Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@03:46:12 GMT

واتس‌اپ ۲۶۷ میلیون دلار جریمه شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۰۵۳۰

واتس‌اپ ۲۶۷ میلیون دلار جریمه شد

واتس‌اپ به دلیل نقض قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا، ۲۲۵ میلیون یورو (معادل ۲۶۷ میلیون دلار) جریمه شده است. این شرکت اعلام کرده است که قصد درخواست تجدیدنظر دارد.

به گزارش مشرق به نقل از ورج، کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند (DPC) این تصمیم را در یک حکم خلاصه شده ۸۹ صفحه‌ای منتشر کرد و خاطرنشان کرد که واتس‌اپ به شهروندان اتحادیه اروپا در مورد نحوه استفاده از داده‌های شخصی آنها، از جمله نحوه اشتراک‌گذاری این اطلاعات با شرکت مادر خود یعنی فیس‌بوک، به درستی اطلاع نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در حال حاضر به واتس‌اپ دستور داده شده که سیاست حفظ حریم خصوصی خود را به‌روز کند و نحوه اطلاع‌رسانی به کاربران در مورد نحوه اشتراک‌گذاری داده‌هایشان را تغییر دهد. این امر موجب می‌شود که سیاست‌های شرکت با مقررات عمومی حفاظت از داده‌های اروپا (GDPR) که بر نحوه جمع‌آوری و استفاده شرکت‌های فناوری از داده‌ها در اتحادیه اروپا نظارت می‌کند، مطابقت پیدا کند. مقررات عمومی حفاظت از داده‌های اروپا در ماه مه سال ۲۰۱۸ به اجرا درآمد و واتس‌اپ یکی از اولین شرکت‌هایی است که تحت این مقررات تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.

سخنگوی واتس‌اپ در این رابطه بیان کرده است که این شرکت در مورد این تصمیم تقاضای تجدیدنظر خواهد کرد. وی می‌گوید: «واتس‌اپ متعهد به ارائه خدمات امن و خصوصی است. ما همواره تلاش کرده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که اطلاعات ارائه شده از سوی ما شفاف و جامع است و این کار را ادامه خواهیم داد. ما با تصمیمی که روز گذشته در مورد شفافیتی که در سال ۲۰۱۸ به مردم ارائه داده‌ایم موافق نیستیم و مجازات‌ها کاملاً نامتناسب است.»

تصمیم کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند با تحقیقی در سال ۲۰۱۸ آغاز شد. این دومین جریمه بزرگی است که بر اساس مقررات عمومی حفاظت از داده‌های اروپا وضع شده است. در ماه تیر سال جاری نیز، آمازون به دلیل نقض قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا به رکورد ۸۸۷ میلیون دلار جریمه محکوم شد.

منبع: جام جم آنلاین

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان واتس اپ حریم خصوصی جریمه فناوری حفاظت از داده اتحادیه اروپا واتس اپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۰۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین واتس‌اپ را فلج کرد

ایتنا - دولت چین پس از مسدود کردن واتس‌اپ در سال ۲۰۱۷، اینبار کمپانی اپل را مجاب کرده تا این پیام‌رسان محبوب را که بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد، از اپ‌استور این کشور به‌طور کلی حذف کند.
نگرانی‌های مربوط به امنیت ملی در دولت چین باعث شد تا کمپانی مادر متا با زیرمجموعه‌های نرم‌افزاری خود فیس‌بوک و اینستاگرام از سال ۲۰۰۹ و پلتفرم محبوب واتس‌اپ از سال ۲۰۱۷ در این کشور مسدود شده و از دسترس کاربران خارج شود.

هرچند برخی از کاربران چینی در طی این سال‌ها با استفاده از vpn از این پلتفرم‌ها استفاده می‌کردند، اما با درخواست جدید دولت چین از کمپانی اپل، مبنی بر حذف واتس‌اپ و تردز از اپ‌استور این کشور به ملی دسترسی کاربران چین از این نرم‌افزارها قطع می‌شود.

سخنگوی اپل به وال‌استریت‌ژورنال می‌گوید: «ما موظف هستیم تا حتی در صورت مخالفت، از قوانین کشورهایی که در آن فعالیت داریم، پیروی کنیم.»

این اولین‌بار نیست که دولت چین از این دست سانسورها انجام می‌دهد. پیش از این پلتفرم‌های غربی دیگری از جمله جیمیل، یوتیوب، اسنپ‌چت و اسپاتیفای نیز در چین سانسور شده‌اند.

چین یکی از مهم‌ترین بازارهای اپل در جهان است. «تیم کوک»، مدیرعامل غول فناوری ماه گذشته از این کشور بازدید کرد تا یک فروشگاه جدید در شانگهای افتتاح کند.

«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا چند سال قبل گفته بود که واتس‌اپ بیش از ۲ میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد و در فوریه گذشته اعلام شد که تردز بیش از ۱۳۰ میلیون کاربر جهانی دارد.

دیگر خبرها

  • چرا به‌زودی تمام گوشی‌ها گران می‌شوند؟
  • شمار مشترکین جدید نتفلیکس به ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسید
  • چین واتس‌اپ را فلج کرد
  • تردز و واتس‌اپ از اپ‌استور چین حذف شد
  • یک پیامرسان مهم و یک شبکه اجتماعی از اپ استور چین حذف شدند
  • سهمیه سری آ ایتالیا برای شرکت در لیگ قهرمانان اروپا اضافه شد
  • رزمی کاران ایرانی قربانی کلاهبرداران روادید در تایلند
  • شرکت صنایع غذایی متخلف در زنجان هفت میلیارد ریال جریمه شد
  • درآمد ۵میلیارد دلاری از صادرات خدمات فنی و مهندسی
  • صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده