Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@18:02:08 GMT

سخنرانی اساتید حوزه در محافل معارفی حرم بانوی کرامت

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۲۱۵۴

سخنرانی اساتید حوزه در محافل معارفی حرم بانوی کرامت

حسن فرقانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: برنامه مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته جاری شامل سخنرانی قبل از ظهر، مداحی بعد از نماز عصر، سخنرانی و مداحی قبل از نماز مغرب و سخنرانی و مداحی بعد از نماز عشا در کنار برنامه های رسانه ای حرم مطهر از ۲۷ شهریورماه تا ۲ مهرماه ۱۴۰۰ اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: مراسم قبل از نماز ظهر از شنبه تا پنجشنبه به ترتیب با سخنرانی حجج اسلام حمیدرضا داوودوندی، محمدحسین اجرایی، یاسر خلیلی، محمدحسین صادقی، ایمانی مقدم و یزدی برگزار می شود و روز جمعه نیز حجت الاسلام والمسلمین احمد مبهوتی سخنران مراسم قبل از ظهر خواهد بود.

مسئول واحد مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت گفت: هر روزه بعد از نماز ظهر و عصر نیز مراسم مداحی در صحن صاحب الزمان(عج) برقرار خواهد بود که مداحان این مراسم به ترتیب از شنبه تا جمعه عبدالحسین شفیع پور، احمد خلف‌زاده، سیدرضا جدا، مجید دلشادفر، علی پیله وران، یاسین شیخ‌زاده و محمد حیدری‌زاده خواهند بود.

وی تصریح کرد: مراسم سخنرانی و مداحی قبل از نماز مغرب نیز در روز شنبه توسط حجت الاسلام مقداد تابش و مداحی محمد عباسیان و از یکشنبه تا چهارشنبه به ترتیب با سخنرانی حجج اسلام والمسلمین محمدعلی عدالت، حمید ملکی، حاج حیدری و علی اصغر ثنایی و مداحی علی بهادری، مجید بهداروند، ابوالفضل فیض الله زاده و سید داوود حاجی حسینی برگزار می شود و در روز پنجشنبه نیز محفل انس با قران کریم و جمعه قرائت زیارت آل یاسین توسط علی‌اصغر صادقی و سخنرانی توسط حجت الاسلام والمسلمین فؤادیان برگزار خواهد شد.

فرقانی گفت: سخنران مراسم شب‌های حرم مطهر نیز از شنبه تا سه شنبه حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، چهارشنبه حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی و جمعه آیت الله سید رحیم توکل خواهد بود و مداحی شب‌ها نیز از شنبه تا جمعه به ترتیب توسط حسین فروغی، جواد هاشمی، علی حبیب زاده، علی رئوفی، مجتبی رمضانی، سید حسین آقامیری و محمدرضا شمس‌ابادی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در هفته پیش رو سه شنبه شب دعای توسل توسط هیأت جانبازان استان قم، چهارشنبه شب یادواره شهدای دفاع مقدس با روایتگری حسین یکتا، پنجشنبه شب دعای کمیل توسط حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین آقامیری و زیارت جامعه کبیره توسط حجت الاسلام شهیدی و جمعه صبح دعای ندبه توسط حجت الاسلام جعفر واضحی قرائت خواهد شد.

فرقانی تصریح کرد: برنامه‌های رسانه ای حرم مطهر بانوی کرامت در هفته جاری شامل قرائت زیارتنامه حضرت زهرا و حضرت معصومه سلام الله علیهما یکشنبه ساعت ۲۱ از شبکه قرآن، قرائت دعای توسل سه شنبه ساعت ۲۱ از شبکه قران و قرائت و شرح زیارت وارث هر شب بعد از نماز مغرب و عشا از شبکه قرآن و معارف سیما است.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

منبع: فارس

کلیدواژه: سخنرانی اسلام کرامت مراسم عزاداری حجت الاسلام والمسلمین توسط حجت الاسلام حجت الاسلام بانوی کرامت بعد از نماز حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۲۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برکت عمر انسان در سایه عمل حسنه است

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام در شست هم اندیشی نمایندگان تشکلات کارفرمایی و کارگری چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته کار و کارگر، اظهار داشت: باید نگاه ویژه غیر از آنچه که هست به عرصه کار شکل بگیرد، همه عوامل کار اعم از کارگر، کار فرما، مجموعه بیمه‌ای و… می‌باشد.

وی با بیان اینکه نباید فقط به همایش‌ها و لوح‌ها بسنده کرد، افزود: نقش کار را باید به معنای واقعی خود نشان داد و آثار آن در عمل دیده شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری، اضافه کرد: دغدغه‌های مقام معظم رهبری کمتر کاربردی شده و دلایل مختلف دارد که شامل شناسایی نشدن گره‌ها است.

وی بیان داشت: گره‌های مهم باید مورد توجه قرار گیرد، اگر لازم است مجلس، قوه قضائیه، دستگاه‌های اجرایی باید ورود پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه کارفرما نمی‌تواند به درستی حق کارگر را ادا کند، افزود: کارگران با انواع مشکلات معیشتی، مسکن، امنیت شغلی و… مواجه هستند، باید ارزش کار را در جامعه به خوبی تعریف کنیم.

بیشتر بخوانید

زنگ کار و تلاش در چهارمحال و بختیاری به صدا درآمد

وی یادآور شد: گاهی فقط کار برای امرار معاش است و گاهی برای آبادانی و رسالت جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: امروز بیشتر هدف از کار به دنبال تأمین معیشت می‌باشد که فکر غلطی در اساس نیست ولی در اسلام به کار برای آبادانی جامعه بیشتر توجه شده است.

وی اشاره به آیه قرآن کریم که در آن بیان شده ما شما را از زمین آفریدیم و شما مأمور آبادانی زمین هستید، اذعان داشت: آبادانی زمین، فقط کشاورزی نیست به معنای واقعی زمین را محل آسایش و آرامش بشر قرار دادن و تمام استعداد‌های زمین را شکوفا کردن است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: زمین یک محل امن برای زندگی بشر باشد تا او بتواند همه استعداد‌های زمین را شکوفا بکند و زمین رونق بیابد.

وی درباره نتیجه شکوفا شدن استعداد‌های زمین اظهار داشت: آشکار شدن آیاتی از آیات پروردگار است که خداوند نشانه‌هایی در درون زمین قرار داده؛ و روح خدایی در بشر تقویت و به کمال می‌رسد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه کار بشر را به کمال می‌رساند، گفت: اگر نگاه به کار اینگونه بود کار فقط عرصه کارگری نیست، همه باید زمینه رساندن بشر به کمال را فراهم کنند.

وی با اشاره به روایت امیر مؤمنان علی علیه السلام، بیان داشت: برکت عمر انسان در سایه عمل حسنه است، کار خوب با نگاه اعتقادی، ایمانی و اسلامی باشد، کار در مقوله فرهنگ حکومت اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام درباره مشکلات مسکن ملی در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: مسکن ملی مسئله‌ای نیست که نادیده گرفت شود، مسئولین نیز توجیهاتی دارند، اما حرف ما این است مسائل پیچیده را نباید رها کرد و باید از مسئولین و دستگاه‌ها مطالبه کرد و با مطالبه گری شاهد حصول نتیجه می‌شویم.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • برکت عمر انسان در سایه عمل حسنه است
  • حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی؛ خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • جمیله علم‌الهدی، «بانوی اول ایران» در پاکستان! (+عکس)
  • حجت‌الاسلام طهماسبی به سِمت ریاست کل دادگستری استان یزد منصوب شد
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت حمزه سیدالشهدا(ع)
  • انتصاب رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان
  • برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تبیینی دهه کرامت در بوشهر
  • شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول راهبری تشکل‌های مردمی