Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@17:44:12 GMT

قیمت طلا امروز ۲۷ شهریور/سکه ریزشی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۱۰۴۰

قیمت طلا امروز ۲۷ شهریور/سکه ریزشی شد

اونس جهانی طلا با روند کاهشی به ۱۷۵۵ دلار رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۳۸ هزار تومان کاهش یافت.

ادامه روند کاهشی اونس جهانی و کاهش نرخ ارز در بازار موجب شد قیمت سکه همچنان در مسیر کاهشی باقی بماند و مرز ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست داد و به قیمت ۱۱ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان رسید.

قیمت نیم سکه پنج میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و ربع سکه سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزان شدن سکه در کنار افت معاملات بازار طلا

قیمت انس جهانی طلا روز گذشته در کانال یک هزار و ۷۵۴ دلار معامله شد. تحلیلگران وال استریت می‌گویند پس از گزارش تورم آمریکا وضعیت آینده سیاست‌گذاری‌های پولی آمریکا نامشخص است. حال آیا ریزش انس جهانی طلا ادامه‌دار است و بر بازار طلای ایران هم اثر می‌گذارد؟

سایت اتحادیه طلا در پاسخ به این پرسش نوشته است: « قیمت جهانی طلا در معاملات دیشب هم افت اندکی را به ثبت رسانده بود. این نوسان‌های کوچک نشان‌دهنده وجود عدم قطعیت و آینده‌ای نامشخص در بازار است.»

حال با روند نزولی قیمت دلار فروشندگان طلا این روزها به ارزان شدن طلا و سکه خوشبین هستند. آنها معتقدند با ساماندهی کابینه دولت سیزدهم روند بازار آرام شده است. به همین خاطر به نظر می‌رسد قیمت دلار و طلا در روزهای پایانی تابستان نوسان زیادی نداشته باشد.

هفته نزولی سکه

قیمت سکه در هفته‌های اخیر توانسته است در بدترین شرایط نزولی نیز خط حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را حفظ کند. اونس طلای جهانی روز پنج‌شنبه بار دیگر به زیر مرز ۱۸۰۰ دلاری نزول کرد و این عامل به‌عنوان متغیری کاهنده بر بازار فلز گرانبهای داخلی تاثیر گذاشت.

از سوی دیگر، محرک داخلی سکه نیز تحت تاثیر اخبار مثبت برجامی و انتظارات کاهشی، هفته منفی را به ثبت رساند. عقبگرد این دو به‌عنوان مولفه‌های موثر بر بازار طلا در‌ کنار عرضه و تقاضا سبب پیشی‌گرفتن سکه امامی در مسیر کاهشی شد.

به این ترتیب هر قطعه سکه امامی در معاملات روز پنج‌شنبه به سطح ۱۱ میلیون و ۸۸۰ هزار تومانی رسید و با افت ۶/ ۲درصد به معاملات خود در هفته گذشته پایان داد. از سوی دیگر کمرنگ شدن داد و ستدها و تقاضا در بازار کاهش حباب سکه را نیز به همراه داشت.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت طلا قیمت سکه ۱۱ میلیون هزار تومان جهانی طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۱۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، قیمت طلا که در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین رقم طی دو هفته گذشته رسیده بود، حالا به دنبال آرام شدن ترس از تنش‌ها در خاورمیانه تقریباً ثابت شده است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که سیاست نرخ بهره این کشور را مشخص کند.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۱۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۴۷ درصدی به ۲۳۳۱ دلار رسیده است.
حملات رژیم صهیونیستی به غزه تشدید شده، اما بنظر می‌رسد با فروکش کردن ترس از گسترده شدن درگیری‌ها، تمایل به ریسک پذیری در بازارهای مالی افزایش یافته است.

این بدان معناست که تقاضا برای خرید طلا که معمولاً از آن به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان مخاطرات ژئوپلیتیکی یاد می‌شود کاهش یافته است.
بازار همچنین در حال بررسی شرایط اقتصاد آمریکاست. اطلاعات تورم و بیانیه‌های فدرال رزرو این کشور نشان می‌دهد نرخ بهره احتمالاً در ماه ژوئن پایین نمی‌آید.
چندین تن از مقامات فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده‌اند که هیچ فوریتی برای پایین آوردن نرخ بهره وجود ندارد. بدین ترتیب تقاضا برای طلا به عنوان یک سرمایه غیر سود کاهش می‌یابد. تاجران حالا انتظار دارند اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سپتامبر اتفاق بیفتد.
بازار همچنین منتظر اطلاعات تولید ناخالص داخلی آمریکا و شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در این کشور است که قرار است در روزهای پنجشنبه و جمعه منتشر شده و سرنخ‌های بیشتری در مورد سلامت اقتصاد آمریکا و زمان کاهش نرخ بهره ارائه دهد.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۶ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۵۷ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۳۲ درصدی ۹۱۵ دلار و ۵۲ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار؛ نیم سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • چرا قیمت سکه کاهشی شد؟
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • اثر دلار کاهشی بر قیمت خودرو‌های پرطرفدار داخلی
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/حباب سکه با کاهش قیمت همراه شد
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • قیمت طلا و سکه کاهشی می‌شود
  • قیمت سکه در جا زد/ طلا کاهشی شد