Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرورزشی – جدایی جووینکو، ستاره ایتالیایی سابق الهلال برای این تیم عربستانی دردسر ساز شده تا جایی که احتمال حذف الهلال از لیگ قهرمانان به وجود آمده است. نیکولو شیرا، خبرنگار روزنامه گاتزتا دلو اسپورت در توییتی راجع به این پرونده نوشت: “فیفا و فدراسیون فوتبال عربستان به دلیل تخلفاتی که الهلال علیه سباستین جووینکو انجام داده، پرونده انضباطی‌ای برای این باشگاه باز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطر حذف الهلال از لیگ قهرمانان وجود دارد.” البته برخی رسانه‌های سعودی تاکید کرده‌اند که این خبر صحت ندارد و جووینکو علیه الهلال شکایتی طرح نکرده است.

زمان روشن شدن تکلیف پرونده الهلال و جووینکو

اگر فرض قوی‌تر را بر این بگیریم که شکایت جووینکو از الهلال رخ داده، با توجه به روندی که رسیدگی به پرونده‌های انضباطی در فیفا دارد، احتمال آن که رای این پرونده تا ۲۴ مهر (شروع مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا) داده شود، کم است. ضمن این که حتی اگر رای پرونده علیه الهلال باشد و تا ۲۴ مهر صادر شود، این باشگاه قطعا پرونده را به CAS خواهد برد. به همین دلیل اگر قرار باشد الهلال از لیگ قهرمانان حذف شود، مربوط به فصل آینده می‌شود و بعید است که تا قبل از مرحله یک چهارم نهایی این اتفاق بیفتد. برای درک بهتر این موضوع باید پرونده شکایت النصر از پرسپولیس بعد از مرحله نیمه نهایی فصل قبل لیگ قهرمانان را یادآوری کنیم که هنوز هم به نتیجه نرسیده است.

احتمال بازگشت استقلال به لیگ قهرمانان آسیا

در بند ۲ ماده ۵ قوانین لیگ قهرمانان آسیا درباره مواردی که باشگاه‌ها از این رقابت‌ها کناره‌گیری می‌کنند یا کنار گذاشته می‌شوند، توضیح داده است. در این مورد کمیته مسابقات AFC باید بدون محدودیت درباره جایگزینی تیم جدید و تغییر سیستم و قوانین مسابقات بر اساس شرایط جدید، تصمیم‌گیری کند.

اگر رای پرونده شکایت جووینکو از الهلال تا پیش از مرحله یک چهارم نهایی صادر شود و الهلال نخواهد پرونده را به CAS ببرد، AFC استقلال را جایگزین نماینده عربستان در مرحله یک چهارم نهایی می‌کند و باید شاهد داربی آسیایی در این مرحله باشیم.

حذف الهلال به نفع پرسپولیس است؟

حذف الهلال در صورتی به نفع پرسپولیس است که آن‌ها در مرحله یک چهارم نهایی مقابل این تیم حذف شوند. در این صورت اگر تکلیف نهایی پرونده جووینکو و الهلال تا قبل از مرحله نیمه نهایی مشخص شود و رای به حذف الهلال داده شود، پرسپولیس جایگزین نماینده عربستان در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا می‌شود. (بر اساس قوانینی که در مورد استقلال وجود داشت.)

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: پرسپولیس استقلال استقلال الهلال عربستان پرسپولیس مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان حذف الهلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۱۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمه‌نهایی حساس والیبال با یک ساعت تاخیر

به گزارش "ورزش سه"، مرحله نیمه‌نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران از روز یکشنبه پنجم فروردین با حضور چهار تیم فولاد سیرجان ایرانیان، پیکان تهران، شهداب یزد و شهرداری ارومیه در سالن فدراسیون والیبال آغاز شده و به مدت شش روز پیگیری می‌شود.

در سومین روز این مرحله دو تیم پیکان تهران و فولاد سیرجان ایرانیان به مصاف یکدیگر خواهند رفت که با توجه به برگزاری اجتماع بزرگ محل قرآنی امام حسنی‌ها در مجموعه ورزشی آزادی عبور و مرور تیم‌ها و تماشاگران جهت حضور در این مسابقه با کمی مشکل روبرو شد که پس از هماهنگی‌های انجام شده و با همکاری مسئولین مربوطه سازمان لیگ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: "دومین دیدار نیمه نهایی تیم‌های پیکان تهران و فولاد سیرجان ایرانیان که قرار بود ساعت 19 امروز سه‌شنبه هفتم فروردین برگزار شود، به دلیل همزمانی با اجتماع بزرگ محفل قرآنی امام حسنی‌ها طی هماهنگی لازم با مسئولین مربوطه و با موافقت سرمربیان دو تیم در راستای برگزاری هر چه بهتر این مسابقات و عبور و مرور راحت‌تر تیم‌ها و تماشاگران با یک ساعت تاخیر و در ساعت 20 برگزار خواهد شد. این دیدار به صورت مستقیم از سایت فدراسیون و پلتفرم آنتن پخش خواهد شد."

لازم به ذکر است تماشاگران از ساعت 19:30 می‌توانند برای تماشای این مسابقه وارد مجموعه ورزشی آزادی شوند و از نزدیک نظاره‌گر این رقابت ها مهیج و حساس باشند.

دو تیم پیکان و فولاد سیرجان روز نخست مرحله نیمه نهایی در قالب دور رفت به مصاف هم رفتند و فولادی‌ها سه بر یک حریف خود را شکست دادند تا با اقتدار گام نخست مرحله نیمه نهایی را بردارند.

دیگر خبرها

  • درآمد تیم‌های حاضر در فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا به چه شکلی خواهد بود؟
  • ارومیه با پیروزی کار را به بازی سوم کشاند
  • شهرداری گرگان – الشرطه عراق در تهران
  • عکس| پرسپولیس در میان پرطرفدارترین تیم‌های جهان
  • پرسپولیس در بین پرطرفدارترین تیمهای اینستاگرام!
  • تنیس روی میز جوانان لبنان؛ قطعی شدن نشان برنز فرجی
  • نیمه‌نهایی حساس والیبال با یک ساعت تاخیر
  • زمان نیمه نهایی لیگ والیبال تغییر کرد
  • اعلام برنامه مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی؛ تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم و پرسپولیس
  • آلومینیوم هفتم اردیبهشت میزبان پرسپولیس تهران