Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@16:48:41 GMT

خدمات مدیریت دارایی کارگزاری آگاه چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۰۸۳۲

خدمات مدیریت دارایی کارگزاری آگاه چیست؟

در این مقاله قصد داریم بیشتر به توضیح این مبحث بپردازیم و برای شما از خدمات مدیریت دارایی کارگزاری آگاه بگوییم. با ما همراه باشد.

مدیریت دارایی چیست و ابزارهای آن کدامند؟

مدیریت دارایی یکی از روش‌های غیر مستقیم سرمایه‌گذاری در بازار بورس و سرمایه است. در سرمایه‌گذاری غیر مستقیم افراد به جای این که خودشان اقدام به خرید و فروش سهام کنند، این کار را به متخصصین و کارشناسان می‌سپارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی افرادی که دانش، اطلاعات، تخصص و زمان کافی دارند دارایی دیگران را مدیریت می‌کنند و این دارایی را در بورس به جریان می‌اندازند تا نفع آن به صاحبان سرمایه برسد.

در این شیوه نهادهای مجازی که مجوز دارند و تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار هستند با بهره‌گیری از تحلیلگران مجرب و ابزارهای مالی، مدیریت دارایی افراد را در بورس برعهده می‌گیرند در سهم‌های پربازده سرمایه‌گذاری و سود مناسبی برای مشتریان خود کسب می‌کنند.  برای مدیریت دارایی از دو نوع ابزار استفاده می‌شود: 1- صندوق‌های سرمایه‌گذاری 2- سبدگردانی اختصاصی.

صندوق‌های سرمایه گذاری

 صندوق‌های سرمایه‌گذاری با تجمیع سرمایه افراد و صرف آن در خرید دارایی‌های مالی مختلف این امکان را ایجاد می‌کنند که سرمایه‌گذاران از سود بازار بهره‌مند شوند. سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها یکی از روش‌های کم ریسک بازار است. طبیعتا با وجود افراد متخصص در این صندوق‌ها هنگام صعود بازار، سود مناسب و هنگام ریزش بازار، ضرر کمی متوجه صاحبان سرمایه می‌شود. صندوق‌ها بر اساس نوع و نحوه سرمایه‌گذاری انواع مختلفی دارند. بر اساس نوع سرمایه‌گذاری به صندوق‌ در سهام، صندوق درآمد ثابت و صندوق‌ مختلط و بر اساس نحوه سرمایه‌گذاری به صندوق قابل معامله (ETF) و صندوق مبتنی بر صدور و ابطال تقسیم می‌شوند.

سبدگردانی اختصاصی

در سبدگردانی اختصاصی همان‌طور که از نامش پیدا است سبد متنوعی از دارایی‌های مالی تشکیل می‌شود. این سبد اختصاصی متناسب با درجه ریسک‌‌پذیری و اهداف مالی افراد چیده می‌شود و تحت نظارت و مدیریت افراد حرفه‌ای و متخصص قرار می‌گیرد.

سبدگردانی از خدمات قابل ارائه توسط کارگزاری‌ها و سایر شرکت‌های دارای مجوز از طرف سازمان بورس است. فرد با بستن قرارداد سبدگردانی، مسئولیت مدیریت دارایی و معاملات اوراق بهادار خود را به افراد خبره واگذار می‌کند و بر خلاف صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری که در آن‌ها سرمایه تعداد زیادی از افراد با هم مدیریت می‌شود، در سبدگردانی خدمات به طور اختصاصی و به صورت جداگانه ارائه می‌شود. یکی از کارگزاران پیشگام در ارائه خدمات مدیریت دارایی کارگزاری آگاه است.

خدمات مدیریت دارایی کارگزاری آگاه

کارگزاری آگاه یکی از معتبرترین و با سابقه‌ترین کارگزاری‌ها و دارای رتبه الف در میان تمامی کارگزاران مطرح کشور است. این کارگزاری با بیش از 16 سال سابقه فعالیت در بازار سرمایه و مدیریت 14 صندوق سرمایه‌گذاری، توانسته بیش از 75 هزار میلیارد دارایی را تحت مدیریت خود درآورد و با بازدهی بیش از 36000 درصدی در صندوق‌های خود توانسته رکورددار پربازده‌ترین بستر سرمایه‌گذاری در مقایسه با سایر بازارها باشد. این میزان بازدهی نتیجه داشتن تیم مدیریتی قوی و فوق حرفه‌ای آگاه است. در ادامه با معرفی خدمات مدیریت دارایی کارگزاری آگاه شما را بیشتر با روند فعالیتی آگاه آشنا خواهیم کرد.    

معرفی صندوق‌های سرمایه‌گذاری آگاه 

گفتیم که آگاه در طول سال‌های فعالیت خود صندوق‌های متنوعی را ارائه کرده است. در زیر تعدادی از این صندوق‌ها و بازدهی آن‌ها را آورده‌ایم.

صندوق مشترک آگاه

صندوق مشترک آگاه از نوع صندوق‌های در سهام و مبتنی بر صدور و ابطال است که توانسته از زمان شروع فعالیتش یعنی سال 1387 تا کنون، 36000 درصد بازدهی را به سهامدارانش تقدیم کند. این به آن معناست که اگر در سال 1387 شما یک واحد این صندوق به ارزش 100 هزارتومان را خریداری کرده بودید، اکنون آن 100 هزار تومان به بیش از 37 میلیون تومان تبدیل شده بود.

صندوق هستی‌بخش آگاه

صندوق در سهام و قابل معامله هستی بخش آگاه با نماد معاملاتی «آگاس» از سال 1394 فعالیت خود را آغاز کرد. بازدهی این صندوق در یک سال گذشته بیش از 210 درصد بوده است.

صندوق یاقوت آگاه

صندوق درآمد ثابت و قابل معامله یاقوت آگاه، با نماد معاملاتی «یاقوت» از سال 1399 فعالیت خود را آغاز کرده است و توانسته در یک سال گذشته بازدهی 20 درصدی را برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آورد.

از دیگر صندوق‌های آگاه می‌توان به صندوق مختلط یکم نیکوکاری آگاه، صندوق درآمد ثابت و قابل معامله در بورس همای آگاه، صندوق‌ سرمایه‌گذاری در سهام و مبتنی بر صدور و ابطال زمرد آگاه و... اشاره کرد.

معرفی سبدگردانی آگاه

گروه آگاه در سال 1386 مجوز سبدگردانی خود را نیز از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرد. حداقل مبلغ قابل سرمایه‌گذاری در سبدگردانی اختصاصی آگاه در حال حاضر 5 میلیارد تومان است. مراحل سرمایه‌گذاری در سبدگردانی آگاه را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

 

در طی انعقاد قراردادی با شرکت سبدگردان آگاه، روابط کاری و حقوقی بین سرمایه‌گذار و شرکت تعریف خواهد شد و پس از آن مدیریت دارایی شخص بر عهده کارگزاری آگاه قرار می‌گیرد تا با ارائه بازده مناسب رضایت خاطر سرمایه‌گذار تامین شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات مدیریت دارایی کارگزاری آگاه می‌توانید به سایت آگاه اینوست مراجعه و جزئیات بیشتری به دست آورید.

جمع‌بندی

دو روش‌ غیر مستقیم سرمایه‌گذاری در بازار بورس، صندوق‌ سرمایه‌گذاری و سبدگردانی اختصاصی است که از ابزارهای مدیریت دارایی به شمار می‌روند. در مدیریت دارایی نهادهای مجاز از جمله کارگزاری‌ها مدیریت دارایی افراد را بر عهده می‌گیرند تا با سرمایه‌گذاری اصولی بهترین بازده را به مشتریان خود پرداخت کنند. خدمات مدیریت دارایی کارگزاری آگاه از پیشگامان این حوزه است که با ارائه صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلف و سبدگردانی حرفه‌ای توانسته بازدهی فوق‌العاده‌ای را به سهامداران خود تقدیم کند.

منبع: فارس

کلیدواژه: سرمایه گذاری مدیریت بورس دانش صندوق های سرمایه گذاری سبدگردانی اختصاصی سرمایه گذاری قابل معامله صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۰۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طغیان رودخانه‌ها راه ارتباطی ۳۸ روستا در هرمزگان را مسدود کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: به علت شدت بارندگی و طغیان رودخانه‌های فصلی راه ارتباطی ۳۸ روستا در استان مسدود شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، مهرداد حسن‌زاده اظهار کرد: تیم‌های امداد و خدمات رسان در ستاد مدیریت بحران استان همچنان پیگیر بازگشایی این راه‌های ارتباطی هستند.

وی بیان کرد: از ابتدای شروع بارندگی‌ها به علت وزش باد شدید، برق، ۴۰ روستا در هرمزگان قطع شد که با تلاش تیم‌های خدمات رسان مشکل ۱۶ روستا هم اکنون برطرف شده است.

مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان ادامه داد: برای رفع مشکل برق ۲۴ روستای دیگر نیز نیروهای امدادی و خدماتی در منطقه حضور دارند و در حال فعالیت هستند.

حسن زاده، همچنین از رفع مشکل فیبر نوری در رودان خبر داد و گفت: فیبرنوری این شهرستان که به علت بارندگی و وزش باد قطع شده بود با تلاش تیم‌های خدمات رسان رفع شده است.

وی همچنین به مشکل قطعی آب چندین روستا در استان اشاره و تصریح کرد: تیم‌های خدمات رسانی به مناطق مورد نظر اعزام شدند و در حال فعالیت جهت رفع مشکل آب رسانی به روستاها هستند.

کد خبر 745288

دیگر خبرها

  • نامه سرگشاده سهامداران و فعالان بازار سهام به رییس مجلس
  • معرفی رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه فیروزکوه
  • دسترسی آسان سرمایه‌گذاران خارجی به خدمات فراجایی در قم
  • صندوق ذخیره فرهنگیان بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری است
  • سرمایه‌گذاری‌های قانونی در حوزه استخراج رمز دارایی حمایت می‌شوند
  • پیش بینی بودجه عمرانی ۳ میلیاردی برای سازمان هواپیمایی
  • تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی
  • مولدسازی دارایی‌های دولت برای پشتیبانی از تولید و مشارکت عمومی
  • برخورداری از خدمات صندوق عشایری و روستایی با تولد فرزند سوم
  • طغیان رودخانه‌ها راه ارتباطی ۳۸ روستا در هرمزگان را مسدود کرد