین رابطه مدعی شد: کانبرا برای رابطه با پاریس ارزش قائل است و به فرانسه به عنوان بازیگری مهم در تضمین ثبات در منطقه ایندوپاسیفیک نگاه می کند.

این وزارتخانه افزود: بر مبنای ارزش های مشترک، مشتاقانه به دنبال تعامل با فرانسه در بسیاری از مسائلی هستیم که منافع مشترک را تأمین می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت فرانسه روز پنج شنبه، آشکارا نارضایتی خود را از امضای توافقنامه همکاری سه جانبه میان انگلیس، آمریکا و استرالیا که به لغو قرارداد ۹۰ میلیاردی یک شرکت فرانسوی با دولت استرالیا برای ساخت زیردریایی های تهاجمی منتهی شد، اعلام کرده بود.

در پی امضای این توافقنامه همکاری سه جانبه، مراسم جشنی که قرار بود روز جمعه به مناسبت ۲۴۰ اُمین سالگرد جنگ چساپیک در سفارت فرانسه در شهر واشنگتن دی. سی برگزار شود، لغو شد.

بعد از آن، فرانسه سفرای خود را از واشنگتن و کانبرا فراخواند تا با آنها پیرامون تنش به وجود آمده مشورت کند.

«ژان ایو لودریان» در اعتراض به تصمیم کانبرا برای پیوستن به این توافقنامه و لغو قرارداد خود با شرکت فرانسوی برای ساخت زیردریایی گفته بود: «مثل این بود که از پشت خنجر بزنید. ما بر پایه صداقت با استرالیا رابطه برقرار کرده ایم حال آنکه این اعتماد خدشه دار شده است. من امروز از خاتمه یافتن این توافق عصبانی هستم».

وی همچنین گفت که از استرالیا و آمریکا بابت این اقدام توضیح خواهد خواست.

کد خبر 5307142 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: استرالیا فرانسه توافق نظامی ایالات متحده امریکا ایندوپاسیفیک ایالات متحده امریکا افغانستان رژیم صهیونیستی فلسطین ایران لبنان طالبان روسیه عراق انگلیس فرانسه کره شمالی سوریه عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۹۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تلاش برای نجات ده‌ها نهنگ به گل نشسته در غرب استرالیا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال
  • واکنش رنگرز به رقابت حساس گرایی و اسماعیلی
  • (ویدئو) تلاش برای نجات ده‌ها نهنگ به گل نشسته در غرب استرالیا
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • آرتتا: در نیمه دوم منضبط‌تر بودیم و واکنش خوبی نشان دادیم
  • فارین پالیسی: ۷۴ درصد اسرائیلی‌ها با واکنش به حمله موشکی ایران مخالفند
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آنتونی: شادی‌ام مقابل کاونتری به خاطر دفاع از منچستریونایتد بود
  • هنوز در خیابان‌های دمشق از پاسخ ایران به اسراییل حرف می‌زنند!
  • هنرمندی که برای صهیونیست‌ها خط و نشان کشید/ پرچم‌دار هنر انقلاب