Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، فرزانه السادات فرود مسئول سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به واکسیناسیون مادران باردار در اصفهان در برابر کرونا گفت: باید توجه داشت که میزان ابتلا به کرونای مادران باردار با دیگر گروه‌های جامعه تفاوتی ندارد، اما آنچه از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است شدت بیماری است که در مادران باردار چندین برابر افراد عادی است و خطر مرگ و میر در این افراد بالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ممنوعیت واکسیناسیون کرونای مادران باردار در هفته پایانی بارداری
وی با بیان اینکه مادران باردار بالای ۱۸ سال می‌توانند بعد از هفته دوازدهم بارداری به مراکز واکسیناسیون تعیین شده برای دریافت واکسن کرونا مراجعه کنند، اضافه کرد: قبل از هفته دوازدهم و یک هفته قبل از زایمان و ۱۰ روز بعد از زایمان امکان واکسیناسیون برای مادران باردار وجود ندارد.

مسئول سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: زنان باردار می‌توانند تا ۴۲ روز پس از زایمان نیز به عنوان مادر باردار با مراجعه به مراکز واکسن کرونا را دریافت کند.

وی با بیان اینکه برای انجام واکسیناسیون زنان باردار امکان اعلام فراخوان عمومی وجود ندارد، ابراز داشت: به دلیل شرایط حساس این گروه باید واکسیناسیون کاملاً برنامه‌ریزی شده باشد چرا که باید هر مادر بارداری که واکسن کرونا را دریافت می‌کند مدام مورد پیگیری قرار گیرد.
لزوم تشکیل پرونده سلامت برای واکسیناسیون زنان باردار
فرود با بیان اینکه مادران باردار باید برای دریافت واکسن کرونا پرونده سلامت در مراکز جامع سلامت داشته باشند، تصریح کرد: چنانچه این مادران در بخش خصوصی پرونده دارند نیز می‌توانند با ارائه معرفی نامه برای دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

وی گفت: بر این اساس مادران باردار با توجه به پیامکی که برای آن‌ها ارسال شده است باید به مراکز تعیین شده در شهرستان‌های استان و در اصفهان به مراکز ابن سینا، کلینیک قائدی و مرکز امیرحمزه مراجعه کنند.

مسئول سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مادران باردار نیز می‌توانند برای دریافت اطلاعات مورد نیاز برای واکسیناسیون در برابر کرونا را از دو سامانه ۳۱۱۳ و ۴۰۳۰ دریافت کنند.

واکسن سینوفارم برای مادران باردار / آسترازنکا نیاز به رضایت‌نامه دارد

وی با بیان اینکه واکسن توصیه شده برای مادران باردار سینوفارم است، ادامه داد: امکان تزریق واکسن آسترازنکا با رضایت خانواده و همچنین تائیدیه گرفتن از کمیسیون پزشکی متشکل از متخصص عفونی، متخصص زنان و زایمان و پزشک داخلی وجود دارد.

فرود در خصوص میزان استقبال از واکسیناسیون مادران باردار در استان اصفهان ابراز داشت: متأسفانه استقبال آنطور که ما انتظار داشته‌ایم نبوده است و البته در سطح کشور اصفهان رتبه سوم استقبال را دارد و تا امروز ۱۵ درصد از مادران باردار واکسینه شدند.

وی در خصوص واکسیناسیون مادران اتباع نیز اضافه کرد: همه مادرانی که پرونده سلامت داشته باشند امکان استفاده از واکسیناسیون را دارند.

منبع:مهر

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مادران باردار واکسیناسیون کرونا مادران باردار برای دریافت واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۱۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر صندق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اصفهان گفت: مادران غیر شاغل روستایی و عشایری که تاریخ تولد فرزند سوم و بیشتر آنها از اول فروردین ۱۳۹۶ به بعد است، می‌توانند تا ۳۱ فروردین برای استفاده از مزایای بیمه تامین اجتماعی شامل (از کار افتادگی، بازنشستگی، بازماندگان متوفا و نقل و انتقال سوابق) ثبت نام کنند.
کیانوش کازرونی افزود: مادران دارای سه فرزند می‌توانند با مراجعه به سایت www.roostaa.ir و ورود به بخش (ثبت نام مادران روستایی و عشایری (غیر شاغل)) ثبت نام کنند.
وی گفت: این قانون شامل زنان ساکن مناطق روستایی و عشایری است و از طریق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اعمال می‌شود.
کازرونی با بیان اینکه اولویت تکمیل ثبت نام با مشمولانی است، که منطبق با فراخوان، شرایط لازم را احراز و زودتر اقدام به ثبت نام کرده باشند، افزود: حق بیمه مادران غیر شاغل روستایی و عشایر به همت دولت پرداخت خواهد شد و متقاضیان می‌توانند از طریق موسسه‌های کارگزاری یا مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی صندوق ثبت نام کنند.
مدیر صندق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اصفهان گفت: این اقدام در راستای اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است
سه هزار و ۹۱۵ نفر از زنان روستایی و عشایری استان اصفهان تحت پوشش صندوق بیمه قرار دارند.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • مردم استان استقبال شایسته و خوبی از رئیس جمهور خواهند کرد
  • خوشحالی جوانان نپال از پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر
  • نجات جان مادران باردار در شرایط نامساعد جوی
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم