Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-18@12:56:52 GMT

کمبود گاز و آینده تیره انرژی‌های سبز در اروپا

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۱۷۲۲

کمبود گاز و آینده تیره انرژی‌های سبز در اروپا

با وجود اهداف انرژی سبز بلندپروازانه، اروپا اگر نتواند گاز طبیعی به میزان کافی ذخیره کند، ممکن است مجبور شود زمستان امسال زغال سنگ بیشتری بسوزاند.

سیموناس ویلیکیس، کارشناس بازار انرژی اتحادیه اروپا به خبرگزاری تاس روسیه گفت: قیمت گاز تحت تاثیر ریسک ذخایر گاز ناکافی در آستانه فصل گرمایش زمستان بالاتر می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر ذخایر اکنون پر نشوند و زمستان سردی پیش رو باشد، کشورهای اتحادیه اروپا ممکن است ناچار شوند از نیروگاه‌هایی استفاده کنند که بجز گاز با سوختهای دیگری از جمله زغال سنگ فعالیت می کنند تا برق کافی تولید کنند. این سناریو به بلندپروازیهای اتحادیه اروپا برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای لطمه خواهد زد.

قیمت گاز در اروپا طی هفته‌های اخیر جهش پیدا کرده و قیمت گاز قطب TTF هلند از ابتدای سال ۲۵۰ درصد افزایش یافته است. قیمت گاز در اقتصادهای بزرگ شامل آلمان و فرانسه نیز افزایش داشته و به رشد کم سابقه قیمتهای برق منتهی شده است.

کل اروپا از جمله انگلیس با نزدیک شدن فصل سرما، به دلیل ذخایر محدود گاز در سراسر این منطقه و تولید نیروی بادی اندک، با افزایش قیمت گاز طبیعی و برق دست و پنجه نرم می کنند.

در انگلیس که دیگر عضو اتحادیه اروپا نیست، افزایش قیمت گاز طبیعی و هوای گرم و ساکن این کشور را وادار کرد یک نیروگاه زغال سوز قدیمی را برای تامین تقاضای برق دوباره راه بیاندازد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، افزایش قیمت گاز طبیعی باعث تقویت تقاضای جهانی برای زغال سنگ شده است. بانک آمریکایی گلدمن ساکس هفته جاری پیش بینی خود از قیمت زغال سنگ در آسیا را تقریبا دو برابر کرد و همچنین پیش بینی کرد به دلیل قیمت بالای گاز در آستانه فصل سرما، قیمت زغال سنگ حرارتی نیوکاسل در سه ماهه چهارم به ۱۹۰ دلار در هر تن می رسد در حالی پیش بینی قبلی این بانک ۱۰۰ دلار در هر تن بود.

برچسب هااتحادیه اروپا (EU) زغال سنگ قیمت گاز طبیعی کمبود گاز

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اتحادیه اروپا EU زغال سنگ قیمت گاز طبیعی کمبود گاز آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو قیمت گاز طبیعی اتحادیه اروپا زغال سنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۱۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات تازه گروسی درباره سفر به ایران |

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشستی خبری در بامداد سه‌شنبه گفت که قصد دارد در هفته‌های آینده به ایران، اوکراین و روسیه سفر کند.

او با بیان اینکه می‌خواهد سطح همکاری آژانس اتمی با تهران را بهبود بخشد تصریح کرد: من در حال برقراری تماس با دولت ایران هستم. امیدوارم در یک یا دو هفته آینده به تهران بروم تا شرایط را به مسیر اصلی خود برگردانم. امیدوارم بتوانم وضعیت را از نظر افزایش سطح همکاری بهبود بخشم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین تاکید کرد که مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران وجود ندارد و تنش‌های اخیر تاثیری بر کار بازرسان نداشته است.

گروسی گفت: ایران روز یکشنبه تأسیسات هسته‌ای خود را به‌دلیل ملاحظات امنیتی بست و اجازه ورود بازرسان آژانس به آنها را نداد اما روز دوشنبه این مراکز برای ادامه بازرسی‌ها باز شدند. ما در ایران هستیم و به کارمان ادامه می‌دهیم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین خبر داد که قصد دارد در آینده نزدیک به روسیه و اوکراین نیز برود.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان‌تر می‌شود
  • شهری که برای ۱۰۰ سال آینده طراحی شد
  • خودرویی که قرار بود «رانندگی اتمی» را امکانپذیر کند
  • تا سه سال آینده کمبود فضای آموزشی استان رفع می‌شود
  • جبران کمبود ۵هزار کلاس درس در خراسان رضوی تا سه سال آینده
  • اظهارات تازه گروسی درباره سفر به ایران |
  • درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند
  • درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند + فیلم
  • تنش‌های ناشی از کمبود برق کاهش می‌یابد
  • دایره شوم تولید تورم و پیامدهای آن