Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرحناز قائدامینی روز شنبه در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید در جمع خبرنگاران افزود: فعالیت  آموزشی و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید از اول مهرماه در مدارس زیر ۱۰۰ نفر به‌ صورت حضوری و در مدارس پر جمعیت به‌ صورت تدریجی و با تصمیم شورای مدرسه به‌ صورت حضوری و با تقسیم‌بندی دانش‌آموزان و با رعایت پروتکل‌های اعلامی بازگشایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تعطیلی مدارس و آموزش مجازی، آسیب‌های بسیاری را به دانش‌آموزان به دلیل حضور نیافتن در جمع همسالان، کم شدن روابط اجتماعی و خانه نشینی رسانده است، افزود: بازگشایی مدارس به‌ صورت حضوری به اقتضای شرایط مدارس و به مرور انجام می‌شود.

قائدامینی با اشاره به اینکه شبکه شاد به عنوان یک شبکه آموزشی در زمان کرونا و غیرحضوری بودن مدارس فعال شد و در زمان پساکرونا نیز یک شبکه کمک آموزشی است، گفت:هم‌اکنون ۷۵ درصد دانش‌آموزان استان به این شبکه دسترسی ۱۰۰ درصدی دارند.

به گفته وی، ۲۰۰ مدرسه استان به دلیل کمبود زیرساخت‌ها و تجهیزات با مشکل اینترنت مواجه هستند که بیشتر این مدارس در مناطق سخت‌گذر و محروم قرار دارند.

وی گفت: در سال تحصیلی گذشته به منظور تامین وسایل کمک آموزشی و تجهیزات الکترونیک برای دانش‌آموزان نیازمند و یا دانش‌آموزانی که دسترسی به اینترنت نداشتند، ۱۲۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال وسایل کمک آموزشی مانند تلویزیون، تبلت، تلفن همراه، درسنامه و لپ تاب تهیه شد که بیشترین این وسایل در مناطق محروم توزیع شده است.

بیش از ۸۲ درصد فرهنگیان از هفتم مردادماه تاکنون واکسینه شدند

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز واکسیناسیون فرهنگیان از هفتم مردادماه امسال گفت: در این مدت ۸۲ درصد فرهنگیان واکسینه شدند.

به گفته وی، تعدادی از فرهنگیان استان نیز در زمان برگزاری انتخابات به‌ واسطه حضور در انتخابات، شرایط سنی، دارا بودن بیماری خاص، حضور در مدارس خاص پیش از آغاز واکسیناسیون فرهنگیان واکیسنه شده بودند.

قائدامینی با تاکید بر اینکه شرط حضور معلم در کلاس درس تزریق واکسن است، اظهار داشت: به منظور پوشش ۱۰۰درصدی واکسیناسیون فرهنگیان، مدیران مدارس پیگیر وضعیت واکسیناسیون فرهنگیان هستند که آن دسته افرادی که واکسینه نشد، برای تزریق واکسن به مرکز معرفی شوند.

وی اظهار داشت: براساس آخرین موارد اعلامی از وزارت آموزش پرورش و بهداشت، واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال نیز به‌زودی آغاز خواهد شد و در صورت تهیه واکسن برای گروه سنی ۶ تا ۱۲ سال واکسیناسیون این گروه سنی نیز انجام خواهد شد.

به گفته وی، برای انجام واکسیناسیون دانش‌آموزان در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال به ۹۰ هزار دُز واکسن و برای واکسینه شدن دانش‌آموزان ۶ تا ۱۸ سال به ۲۰۰ هزار دُز واکسن نیاز است.

پروتکل صفر۶ در مدارس اجرایی خواهد شد

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه  قبل اتمام واکسیناسیون دانش‌آموزان برای بازگشایی باید در مدارس پروتکل صفر ۶ رعایت و اجرایی شود، گفت: برای حضور دانش‌آموزان در مدارس بر اساس این پروتکل باید به ازای هر ۲ متر و ۲۵ سانت یک دانش‌‍آموز حضور داشته باشد و یا صندلی هر دانش‌آموز با فاصله ۱.۵ متر از هر چهار طرف با دانش‌آموزان دیگر فاصله داشته باشد.

به گفته وی، دانش‌آموزان بر اساس فضای فیزیکی مدرسه و کلاس درس در مدارس حضور پیدا خواهند کرد و برای جلوگیری از تجمع زنگ‌های تفریح هر کلاس درس با فاصله زده می‌شود و ساعت کلاس‌ها نیز متفاوت است.

وی اظهار داشت: در پایه اول تا سوم ابتدایی حداکثر زمان کلاسهای درس  ۴۵ دقیقه و برای مابقی پایه‌های تحصیلی حداکثر زمان حضور در کلاس درس ۶۰ دقیقه پیش‌بینی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد:در زمان بازگشایی مدارس هر مدرسه با انعطاف و اقتضایی وضعیت مدرسه در سال تحصیلی جدید بازگشایی می‌شود.

قائدامینی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی گذشته در زمان برگزاری آزمون‌های تیزهوشان، کنکور و امتحانات نهایی، گزارشی از ابتلای دانش‌آموزان به ویروس کرونا گزارش نشد، گفت: براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیشترین موارد ابتلا به این ویروس در تجمعات غیررسمی، دورهمی خانوادگی و مراسمات عزا و عروسی است.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید پنجشنبه‌ها نیز فعالیت آموزشی مدارس برقرار است و مدارس باز است تا در مدارس با جمیعت بالای ۲۰۰ نفر دانش‌آموز ، آموزش براساس نظر شورای مدرسه برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه‌های ورودی به مدارس ابتدای و متوسطه بر اساس کدپستی انجام شده و دانش‌آموزان در نزدیکترین مدرسه محل زندگی خود ثبت‌نام شدند  که این امر باعث شده که تقاضا برای استفاده از سرویس مدرسه نسبت به سالهای گذشته کمتر شده است.

قائدامینی افزود: در سال تحصیلی گذشته کمتر از یک درصد دانش‌آموزان ترک تحصیل کردند،که این دانش آموزان از مناطق محروم و عشایری هستند.

آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جدید با کمبود یک‌هزار و ۸۹۰ معلم مواجه است

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در سال تحصیلی جدید، اداره کل آموزش و پرورش استان با کمبود یک‌هزار و ۸۹۰ فرهنگی مواجه است که این امر با استفاده از ظرفیت معلمان حق‌التدریس، دانشگاه فرهنگیان، استفاده از ظرفیت همکاران به صورت پاره وقت و افزایش ساعت فعالیت برخی معلمان تا ۳۰ ساعت جبران شده است.

وی اظهار داشت:۶۲۰ نفر از فرهنگیان استان نیز در تابستان امسال در راستای خدمت جهادی  برای افزایش کیفیت آموزشی در مدارس در مناطق محروم حضور یافتند و به دانش‌آموزان که در یادگیری مشکل داشتند و یا دسترسی به امکانات آموزشی نداشتند آموزش دادند.

 به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۲۱۳هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

برچسب‌ها مدارس بازگشایی مدارس چهارمحال وبختیاری پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس بازگشایی مدارس چهارمحال وبختیاری مدارس بازگشایی مدارس چهارمحال وبختیاری مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری واکسیناسیون فرهنگیان سال تحصیلی جدید بازگشایی مدارس دانش آموزان دانش آموز کلاس درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۲۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟

مدارس آموزش از راه دور نوعی از مدارس هستند که یادگیری آموزش در آن‌ها غیر حضوری و برای افرادیست که به هر نحوی امکان حضور در مدرسه را ندارند و از راه دور به کمک اینترنت می‌توانند تحصیل جامانده خود را جبران کنند.

دوگروه دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در شرایط خاص که امکان دسترسی به آموزش را ندارند و دانش‌آموزان بزرگسال، کسانی که بالای ۱۸ سال سن دارند و به هر دلیلی نتوانسته‌اند در مدارس عادی حضور یابند، می‌توانند در این مدارس ثبت نام و تحصیل خود را ادامه دهند.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه مدارس از راه دور مطابق آیین نامه‌های آموزشی مصوب شورای عالی آموزش‌وپرورش فعالیت دارند گفت: این مدارس موظف به برگزاری کلاس‌های هدایت آموزشی و رفع اشکال به ازای هر واحد درسی «۶ ساعت» در هر نیم سال تحصیلی هستند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان بر حسب نیاز در مدرسه حضور پیدا می کنند افزود: برای هر دوره تحصیلی مشکلات حوزه آموزش آن‌ها حل می شود؛ البته آموزش چهره به چهره را در دوره‌های لازم التعلیم و واجب التعلیم دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تعداد دانش آموزان تحصیل کننده در این مدارس را حدود ۱۳۰ هزار نفر در سراسر کشور اعلام کرد و ادامه داد: آموزش این دانش‌آموزان با محوریت بزرگسالان است.

محمودزاده با بیان اینکه با توجه به مجوز کمیسیون خاص منطقه و استان حدود ۴۰۰۰ دانش‌آموز از تعداد کل محصلان این مدارس، لازم التعلیم (زیر ۱۸ سال) هستند گفت: این افراد امکان حضورشان در مدرسه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این مدارس تمام شرایط مدارس عادی را از نظر دروس و امتحانات نهایی و امتحانات داخلی و ... دارند افزود: شهریه مدارس از راه دور براساس شهریه ثابت و متغیر هر واحد درسی و بنا به پیشنهاد موسسان و تایید شورای نظارت استان تعیین می شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ضمن اشاره به طرح مدرسه مجازی بزرگسالان در راستای کاهش تنوع مدارس گفت: بدنبال این کار هستیم چرا که هدفمان این است که همه بزرگسالان را در قالب مدرسه مجازی ببینیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • نخستین مجموعه خبری ۳۰۰ ثانیه
  • آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • تداوم توزیع شیر در مدارس چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌ و بختیاری