Web Analytics Made Easy - Statcounter

با عبور اکثر مناطق کشور از قله موج پنجم و کاهشی شدن روند بستری، تهران و بسیاری از شهرها از وضعیت قرمز کرونا خارج شدند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا، پس از چند ماه بالاخره رنگ آبی مجدداً به نقشه رنگ‌بندی کرونایی کشور بازگشت و با عبور اکثر مناطق کشور از قله موج پنجم و کاهشی شدن روند بستری، تهران و بسیاری از شهرها از وضعیت قرمز کرونا خارج شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آخرین آمار رنگ‌بندی کرونایی، 57 شهرستان قرمز، 238 شهرستان نارنجی، 136 شهرستان زرد و 17 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

کدام شهرها در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند؟

بناب، تبریز، مراغه، مرند، ملکان و میانه در آذربایجان شرقی، ارومیه، اشنویه، بوکان، پیرانشهر، تکاب، چالدران، چایپاره، خوی، سردشت، سلماس، شاهین دژ، شوط، ماکو، مهاباد، میاندوآب و نقده در آذربایجان غربی، قدس در تهران، بردسکن، خلیل آباد و درگز در خراسان رضوی، بندرماهشهر، شوش، شوشتر و هندیجان در خوزستان، زنجان در زنجان، جهرم و ممسنی فارس، بانه، بیجار، دهگلان، دیواندره، سقز، سنندج، قروه، کامیاران و مریوان در کردستان، اسلام آباد غرب، پاوه، جوانرود، روانسر، سرپل ذهاب، سنقر، کرمانشاه، گیلانغرب و هرسین در کرمانشاه، ساوه در مرکزی، بهار، رزن، کبودرآهنگ، نهاوند و همدان در همدان، شهرستان‌هایی هستند که هنوز در وضعیت قرمز قرار دارند.

نمودار زیر روندبستری به ازای هر 100هزار نفر جمعیت را در کل کشور نشان می دهد؛ بر این اساس آمار بستری در کل کشور نزولی است.

اگرچه در یک ماه اخیر روند بستری به طور میانگین در کل کشورر نزولی بوده اما در برخی شهرستانها، از جمله کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی، وضعیت بیماران بستری مبتلا به کرونا دارای روند صعودی است. روند بستری در دو استان آذربایجان غربی و کردستان پس از یک دوره کوتاه کاهش، مجدداً افزایشی شده. همچنین شرایط در استان کرمانشاه نیز ناپایدار است.

البته باید توجه داشت که حتی کاهشی بودن روند بستری در یک استان به معنی کاهشی بودن روند در تک‌تک شهرهای آن نیست. ممکن است روند بستری در بعضی شهرها افزایشی باشد در حالی که مجموع بستری کل آن استان کاهشی است.

وضعیت کرونا در پایتخت

 پس از افزایش شدید تعداد مبتلایان به کرونا در تهران در مردادماه، تعداد مبتلایان کرونا که در بیمارستانهای پایتخت بستری می‌شوند در حال کاهش است.

هم اکنون مجموعاً 6900 بیمار کرونایی در استان تهران بستری هستند که قریب به 1700 نفر از انها در بخش های مراقبت ویژه تحت نظر هستند و آمارها، کاهش 6 درصدی مرگ و میر را نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد.

آمار واکسیناسیون کرونا در ایران

تاکنون 27 میلیون و 790 هزار و 835 نفر دوز اول واکسن کرونا و 13 میلیون و 459 هزار و 625 نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به 41 میلیون و 250 هزار و 460 دوز رسیده است.

با تزریق این تعداد واکسن، میزان پوشش واکسیناسیون کرونا در کشور به حدود 30 درصد رسیده است و بالغ بر 15 درصد از افراد نیز هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. نمودار زیردرصد پوشش واکسیناسیون تا 5 روز پیش را نشان می‌دهد.

سن واکسیناسیون در شهرهای مختلف کشور

طبق اعلام وزارت بهداشت، سن ثبت‌نام و دریافت نوبت واکسن کرونا در تمام کشور 5 سال کاهش یافت و هم‌اکنون تمامی افراد 32 سال به بالا (متولدین 1368 و قبل) در سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir زمان و محل دریافت واکسن را بلافاصله خودشان انتخاب کنند، برای این کار، نیازی به داشتن پرونده بهداشت نیست.

همچنین افراد 22 تا 31 سال (متولدین 1369 تا 1378)  که ساکن استان‌های آذربایجان غربی، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمان و هرمزگان هستند و در پایگاه‌های بهداشت پرونده سلامت دارند می‌توانند از طریق همین سامانه ثبت‌نام کنند.

به‌دستور وزیر بهداشت، افراد 18 سال به بالا ساکن استان‌های قم، کرمانشاه و همدان که در این استان‌ها دارای پرونده بهداشت هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه نوبت‌دهی salamat.gov.ir زمان و محل تزریق واکسن را انتخاب کنند. افراد فاقد پرونده بهداشت در این استان‌ها می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین پایگاه بهداشت تشکیل پرونده دهند و چند ساعت بعد برای دریافت واکسن ثبت‌نام کنند.

مجوز مصرف 2 واکسن کرونا برای افراد زیر 18 سال صادر شدآمار کرونا در ایران| فوت 453 نفر در 24 ساعت گذشتهدبیر جدید کمیته علمی کشوری کرونا منصوب شدکاهش 6 درصدی مرگ و میر ناشی از کرونا در تهرانثبت‌نام واکسیناسیون کرونای افراد بالای 37 سال آغاز شد"رفع موانع واردات" علت تسریع ورود واکسن کرونا در دولت جدیدآمار کرونا در ایران| فوت 452 نفر در 24 ساعت گذشتهآیا نداشتن عوارض جانبی به معنای عدم کارایی واکسن کرونا است؟!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهر تهران بهداشت و درمان وزارت بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا شهر تهران بهداشت و درمان وزارت بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا آذربایجان غربی واکسن کرونا روند بستری وضعیت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۱۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان کل کشور : طرح «نور» فراجا با برنامه ریزی‌های صورت گرفته ادامه پیدا خواهد کرد / بیشتر افراد با یک تذکر بازگشته‌اند و با تنبه و تعهد مرخص شده‌اند

دادستان کل کشور گفت: طرح نور یک یک اقدام مقدم و موثر است و استمرار این طرح نقشه دشمن را خنثی خواهد کرد.
 
به گزارش ایسنا؛ محمدکاظم موحدی آزاد در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به موضوع ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی و کشف حجاب اشاره کرد و گفت: طی هفته گذشته به همت فراجا طرحی با عنوان طرح «نور» در کشور اجرایی شده است و خوشبختانه در برخی از مراکز وضعیت بهتر شده و این اقدام یک اقدام مقدم و موثری است.
 
وی ادامه داد: دادستانی از اقدام قانونی فراجا حمایت می‌کند و این اقدام باید مستمر باشد و نباید مقطعی انجام شود و با برنامه ریزی های صورت گرفته ادامه پیدا خواهد کرد و باید از طریق احسان با این اشخاصی که مورد فریب دشمن قرار گرفته‌اند برخورد کنیم.
 
دادستان کل کشور در پایان بیان کرد: بیشتر این افراد با یک تذکر بازگشته‌اند و با تنبه و تعهد مرخص شده‌اند و همکاری خوبی با فراجا و دادستانی داشته‌اند و استمرار این طرح نقشه دشمن را خنثی خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • دادستان کل کشور : طرح «نور» فراجا با برنامه ریزی‌های صورت گرفته ادامه پیدا خواهد کرد / بیشتر افراد با یک تذکر بازگشته‌اند و با تنبه و تعهد مرخص شده‌اند
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد
  • وزارت بهداشت به دنبال افراد سالم است که بیمار نشوند