Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@00:55:15 GMT

کلاهبرداری میلیاردی با چک‌های سرقتی در 4 استان کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۲۲۲۲

کلاهبرداری میلیاردی با چک‌های سرقتی در 4 استان کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سرهنگ مهدی پورامینائی امروز اظهار داشت: طی آبان ماه سال 99 در پی طرح شکایت یک شهروند مبنی بر سرقت یک دستگاه خودروی مزدا، خودروی مسروقه طی همان روز توسط ماموران کلانتری 19 کرمان کشف اما مشخص شد محتویات داخل این خودرو از قبیل یک دسته چک به سرقت رفته‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان افزود: در همین رابطه مالک این خودرو طی سال 1400 از انجام چندین مورد کلاهبردای از طریق گردش چک‌های مربوط به دسته چک سرقتی خود با امضای فردی در استان بابل بابت خرید تعداد زیادی تلفن همراه و برخی لوازم خانگی مطلع و با گزارش این مورد به پلیس، پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آغاز تحقیقات پلیس در رابطه با این پرونده افزود: در تحقیقات انجام شده مشخص شد فرد یا افراد کلاهبردار از طریق 37 برگه چک از چک‌های سرقتی، از شهروندان کلاهبرداری کرده‌اند و در ادامه نیز یک خانم با مراجعه به کلانتری 19 از اغفالش توسط فردی ناشناس با جعل شناسنامه وی و دریافت دو جلد دسته چک سفید امضا به بهانه تجارت شکایتی طرح کرد که بررسی های بعدی نشان داد این مورد هم بی‌ارتباط با عاملان کلاهبرداری با چک‌های سرقتی نیست.

پورامینائی تصریح کرد: در ادامه ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پیجوئی‌های پلیسی یک باند 4 نفره مرتبط با این کلاهبرداری‌ها را شناسائی و در تحقیقات بعدی متوجه شدند اعضای این باند آخرین کلاهبرداری خود را در استان خراسان رضوی بابت خرید یک دستگاه خودروی لکسوس انجام داده‌اند که با تلاش پلیس اعضای این باند که یکی از آنها یک خانم بود طی چند عملیات جداگانه توسط ماموران کلانتری 19 دستگیر شدند.

وی بیان داشت: در بازجویی‌های تکمیلی مشخص شد این افراد پس از خریدن دسته چک سرقتی اقدام به فریب و کلاهبرداری از شهروندان در استان‌های کرمان، خراسان رضوی، مازندران و استان مرکزی کرده‌اند که تحقیقات تکمیلی از این متهمان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان خاطرنشان کرد: باید در نگهداری مدارک و اسناد شخصی به خصوص دسته چک و دیگر اوراق بهادار دقت بیشتری داشته باشیم و موارد مشکوک در هر زمینه را نیز به پلیس گزارش کنیم.

انتهای پیام/3388/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: کلاهبرداری ميلياردی با چک های سرقتی فرمانده انتظامی شهرستان کرمان کلانتری 19 کرمان دسته چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۲۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری

رئیس پلیس فتا اصفهان از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری که از طریق یکی از سایت‌های آگهی محور از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در خصوص این کلاهبرداری اینترنتی اظهار کرد: در پی مراجعه پنج نفر از شهروندان اصفهانی با مرجوعه قضائی به این پلیس درخواست رسیدگی به شکواییه خود مبنی بر کلاهبرداری فردی ناشناس از طریق درج آگهی دروغین کاریابی در فضای مجازی، در این راستا پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: افراد شاکی بیان داشتند که در یکی از سایت‌های آگهی محور، یک آگهی تحت عنوان کاریابی و استخدام در یکی از شرکت‌های معتبر برخورد کرده و با برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال وجه به عنوان کارهای اداری استخدام از این افراد درخواست می‌کند و پس از دریافت وجه دیگر جوابگو پیام‌ها و تماس‌های تلفنی متقاضی نبوده است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی، فرد مورد نظر مورد شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی اضافه کرد: این فرد کلاهبردار در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان داشت و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که برخی از شهروندان به واسطه طمع‌ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه به عنوان سرمایه‌گذاری می‌نمودند.

وی گفت: همان‌طور که در قوانین سایت‌های تبلیغاتی ذکر شده است این سایت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فیزیکی و بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید فریب این‌گونه آگهی‌ها را نخورند و هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهی را به صورت حضوری و رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

رئیس پلیس فتا اصفهان عنوان کرد: هم‌وطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

کد خبر 745441

دیگر خبرها

  • کشف پراید سرقتی کمتر از ۲ ساعت در طبس
  • کلاهبرداری ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان کنکور/ متهمان دستگیر شدند
  • کشف و ضبط انبار لاستیک قاچاق در بروجرد
  • کلاهبرداری از داوطلبان کنکور با دریافت رمزارز و سکه طلا
  • بازداشت کلاهبردار ۶ میلیارد ریالی در بروجرد
  • کشف میلیاردی کالای قاچاق در کرمان
  • انهدام باند سرقت احشام با کشف ۸ مورد سرقت
  • کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری
  • دستگیری کلاهبردار و کشف ۴۱ فقره کلاهبرداری در خرم آباد
  • کلاهبرداری ۲ میلیاردی با ترفند فروش طلا در سایت واسطه‌گر