Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@00:35:43 GMT

«پیرگوشی» چیست؟ نشانه ها و درمان

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۱۹۲۵

«پیرگوشی» چیست؟ نشانه ها و درمان

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، شنوایی یکی از حواس حیاتی انسان است که اصلی ترین نقش در حفظ ارتباط و گفتار ایفا می‌کند. افت شنوایی یا اختلال در شنیدن باعث می‌شود که فرد دچار مشکلات عدیده ای شود و درمان نکردن این اختلال، میزان و شدت این مشکل را بیشتر خواهد کرد. یکی از رایج‌ترین نوع کم شنوایی، پیرگوشی یا کم شنوایی ناشی از سن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق جدیدترین مطالعات در مورد پیرگوشی، سن ابتلاء برای عارض شدن به این نوع کم شنوایی را ۵۵ سال به بالا در نظر می‌گیرند. قابل ذکر است یکی از درمان‌های رایج کم شنوایی استفاده از سمعک نامرئی است. در واقع در پیرگوشی کم شنوایی ایجاد می‌شود که به خاطر ضعف در عصب و حلزون گوش و به صورت دقیق‌تر کم شدن سلول‌های مویی شنوایی داخل گوش داخلی می‌باشد. این کم شنوایی بازگشت ناپذیر است و برای کاهش مشکلات و اختلالات همراه آن باید به سرعت درمان شود.

نشانه‌های پیرگوشی

از نشانه‌های معمول پیرگوشی نشنیدن صداهای معمولی مانند صدای زنگ درب، صدای تلفن، بلند کردن صدای تلویزیون و حتی بلند صحبت کردن خود فرد است. در پیرگوشی معمولاً فرکانس‌های بالای گفتاری درگیر می‌شوند و به اصطلاح فرد دچار افت فرکانس بالا می‌شود. فرکانس‌های بالا در وضوح گفتار نقش اصلی ایجاد می‌کنند لذا یکی از نشانه‌های اصلی پیرگوشی کاهش وضوح و درک گفتار است که این مشکل خصوصاً در محیط‌های شلوغ و نویزی نمود پیدا می‌کند. استفاده از سمعک مناسب یکی از راهکارهای برطرف شدن این مشکل است. شایان ذکر است که رابطه بین قیمت سمعک و وضوح گفتار یک رابطه مستقیم و خطی است. کم شنوایی فرکانس بالا در بیشتر افراد سالمند وجود دارد و موید افت شنوایی در این افراد است. علاوه بر مشکلات فیزیولوژیک که در دستگاه شنوایی ایجاد می‌شود مشکلات همراهی که با این عارضه ایجاد می‌شود به مراتب مشکل ساز تر از نشنیدن است. کاهش ارتباطات جمعی، انزوا، افسردگی، کم حرفی و حتی مشکلات شناختی مانند نقص شناختی ملایم، آلزایمر، دمانس و مشکلات حافظه شنوایی ممکن است همراه با عارضه کم شنوایی ایجاد و یا تشدید شوند.

درمان پیرگوشی

پیرگوشی همان طور که ذکر شد ضعف عملکرد شنوایی با افزایش سن است و اگر این اختلال را با سایر مشکلات ناشی از افزایش سن در نظر بگیریم می‌توان گفت که پیرگوشی برگشت ناپذیر است و حتی با افزایش سن بیشتر هم می‌شود. با توجه به اینکه مشکل شنوایی در این افراد حسی عصبی است بنابراین یکی از اصلی ترین راهکارهای تقویت شنوایی و رفع مشکل کم شنوایی استفاده از سمعک در این افراد است. سمعک استارکی یکی از انواع برندهای معتبر و مناسب برای این اختلال است. کم شنوایی انواع مختلفی دارد اما نوع کم شنوایی که در پیرگوشی اتفاق می‌افتد به صورت کم شنوایی دوطرفه حسی عصبی است که در این نوع کم شنوایی، تنها راه حل موجود برای برطرف کردن این مشکل استفاده از سمعک است. استفاده از سمعک برای این قشر باعث می‌شود که به راحتی و بدون تلاش شنیداری تمام اصوات محیطی را به صورت طبیعی دریافت کنند و بدون نگرانی از نشنیدن در تمامی جلسات و محافل شرکت کنند. نکته شایان ذکر، لزوم استفاده زودهنگام از سمعک برای رفع مشکلات شنوایی است. از آنجاییکه بیشترین تأثیرات منفی نشنیدن بر عملکرد مغز است لذا مزمن و طولانی شدن مشکلات نشنیدن در مغز، به یک الگو نامناسب تبدیل می‌شود که برطرف کردن آن مستلزم زمان زیادی است بنابراین توصیه اکید می‌شود برای استفاده مفید و کاربردی از سمعک در افراد با سن بالا و نیز سالمندان و حتی تمامی افراد با مشکل شنوایی، به محض محرز شدن کم شنوایی اقدام به تهیه و استفاده از سمعک شود.

کلینیک سمعک تهران صفیر

شاید یکی از سردرگمی‌های مربوط به استفاده از سمعک، انتخاب درست کلینیک سمعک باشد. سمعک یک وسیله خامی است که برای قابل استفاده شدن به صورت صحیح نیاز به برنامه ریزی دارد که این پروگرمینگ به اصطلاح، اصلی ترین کار در روند تجویز سمعک می‌باشد. علم، سابقه و تبحر کارشناس حوزه سمعک می‌تواند بسیار به این موضوع کمک کند. در کلینیک سمعک تهران صفیر که توسط جناب آقای دکتر ولدبیگی متخصص شنوایی و تجویز مدیریت می‌شود یکی از بهترین مکان‌های معتبر برای تهیه سمعک مناسب با آخرین روش‌های علمی و روز دنیا می‌باشد. ارزیابی‌های تخصصی قبل از تجویز سمعک و نیز مشاوره‌های رایگان قبل از خرید سمعک و بسیار موارد دیگر از تسهیلات این کلینیک می‌باشد. برای مراجعه به این مرکز باید با تعیین وقت قبلی مراجعه شود. اطلاعات بسیار مفیدی در مورد انواع سمعک‌ها و نیز حوزه گوش و شنوایی در سایت کلینیک مذکور به آدرس www.tehransafir.com نیز در دسترس است که توصیه می‌شود مطالعه شود.

خوب بشنوید بهتر زندگی کنید

سمعک تهران صفیر

دکتر ولدبیگی

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5307196

منبع: مهر

کلیدواژه: ناشنوایی سمعک کسب و کار کسب و کار کسب و کارهای اینترنتی گروه خودروسازی سایپا لوازم خانگی خدمات درمانی استرس سدسازی بانک تجارت بازی های رایانه ای اینترنت بازار سهام صنعت خودروسازی گردشگری صنعت پوشاک استفاده از سمعک نوع کم شنوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۱۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشانه‌ای برای اتحاد درونی بازیکنان سپاهان (عکس)

به گزارش "ورزش‌سه"، سپاهان در حالی به مصاف ذوب آهن رفت که عدم کسب نتیجه در 3 بازی سال جدید حسابی مورایس و شاگردانش را تحت فشار قرار داده و به همین دلیل هواداران حسابی از نتایج کسب شده شاکی هستند.
در این بین شایعاتی در فضای مجازی درباره ارتباط نه چندان خوب ستاره‌های تیم هم مطرح می‌شود که حالا محمد دانشگر بازیکن مصدوم طلایی‌پوشان که در مصاف با صنعت نفت آبادان مصدوم شد و فصل برای او از دست رفت، با اقدام خود به این موضوع واکنش نشان داده است.
دانشگر به صورت کاملا آگاهانه با انتشار یک رشته استوری تمامی هم تیمی هایش را منشن کرده و با درج تصویری از آنها بابت پیروزی برابر ذوب آهن در دربی تشکر کرده است.

نکته قابل توجه درباره دانشگر اینکه با وجود مصدومیت شدیدی که گریبان او را گرفته، این مدافع در تمامی تمرینات تیم پس از بازگشت از آبادان حاضر بوده و در دربی اصفهان نیز با دست بانداژ شده در ورزشگاه حاضر شد و به هم تیمی هایش برای کسب پیروزی و بازگشت به لیگ روحیه داد.

سپاهان پس از پیروزی در دربی اصفهان حالا در 8 امتیازی صدر جدول قرار دارد و با روحیه بالاتری به ادامه مسابقات و 7 بازی باقی مانده نگاه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • این نشانه های بدنی می گوید سلامت تان به خطر افتاده است
  • نشانه‌هایی که می‌گویند کلیه‌های شما به درستی کار نمی‌کنند (فیلم)
  • نگاهی به قاب‌های ماندگار ارتش و مردم در سال 57 + عکس ها
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • نشانه‌ای برای اتحاد درونی بازیکنان سپاهان (عکس)
  • نشانه‌هایی که می‌گویند کلیه‌های شما به درستی کار نمی‌کنند + فیلم
  • هواداران سپاهان به نشانه اعتراض خیلی‌زود ورزشگاه نقش‌جهان را ترک کردند + فیلم
  • علت سنگ کیسه صفرا چیست؟ + علائم
  • چرا دچار وسواس می شویم/ بارزترین نشانه‌های وسواس